Er staat een paard in de gang (letterlijk!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 20:39

Deze mensen hebben geen tuin Het is echt midden in de stad! Ik woon in een drukke winkelstraat, nou het zijn mijn achterburen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:20

Ik kwam vroeger in driebergen bij een vrouw die woonde in zo'n groot landhuis en die had paarden in de verranda staan ik vond dat geweldig.Zat je daar koffie te drinken binnen stond de schuifdeur open hing er een paard boven je hoofd.Ze had alle wanden met hout afgezet.ik weet nog wel dat er veel glas was.En dat het er binnen naar paard rook Verward Maar dat vond ik juist lekker.ER was ook zo'n enorme houten trap in huis die zo chic omhoogdraaide met houtbewerkte leuningen en daar hingen dan zadels over en dekens.Overigens had ze wel nog stallen achter huis en weien .Ze fokte trakhena's.Goh al mijn jeugd herinneringen komen weer boven drijven.En dat allemaal door een paard in de gang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:49

geweldig he! probeer je toch nog foto's te maken? en kim natuurlijk even dat rotterdamse blaadje mee laten nemen Haha! Tong uitsteken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 06:57

Op de Mathenesserdijk !!!!! Daar is zowat geen spriet groen in de buurt . Moet dat arme beest 24 uur per dag in een stal staan?!?!? Leuke ludieke actie maar niet heus, paard is er de dupe van, en een drachtige merrie al helemaal, hoe haalt iemand het in zijn hoofd Verdrietig .

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 07:38

prompertje"]
Moet dat arme beest 24 uur per dag in een stal staan?!?!?
[/quote]
uhh denk het niet, als je dit leest;
[quote="Ineke2 schreef:
en dat ze haar net gelongeerd had op een nabij gelegen grasveldje.

Dus er zal wel gras zijn

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:07

Asjoe, ik ken die buurt, daar is verrekte weinig gras in de buurt... en een minuut of 20 longeren, betekent nog altijd 23 uur en 40 minuten binnen staan Boos!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:27

promptertje schreef:
Asjoe, ik ken die buurt, daar is verrekte weinig gras in de buurt... en een minuut of 20 longeren, betekent nog altijd 23 uur en 40 minuten binnen staan Boos!

Klopt, maar kijk es naar een gemiddeld pensionpaard, als de eigenaar geen zin heeft en alleen ff stapt of longeert staat die ook 23 uur en 40 minuten binnen. Ok, dan is het nu zomer, dus dan gaan de meeste paarden op de wei, maar ook niet allemaal. Niet dat ik het goedkeur, maar dan denk ik dat een paard in zo'n grote 'stal' (als die idd zo groot is) het toch fijner heeft dan in een stal van 3x3m. Vind t maar een raar gegeven, een paard in de gang, maar als ze dat dier binnenkort weer terugbrengen naar waar ie stond....

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:38

Whoehahahaha!!! Mathernessedijk!!! Ik woon 1 wijk verder!! Zal er toch eens langsrijden!!! Maarre, iets anders waar ik meer mee zou zitten..... De helft van die huizen zijn dicht ivm drugsdealen.....Ik mag toch niet hopen dat ze er voor de leut wat gebruikte spuiten naar binnen zwiepen!!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:40

*Tamara* schreef:
Klopt, maar kijk es naar een gemiddeld pensionpaard, als de eigenaar geen zin heeft en alleen ff stapt of longeert staat die ook 23 uur en 40 minuten binnen. Ok, dan is het nu zomer, dus dan gaan de meeste paarden op de wei, maar ook niet allemaal. Niet dat ik het goedkeur, maar dan denk ik dat een paard in zo'n grote 'stal' (als die idd zo groot is) het toch fijner heeft dan in een stal van 3x3m. Vind t maar een raar gegeven, een paard in de gang, maar als ze dat dier binnenkort weer terugbrengen naar waar ie stond....

Zucht... het gaat er toch niet om hoe 'andere pensionpaarden' het hebben, als we het gaan vergelijken met pony's in India dan pakt het weer anders uit...

Elk paard hoort in de wei nu in de zomer, maar zeker een onbeleerde drachtige driejarige. "Andere pensionpaarden die niet in de wei staan" krijgen meestal nog flink beweging doordat ze gereden worden, dit paard heeft geen wei, geen bak, geen stapmolen, er kan alleen een beetje mee gelongeerd worden...... Ik vind dit een hele kwalijke zaak, een mevrouwtje dat aandacht voor haar huiselijke omstandigheden wil en daar een paard voor misbruikt Boos!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:41

Precies Jorie, het is geen fijne buurt, en een paard hóórt daar niet!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:48

promptertje schreef:
Precies Jorie, het is geen fijne buurt, en een paard hóórt daar niet!

