Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:27

Ik vind hem er niet uit zien eigenlijk.

Dan maar een goed gebouwd ponytje van 10 cm hoger. Die zijn ook nog ongeloofelijk klein!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:28

horsewisper schreef:
Volgens mij kan dat beestjeniet eens bij het gras :S

Afbeelding

volgens mij staat zijn hals vergelijking in z'n grote tjah ziet er klein uit

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:01

dat hoofd is echt uit verhouding Bloos! echt hardstikke groot en minibeentjes.... echt zo zielig!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:08

ahhhhw best zielig.
lijkt me niet echt gezond voor dat beestje.
en dat alles aalleen maar omdat het er schattig uitziet Verdrietig

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:12

En dan doen wij ons moeite om de staart te knippen omdat het paard er anders op gaat staan. Moet je die staart kijken. Nee ik word niet echt blij als ik het diertje zie.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:13

Ik moet echt Misselijk van mensen die met zo een paardje te koop lopen.
Ben goed in stata om er een mail naar te sturen.

Ff offtopic: 't Is idd weer typisch Amerikaans, ik krege laatst ook iets zieligs via mail aan:

Ze spuiten katten spierverlammende middelen in zodat die voor het leven verlamd zijn, dan stoppen ze hem in een bokaal met 2 gaatjes in, via het een krijgt ie eten met een rietjes, via het ander komen z'n uitwerpselen eruit -> levende tamagotchi. Beest voelt wsl nix omdat ie verlamd is, maar dan nog, hij leeft nog wel!

Sorry voor het offtopic gaan, maar ik krijg echt een afkeer van die 'experimenten' (sorry zo noem ik het) met hun 'liefde voor dieren'.

Ik wordt er echt steenziek. Misselijk

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:17

Scheve mond Verschrikkelijk. Dat ziet er echt niet uit...

Had nog nooit dat beestje gezien, maar ik krijg spontaan medelijden als ik hem zo zie... Scheve mond

Sylleke, dat wat jij zegt is niet waar. Daar zijn al veel topic's over geweest.
Dat is een flauwe grap.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:32

Ja ik heb er wat over opgezocht, omdat ik foto's had gezien en ik vond het echt walgelijk. Ben er dus wel ingetrapt, maar je zou voor minder met zo 'n foto's...
Het blijkt dus om een studenten grap te gaan, de foto's zijn schijnbaar bewerkt, maar dan vond ik het dus nog afschuwelijk dat iemand op zo 'n idee komt. Het idee is er wel en sommige mensen zijn nu eenmaal zo ziek dat ze der wel is mee aangestoken kunnen worden ... en dan is het geen flauwe grap meer vrees ik...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:39

Ben nog niet zo lang op bokt, dus wist niets van die elelange topics over de kittens. Schijnheilig
Neemt mijn gedachte niet weg dat sommige mensen hier wel toe in staat zijn...
Maar dat is niet alleen hierbij. Zo zie je maar dat mensen durven profiteren van het leed van dieren, arme Peanut, ik ben echt instat die mensen te mailen, maar haalt toch niet suit...

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:39

Mischien omadt hij zo klein was als veulen dat hij veel getit en geknufelt is en daaron raar is gaan groeien

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:42

Kheops"]
[quote="horsewisper schreef:
Volgens mij kan dat beestjeniet eens bij het gras :S

Afbeelding

volgens mij staat zijn hals vergelijking in z'n grote tjah ziet er klein uit
[/quote]

Hmm, kijk eens naar die hoeven, is die foto niet bewerkt ?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:08

mm laat mij raden, het is een pony uit Amerika? ik vind dit zoo amerikaans, alla kleine hondjes. Mini zadeltje, want dat staat zoo schattig! leuk op de kerstfoto met een strik om.. bah. Ik vind de pony onwijs schattig, maar inderdaad, van de bouw klopt niets. Was het een paard van 1.60 geweest, dan was hij allang afgemaakt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:09

Bij een handelaar in de buurt staat ook zo'n hele kleine Echt zielig..

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:13

Achut... Niks anders dan sneu...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:18

Sylleke schreef:
Ja ik heb er wat over opgezocht, omdat ik foto's had gezien en ik vond het echt walgelijk. Ben er dus wel ingetrapt, maar je zou voor minder met zo 'n foto's...
Het blijkt dus om een studenten grap te gaan, de foto's zijn schijnbaar bewerkt, maar dan vond ik het dus nog afschuwelijk dat iemand op zo 'n idee komt. Het idee is er wel en sommige mensen zijn nu eenmaal zo ziek dat ze der wel is mee aangestoken kunnen worden ... en dan is het geen flauwe grap meer vrees ik...

sorry voor t off-topic gaan:

ik trapte er ook in hoor: begon spontaan te huilen toen mn zus t liet zien... Bloos
idd: dat arme beest, echt zo super-super-super doorgefokt Boos!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:22

Ik kan dit ding niet eens schattig noemen, want dat is ie niet, het is een walgelijk misvormd beestje, niets schattigs aan.
Als het een natuurlijke geboorte ( of natuurlijke creatie bedoel ik meer ) zou zijn, oke, maar dit is gewoon zo gecreëerd, leuk voor de centjes, dat het beest er totaal geen lol van heeft boeit niet..

