fjordenkapsel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:38

Kijk, dat bedoel ik nou met een mooie Fjord ( dit is absoluut niet om te slijmen, en serieus bedoeld) en je bent er ook nog eens zelf helemaal verliefd op, zo hoort het toch!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:44

Citaat:
Op 2001-10-10 23:38, schreef napoleon:
Kijk, dat bedoel ik nou met een mooie Fjord ( dit is absoluut niet om te slijmen, en serieus bedoeld) en je bent er ook nog eens zelf helemaal verliefd op, zo hoort het toch!! Lachen

jap... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:48

[img]../upload/1339/rydarbuigingohz.jpg[/img]
ene doe dit maar eens na met jullie paardjes!! Haha!

oke raak een beetje van het toppic af maar was ff op dreef

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: debora/ry op 2001-10-10 23:53 ]</font>

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 23:55

Stoer!!!! Haha! Kan jou Fjord mijn Lipizzaner dat niet leren???? ( sorry, volgens mij ga ik nu Off topic) Verward
groetjes Party!!

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:04

Ik heb deze discussie met een stukje verbazing en woede zitten lezen Boos! Ik verzorg dus ook zo'n "lompe" fjord met zo'n "dikke nek". Nou sorry hoor, het is al vaak gezegd, ieder zijn mening. Ik heb laatst eens geruild met iemand die een kwpn-er heeft, getver wat een lange hals zeg, leek wel een giraffe Boos! Maar mijn onderschrift zegt (net als bij debora) genoeg. Enne Nena is ook heel erg slank en er zit geen greintje vet aan, maar het is maar net hoe je er mee omgaat.

Ziggy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:06

juist ziggy!!!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:57

God zit in de details..........maar ook wel in elk dier.

Toch moet ik zeggen dat het niet een toonbeeld van verfijning is zo'n fjord.....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:10

Nope, maar dat is Sugar Lee Hooper ook niet en die zingt toch ook best aardig. *LOL*

Sorry, flauw geintje dat eigenlijk op 't Kippenhok thuis hoort...

Maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Het oog wil natuurlijk ook wat maar uiteindelijk zit schoonheid toch van binnen. Overigens vind ik zo'n geel gevaar een hele aparte uitstraling hebben en dat is zeker niet negatief bedoeld.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-11 09:11 ]</font>

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:49

OK karin sluit me daarbij aan. Het is ook nooit een intentie geweest om geen respect te hebben voor sugar lee, uuhh ik bedoel voor de mensen met een fjord.

Ik wil niemand afkraken dus.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:52

mensen, mensen..

zijn wij nou echte paardenvrienden???
ik heb mijn twijfels

als echte paardenvriend vind je alles wat op een paard lijkt mooi, lief en super
zoals ik dus.

Voor mij is de fjord het ideale ras, maar ik vind andere paarden ook mooi en je zou mij nooit horen zeggen dat een paard lelijk is.
Afbeelding

Enne, deze fjord heeft wel iets weg van een Lippi vind ik

en om even ontopic te blijven:
deze manen vind ik niet mooi, veeeeels te kort

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:03

Toch is de Fjord op de onderste foto de enige die echt goed geknipt is, volgens de regels! Persoonlijk vind ik wat langer ook mooier, maar het Stamboek vind van niet. Een handbreedte op het hoogste punt!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:47

Citaat:
Op 2001-10-10 22:07, schreef Prima:
mensen mensen begrijp me goed; ik vind gezien de omstandigheden dat jullie commentaar geheel terecht is. Maar ik vind de bouw (en met name zo'n klein hoofd op zo'n forse nek;geacentueerd door de manen) niet een toonbeeld van schoonheid. Helemaal al ze vet zijn. Ook zijn het doorgaans paarden die wat aan de luie kant zijn. En inderdaad we hebben alleen maar die fjorden op stal die lelijk zijn, drammen, eigenwijs en hard in de monc enz enz zijn. Vandaar nog geen positieve ervaringen met fjorden. BTW ik heb een lipizzaner. Ik houd erg van dit ras. Het heeft een bepaalde (betwistbare) uitstraling. Fjorden zijn vrij grof gebouwd. Ik houd van verfijning. God zit hem in de details....... Haha!

fjorden paarden die aan de luie kant zijn??????????????????????????????????????? *LOL* *LOL* *LOL*
zeker nog nooit op een echte fjord gereden!!
Ik wou dat ik jaren eerder mijn fjord ontdekt had ,ze is pittig en lekker voorwaarst en kan ook goed meekomen in les van mijn vereniging tussen de grote paarden!
Verklaar me maar voor gek maar zo gauw ze er klaar voor is gaan we een startkaart aanvragen en zal ik haar bij de paarden uitbrengen!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:51

paarden die aan de luie kant zijn.....

hoe kom je daar bij,
Prima, heb jij wel eens een fjord meegemaakt of zwets je nu maar wat?
oooooow Gerdien, ik moet niet zo snel op mn teentjes getrapt zijn !!!!!!! Maar ik vind dit niet leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:51

geef je groot gelijk tina!!!! een fjord is absoluut niet sloom (ik rijd buiten niet voor niets met slof) en je kan er makkelijk mee tussen de paarden starten!! *LOL*

groetjes!!