Zou ik ook de klemtoon op daar leggen!!!! Het is een creatieve oplossing, maar dan zou ik bv Hillegersberg of Kralingen een betere optie vinden. Bos ligt daar om de hoek. Maar genoeg stalletjes in en rond R'dam. Is er nergens een plekkie dan???

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:26

Echt geen fijne buurt! Dan ga ik liever in de gang van de paardenstal wonen!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:35

't is mijn verzorgpaard Bloos

maargoed, ze heeft het gewoon hardstikke goed hoor! en ze staat er echt niet voor altijd Scheve mond ze staat hier nog maar 2 tot 3 weekjes, ongeveer t/m het veulen een weekje oud is, dan gaan ze naar het weiland..

en het is niet zo dat het paard alleen maar voor die actie wordt gebruikt hoor!! ze wilde vroeger al een paard kopen maar had ze geen geld voor.. dus het kwam gewoon heel grappig uit.. Het paard is hardstikke lief, mak, e.d. maar ook mager, maar ze is gelukkig al een stuk aangekomen. DAT was pas zielig, hoe ze haar had gekocht..!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:39

promptertje schreef:

uhm, neeh Bloos
we gaan elke dag met haar naar het gras veldje - nee, niet 1x per dag ofzo - en als we erheen gaan blijven we daar ook iets van 2 uur.. en dat minimaal 2 x per dag, maar meestal gaan we er wat meer heen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:40

Verow, jullie zullen heus je best wel doen, maar vind je het zelf normaal om een veulen een week in díe buurt te houden? Het veulen kan dus een week geen enkele keer een lekker sprintje trekken, zou je dat een paard van jezelf aan willen doen? Ik niet in ieder geval .

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:42

Jetta schreef:
Echt geen fijne buurt! Dan ga ik liever in de gang van de paardenstal wonen!

woont ze ook bijna Tong uitsteken najah ze slaapt erboven, en vanuit de slaapkamer zit een deurtje, (zo'n half deurtje, het is een laag muurtje daar) en ze kan zo uit der slaapkamer de stal in kijken (geweldig *LOL* ).. dus ALS er iets zou gebeuren, dat hoort ze echt wel. Maar wat zou er kunnen gebeuren dan.. snachts zijn de deuren helemaal dicht en opslot enzo..

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:57

promptertje schreef:
Verow, jullie zullen heus je best wel doen, maar vind je het zelf normaal om een veulen een week in díe buurt te houden? Het veulen kan dus een week geen enkele keer een lekker sprintje trekken, zou je dat een paard van jezelf aan willen doen? Ik niet in ieder geval .

jah ok, maar na hoeveel dagen mag het veulen dan al het land op? dan kan ze natuurlijk al eerder gaan.. maar ik weet niet precies hoe oud het veulen moet zijn om het land op te kunnen..?
Lachen

btw, kunnen de reacties niet ietsje minder.. met dat 'stelletje idioten' enzo.. sorry hoor als je er niks van weet hou je er dan ff buiten, of reageer op een normale manier..!

als je iets wil weten (bijv. hoe lang ze daar gaat staan enzo, heb ik al verteld maar is een voorbeeld) pb me dan gewoon even..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:07

Het veulen kan gelijk na de geboorte het land op, gewoon dezelfde dag, dat is het beste en het natuurlijkst. Van veel veulens zie je dat ze nog wat slap zijn en waarbij bijv. de kogeltjes op de grond komen, en daar helpt maar 1 ding tegen: zo snel mogelijk de hele dag het land in, alleen door veel te lopen worden de veulenbeentjes sterker Lachen.

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:33

ow ok, bedankt OK dan! dan weet ik dat ook weer.. ik zal het tegen de eigenares zeggen!

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:55

Ineke2 schreef:
Deze mensen hebben geen tuin Het is echt midden in de stad! Ik woon in een drukke winkelstraat, nou het zijn mijn achterburen *LOL*

ze hebben wel een tuin hoor Lachen
alleen die is niet groot genoeg om een paard in te zetten.. Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 15:35

Nou das toch hetzelfde als geen tuin Knipoog
In Den Haag staan die paarden dan in de tuin, dat gaat hier niet

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:51

staat dit stukje neit op de voorpagina?

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:10

jup..dat was de aanleiding tot dit topic Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:03

Verow schreef:
jup..dat was de aanleiding tot dit topic Knipoog

Ehmz nee, ikke was al 2 dagen eerder Knipoog

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:48

ohwjah hahaha sorry had niet naar de datum gekeken Tong uitsteken (en had dit topic ook nog niet gezien daarvoor hihi) Bloos