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:27

Ik schrik hier ff van, niet omdat ik het verschrikkelijk en sneu vind..

Maar hij lijkt sprekend op mn kleine Angel Huilen Mn poepie... Ik vind het helemaal niet sneu dat het beestje er zo uit ziet, Angel zag er ook zo uit, iedereen vond haar zielig enzo, maar dat was ze absoluut niet! Als de hele groep shetlanders door het land vloog, liep Angeltje soms voorop!

Angeltje was dan wel 68 cm... Ze is niet op kleinigheid gefokt ofzo, maar ze is gewoon zo geboren...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:00

zucht nu ik er zo overna denk ja het is wel zo arm beestje eigenlijk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:10

gatverdamme!!!! Boos! wat een vreselijk sneu beestje!! ik kan me niet indenken dat dit gelukkig is! Ik kan zo enorm woest worden op de mensheid met al zijn geknutsel aan de natuur ^%(*&$#@ Boos! $#&^% Boos!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:21

Als ik dit paardje zie, dan denk ik: fokkers waar zijn jullie mee bezig.
klein fokken niets mis mee, mits de kwaliteit voorop blijft staan.

Maar waar maken jullie je druk om...dit paardje heeft hoogstwaarschijnlijk een droomleventje....hij had ook helemaal verkeerd terecht kunnen komen met zijn mismaakte bouw en slechte benen....! Bekijk het ook eens van die kant, nu wordt ie super verzorgd, ok de redenen daarvoor zijn niet ideaal, maar hij heeft het wel goed!

ik hoop alleen van harte dat hij niet gebruikt wordt voor de fokkerij!

en het kan ook een ongelukje zijn: "dwergpaarden" Hoewel deze vaak niet oud worden. dat zijn fokfoutjes....pony's die miniatuurtjes blijven...kenmerkend door korte hals en in verhouding groot hoofd, vaak gepaard met slechte gewrichten en een niet kloppende bouw/beenstand!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:33

Walgelijk dit. Alles voor geld. Het dier als gebruiksvoorwerp. Lang leven de 'vooruitgang'.

Het lijkt een beetje op de middeleeuwen, toen gedrochten op de kermis te bezichtigen waren.

Maar ja, mini-paardjes zijn het nieuwste accessoire he. Frans Bauer had er ook al een rondlopen. Tja, dan kan de rest niet achterblijven he? HANDEL!!!!!! allemaal lekker gaan doorfokken en geld verdienen over de rug van een dier.

(edit: nog boos en wat toegevoegd Knipoog )

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:55

Wat mij opvalt is dat op geen 1 foto het beestje loopt.. Ik vraag me af of het wel kan lopen.. arm ding.. Ik vind het wel uit de handlopen met het fokken zo..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 03:27

kromme benen , rare rug
rare achterhand
geen hals en een giga hoofd
lang leve de amerikanen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 07:47

vind m wel schattig, denk dat het gewoon een "foutje van moeder natuur is" zoja vind ik er weinig zieligs aan , gewoon een "mongooltje" komt bij ons mensen ook voor en die zijn ook niet "zielig"

Als ze hem zo gefokt hebben is het ind niet leuk meer... maarja dat kan ik er nergens uithalen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:20

Ik snap de ophef ook niet zo... Ik ga er gewoon van uit dat het dier niet zo gefokt is, maar zo geboren is. nav Het bericht van Anke heb ik even gegoogled op dwarves en uitgevonden dat dit een genetische (?) afwijking is die nogal eens voorkomt bij het fokken van minipaardjes, maar absoluut nergens niet gewenst is. De paardjes hebben over het algemeen slechte benen en kunnen vaak niet eens normaal lopen. Er staat nergens op die pagina dat ze met her diertje fokken. Tuurlijk, het heen en weer slepen van studio naar studio is een beetje erg vaag... maar als je de gemiddelde levensverwachting van de dwarf paardjes op <a href="http://www.minibreeders.com/horsieheaven/">deze pagina ziet, dan doen deze mensen het zo slecht nog niet. Ze pompen duidelijk erg veel geld in het paardje om hem nog een beetje redelijk leven te geven.

Paar linkjes:
http://www.mini-horse.org/dwarf_horse_types.html
http://www.mini-horse.org/dwarf_horse_origin.html