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:19

Ik doe maar net of ik niet weer iemand over een slof hoorde Lips are sealed ...

Even over de opmerking van Prima over de Fjordjes bij ons op stal. Ik vind ze wel heel leuk en zo vervelend zijn ze nou ook weer niet. Het zijn moeder en zoon en ze staan samen in een hele grote box. Ik vind het wel wat hebben: die twee eigenwijze koppies over de staldeur Clown .

Verder heb ik nooit iets met Fjorden gehad, wou er ook nooit een. Maar....nu blijk ik in het bezit te zijn van een kruising FJORDxArabier Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:21

Citaat:
Op 2001-10-11 16:19, schreef Lunatic:
Ik doe maar net of ik niet weer iemand over een slof hoorde Lips are sealed ...

hoezo doe er echt geen gekke dingen mee hoor hij is nagevelijk genoeg zonder slof heb hem alleen nodig om hem mee af te remmen op buitenrit meer niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:57

Bij deze wil ik Prima eens uitnodigen om bij ons op stal naar de fjorden te komen kijken.
Denk dat zijn mening over slome fjorden gauw veranderd.
Ik ben het wel een beetje eens dat het fjorden paard niet het toonbeeld van schoonheid is.
Als we het daar over hebben zien we natuurlijk liever een luxe type paard.
Maar kijk dan eens onder alleen de fjorden naar schoonheid en dat is er wel degelijk.
EEn fjord is van oorsprong nou eenmaal een berg paard die kompackt is en stevig gebouwd voor het zware werk.
Ik vind fjorden met lange manen ook 'lomper'eruitzien dan dat ze netjes zijn geknipt(sorry )
Helaas zijn de meeste fjorden ook te vet wat de bouw ook minder mooi maakt.
Maar ja kom je met een wat slanker paard op de keuring kun je met een b premie naar huis.
ps nog even over dat zebra kapsel, dat is wel degelijk geknipt. Ik heb het zelf een keer in mijn hoofd gehaald om het ook te doen. Van een afstand is het best een mooi gezicht maar van dichtbij Extreme duivel .

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:19

He Shaienne, die Fjord op dat plaatje lijkt inderdaad net een Lip Lachen Mooie Fjord!
Enneh Debora/ry, als jij verantwoord met een slof omgaat dan hoef je je niet te verontschuldigen hoor, zoals zo vaak al gezegd op bokt:" iedereen heeft zijn eigen methode om met zijn paard om te gaan" Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:28

mag je nou echt niet een fjord een domme bok vinden? Ik heb gewoon een hekel aan die bokken! Nou mag ik? Ik krijg soms wel het idee dat mensen die een fjord of een ander ras hebben wat niet warmbloed is constant op mensen lopen te zeiken op warmbloed mensen want zij zullen arrogant zijn en zij trekken hun paard in de krul en zij doen alles verkeerd en de fjorden/haflinger mensen zijn perfect en doen alles goed. Paarden hebben een goed leven etc. etc. Mensen met warmbloeden zijn lang niet zo afzeikerig imo.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:30

Afbeelding

een goed geknipte manenkam

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:37

en nu is het weer zo dat iedereen een fjord maar leuk MOET vinden ik vind het leuke beestje, veelzijdig ja. maar ik zou er zelf niet een willen. geef mij maar een ander paardje (zelf is mijn paard vuilnisbak, met fjord erin want hij heeft een aalstreep een gouden Pling karakter en lichtere manen in het midden)

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:44

edit: Ik heb maar ff weggehaald wat ik hier had neergezet
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-10-11 19:07 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shaienne op 2001-10-11 19:08 ]</font>

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 18:57

sorry ik neem het terug, ik ben een beetje te ver gegaan

het spijt me

dat was niet mn bedoeling om dat te zeggen

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:56

die spirit heeft neergezet wel grappig, maar niet bepaald mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:34

Citaat:
Op 2001-10-11 18:28, schreef Steef:
mag je nou echt niet een fjord een domme bok vinden? Ik heb gewoon een hekel aan die bokken! Nou mag ik? Ik krijg soms wel het idee dat mensen die een fjord of een ander ras hebben wat niet warmbloed is constant op mensen lopen te zeiken op warmbloed mensen want zij zullen arrogant zijn en zij trekken hun paard in de krul en zij doen alles verkeerd en de fjorden/haflinger mensen zijn perfect en doen alles goed. Paarden hebben een goed leven etc. etc. Mensen met warmbloeden zijn lang niet zo afzeikerig imo.

JÉ wat is jouw probleem zeg!! over domme bokken gesproken.... . Heb je zelf wel een paard..... Whaaha een warmbloed zeker!! nou dan heb je het tegendeel bewezen dat mensen met warmbloeds niet zeiken!!! want je bent behoorlijk irritant!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: debora/ry op 2001-10-11 20:43 ]</font>