gezocht: de ultieme pennymeisjes afschrik methode!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:54

Je stal zit aan een camping zei je toch??

Men neme dan een klein oud toercaravannetje parkeert dat voor het weiland met het raam precies zo dat je altijd uitkijkt op je paard (zorg er wel voor dat het caravannetje nog beslaapbaar is Knipoog ).
Als men een spoor van de penny ontdekt of toevallig een penny ziet vliegt men de caravan uit en scheld ze de huid zo vol dat ze huilend naar mammie gaan.

Komt mammie toevallig even langs om uitleg.. dan is men zeer brutaal en onopgevoed Haha! (dat schrikt de meeste nogal snel af).

Deze methode werkt bij mij altijd Haha! *LOL*

veel succes btw

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:56

een boerderij een stukkie van de weg met een henk voor het erf Lachen
heb hier nooit last van onuitgenodigd gasten Knipoog (vroeger zonder hek wel eens)

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:13

Goede oplossing: 2 afsluitingen op 1,5 meter van elkaar: op de binnenste afsluiting hang je goed zichtbare draad of lint zodat het veulen er niet door loopt en zet je weinig of geen stroom. (enkele plastieken palen met lint waren bij mij al voldoende)
Op de buitenste afsluiting plaats je de draden zo dat ze er niet tussen kunnen kruipen en dat ze de paarden niet kunnen aanraken zonder de draad te raken en hier zet je dan enooorm veel stroom op. Extreme duivel
Succes gegarandeerd.
PS Wel niet vergeten een bordje op te hangen met pas op schrikdraad (ik denk dat dat verplicht is in Nederland en zo heb je ze natuurlijk gewaarschuwd. Eigen schuld, dikke bult.)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:35

Stap 1: Pak een scheerapparaat en maar overal happen op de vacht van je mooie tinker.
Stap 2: Hang een bordje in haar manen en aan de stal/wei met; Besmettelijke schimmel niet aaien!
Stap 3: Doe hetzelfde bij de lieve veulen.

Tja je moet er wat voor over hebben hé. Schijnheilig Bloos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:38

Met een beetje geluk lost je merrie zelf dat probleem wel op door haar veulen goed te beschermen.
Mijn merrie gedraagt zich als een leeuwin met haar veulen aan de voet.
Dapper pennymeisje dat bij een overbezorgde merrie en veulen de wei in stapt... Haha!

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:40

Dus dat is de ultieme oplossing!! Altijd een veulen erbij!!! Hihihi, leuk excuus om je merrie elk jaar te laten dekken!!!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:54

bijtend/aanvallend paard.
wij zijn niet aansprakelijk voor (zeer waarschijnlijke) ongevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:14

guanacotje schreef:
bijtend/aanvallend paard.
wij zijn niet aansprakelijk voor (zeer waarschijnlijke) ongevallen

Dat is ook een goeie! *LOL*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:31

Jorie schreef:
Dus dat is de ultieme oplossing!! Altijd een veulen erbij!!! Hihihi, leuk excuus om je merrie elk jaar te laten dekken!!!

Haar merrie is toch al drachtig en ze denkt dat het veulen juist de kinderen aantrekt Verward

Ik heb bij de merries een hengst in de wei lopen. Is de beste anti-diefstal methode hoor.
Er komt echt geen vreemde in de buurt van zijn merries, hij beschermt ze erg goed Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:35

Dus eigenlijk moet je hopen dat je veulen straks aggressief, onhandelbaar en lelijk is Haha!

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:38

xKatleentjex schreef:
Dus eigenlijk moet je hopen dat je veulen straks aggressief, onhandelbaar en lelijk is Haha!


Nee want dan komen de pennymeisjes juist!!!
Iemand moet dat veulen toch temmen... En aangezien de penny uitgebreid beschrijft hoe dat moet... Schijnheilig

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:25

mmm, dit had vorig jaar aan de hand moeten zijn
dan had ik een geweldige waak welsh A geweten voor je,
die mept alle onbekenden zo het land uit

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:35

Een henk voor het erf lijkt mij ook een uitgelezen oplossing *ziet een bespierd figuur met een honkbalknuppel en gevaarlijke blik*

Onze hengst heeft een storing in zijn pigment en daardoor allemaal vlekken in z'n vacht. Men zei dat het ringworm was geweest, maar in Utrecht (voor de aankoopkeuring) zeiden gelijk dat het geen ringworm kon zijn (geen mooie ronde kringen, maar echte vlekken). Heeft hij een of andere 'ziekte' die ze nog nooit gezien hadden: white spot disease. Niks besmettelijks aan, kan alleen onder invloed van UV erger of minder erg worden. That's all.

Denk dat ringworm wel een goede afschrikker is. Dat is voor mensen ook een hele vervelende. En anders prak je er 'netelroos' bij, hoewel je paard dan wel moet doen alsof ze heel erg veel jeuk heeft!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:40

offeh , ze heeft schurft
is ook een goede afschrikker
is ook besmettelijk voor mensen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:15

missnynke schreef:
een boerderij een stukkie van de weg met een henk voor het erf Lachen


Doe mij zo'n vent Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:07

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Je staat op een manege, dus ik denk dat als je op je gespecificeerde rekening kijkt (en die past de manegehouder ongetwijfeld toe, minimaal in z'n eigen administratie, ivm verschillende btw-tarieven) je daar het hoofdstukje ' toezicht' bij ziet staan.

Je betaalt een stalhouder voor het toezicht op je paard. En als jouw wens is dat er niemand aan dat dier komt, dan lijkt me dat een heel duidelijke opdracht Verward
Als je stalhouder de rust voor je paard niet kan waarborgen, lijkt het mij tijd voor eentje die dat wel kan. Ik sta op een manege, maar er zitten nooit kinderen aan onze paarden.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:25

Tomaatje schreef:
Ganzen zijn ook zeer agressief! Volgens mij is het gemiddelde pennymeisje bang voor ganzen...


Die hebben wij Schijnheilig Enig nadeel dat je er echt niet langs komt... Scheve mond Schijnheilig *LOL*

En andere afschrikmethode..Gewoon is jezelf verstoppen en ze een mega schop onder hun kont verkopen OK dan! Clown Zo moet ik in de winter altijd tientallen kids wegslaan bij mn box(asterix) Cool Tong uitsteken Knipoog
Vind de waakhond ook goed trouwens OK dan! *LOL* Schijnheilig

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:52

kjoetie schreef:
ja bordjes ophangen verboden te voeren anders kunnen ze heel ziek worden



Hmmm, dat werkt ook niet altijd
Van het weekend heeft veulen suzanne een wit magnumachtig ijsje (iig de resten die op de wei lagen leken daarop) aangeboden gekregen door 2 meisjes (hangen overal bordjes niet voeren).
En vervolgens heb ik jongetjes verteld over wat niet mag etc, anders gaan de paardjes dood.
Gewoon heel crue, maar zelfs daar luisteren ze nog niet naar

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:39

Pffff.. Pennymeisjes zijn wel superhardnekkig!

Ik denk dat bordje met: Heeft een besmettelijke ziekte voldoende moet zijn... Of heb ik het hier mis? Heb hier zelf geen ervaring mee! Maar vind het wel sneu voor degene die dat wel hebben..

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:24

haha jullie hebben wel; leuke dingen verzonnen zeg!
Maar wat schrikdraad en bordjes helpt iig iets! tja je weet t toch nooit zeker, die pennymeisjes zijn echt tot alles toe in staat als je het mij vraagt!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:06

Kan je geen bord ophangen met '24 uur per dag bewakingskamera's' ofzo.
En als er iemand de wei inkomt dat de politie ingeschakeld word etc. Schijnheilig Haha! Knipoog

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:42

kimmy schreef:
Huur een dobberman in, zo ben ik vaak afgeschrikt als pennymeisje Verdrietig

haha die wil ik je lenen alleen hij schrikt niet erg af, schrikt eerder zelf (maar dat weten ze niet he) Tong uitsteken

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:54

hang een bordje op met
"deze paarden bijten en trappen" Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:06

nerootjuh schreef:
hang een bordje op met
"deze paarden bijten en trappen" Tong uitsteken


Dat helpt niet. Ik had ook zo'n bordje hangen, omdat mijn pony bijt.
De volgende dag was het bordje weg en stond een aantal kinderen vlak bij het hek.
Ik heb het bordje maar niet meer opgehangen. Wie niet lezen wil, moet maar voelen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:11

Juist niet:

"Deze paarden zijn enorm saai, in de les lopen ze altijd heel erg traag en niet aan de teugel. Ze bokken en steigeren nooit"

Lachen