Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GabberGill schreef:Ik heb dit ooit een keer online gezegd. Het is een bepaald kaliber wat hier koopt. Daar vielen veel mensen over.
Ik ga het nu gewoon neerzetten
Lucky oftewel twilight stond bij mij op stal. Dit dier heeft wel degelijk mankementen. Ook zuigt ze lucht op haar tong. Dit is bevestigd door mijn dierenarts waar ik bij stond.
Haar beenstand is slecht en ik heb haar in stap en draf kunnen beoordelen en dat was niet oke. Ongedwongen in galop ging ze niet. Haar lijf hield aan alle kanten vast en was verre van rad.
Ze was wel degelijk gevaarlijk en ik betwijfel of dit gedrag er zo snel uit kan zijn. Ze had momenten waarop ze heel lief was hoor. Dat er dus goed beeld is verbaast me niks. Ze had ook personen waar ze oke mee door een deur kon.
De beschrijving omtrent dit paard klopt gewoon niet en ik mis teveel belangrijke en meetellende informatie.
Ik zal wel niet leuk gevonden worden nu. Ik kan opzich prima in discussie met Mel gaan. Heb dit al eerder meegemaakt namelijk.
Hoop gewoon dat dit paard eerlijker terecht gaat komen. Het dier heeft tijden lang haar ongemak aangegeven en ik vraag me oprecht af hoe dit nu zo doet.
Zakjes om ze te laten lopen gaan ze vaak al gauw van rennen, pijn of geen pijn. Je hoort het op het filmpje waar ze los door het weiland gaat.
foxy80 schreef:Een handelaar die zijn waar aanprijst als zijnde 'geef de paarden een kans' is op zijn minst bijzonder te noemen. Een normaal bedrijf speelt niet in op schuldgevoelens. Ik begrijp niet dat Bokt hier een forum voor aanbiedt.
anjali schreef:foxy80 schreef:Een handelaar die zijn waar aanprijst als zijnde 'geef de paarden een kans' is op zijn minst bijzonder te noemen. Een normaal bedrijf speelt niet in op schuldgevoelens. Ik begrijp niet dat Bokt hier een forum voor aanbiedt.
Ik ben wel gevoelig voor zielige verhalen en geef paarden een kans. Maar als de hier besproken pony iets ernstigs zou mankeren fysiek of qua gedrag dan vind ik de prijs te hoog. Als er wat mis zou zijn met een paard dan kun je het zien als een projectpaard en proberen op te lossen met behulp van DA's en lesgevers. Dat kost ook weer veel geld. (Of dit paard iets zou mankeren of niet dat weet ik niet, ik spreek in het algemeen).(Wat de gangen op het filmpje betreft, het is wel een Tinker en die hebben geen KWPN-gangen).
Benzz schreef:Het zinnetje: Verstoten door zijn moeder............dat is pas zinspelen op de emotie.
Ipsilonka schreef:sans6 schreef:Wat me vaak opvalt bij je advertenties Melanie, zijn teksten als: "Goedgekeurd voor recreatie". Ik lees dat als "Afgekeurd voor de sport" en dat zou voor mij reden zijn een paard te laten staan. Maar lang niet iedereen kijkt daar doorheen. Ik vind dat echt wel heel erg op het randje.
En dit is één voorbeeld, maar er zijn er meer.
Tel daarbij op dat er echt wel regelmatig paarden worden aangeboden die niet zuiver lopen, en dan is het vertrouwen weg. En dat gaat als een lopend vuurtje in paardenland.
En sommigen van ons hebben zelf contact ervaring met je van 25 jaar geleden, net als ik. Toen was het allemaal al niet helemaal 100% zuiver qua communicatie met je. Tel daar al die net te magere, net niet goedlopende paarden in de advertenties erbij op en dan vind jij het gek dat er niet louter positief over jou/de paarden en dus het concept stal doorstap gesproken wordt. dan hou ik dat op afbetaling kopen van paarden er nog buiten, ik vind daar echt wel wat van. Maar ben er niet voldoende in verdiept om een oordeel te uiten.
Levita schreef:Benzz schreef:Het zinnetje: Verstoten door zijn moeder............dat is pas zinspelen op de emotie.
De natuur is vaak bikkelhard en doet dit dus niet zomaar, waarom is het dier verstoten? Zit daar geen medische oorzaak onder?
Bij mij is dit een hele rode vlag...
Problemen kan je beter niet kopen, want die krijg je vaak vanzelf.
CrazyCat schreef:Ik snap ook niet dat jullie dit toestaan bokt en gewoon weer heropenen??!!
In de afgelopen geen idee 21 jaar op bokt ofzo heb ik de naam stal Doorstap al zo vaak in een negatief daglicht voorbij zien komen.
Er is hier duidelijk al heel lang geen sprake meer van mensen die zomaar wat zeggen of proberen een stal zwart te maken en jullie geven haar gewoon een advertentieplatform.

DuoPenotti schreef:Ik vind het wel goed dat bokt dit toestaat
Komen weer mooie ervaringen voorbij.
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Kunnen mensen mooi nalezen dat er sinds 25 jaar bokt geen knoop veranderd is van BM stable tot doorstap.
DuoPenotti schreef:Ik vind het wel goed dat bokt dit toestaat
En Stal doorstap wilde dit zelf en heeft vast in de PB gehangen bij de sluiting van het topic.
Zonder enige vorm van zelfreflectie.
Komen weer mooie ervaringen voorbij.
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Kunnen mensen mooi nalezen dat er sinds 25 jaar bokt geen knoop veranderd is van BM stable tot doorstap.
journee schreef:GabberGill schreef:Ik heb dit ooit een keer online gezegd. Het is een bepaald kaliber wat hier koopt. Daar vielen veel mensen over.
Ik ga het nu gewoon neerzetten
Lucky oftewel twilight stond bij mij op stal. Dit dier heeft wel degelijk mankementen. Ook zuigt ze lucht op haar tong. Dit is bevestigd door mijn dierenarts waar ik bij stond.
Haar beenstand is slecht en ik heb haar in stap en draf kunnen beoordelen en dat was niet oke. Ongedwongen in galop ging ze niet. Haar lijf hield aan alle kanten vast en was verre van rad.
Ze was wel degelijk gevaarlijk en ik betwijfel of dit gedrag er zo snel uit kan zijn. Ze had momenten waarop ze heel lief was hoor. Dat er dus goed beeld is verbaast me niks. Ze had ook personen waar ze oke mee door een deur kon.
De beschrijving omtrent dit paard klopt gewoon niet en ik mis teveel belangrijke en meetellende informatie.
Ik zal wel niet leuk gevonden worden nu. Ik kan opzich prima in discussie met Mel gaan. Heb dit al eerder meegemaakt namelijk.
Hoop gewoon dat dit paard eerlijker terecht gaat komen. Het dier heeft tijden lang haar ongemak aangegeven en ik vraag me oprecht af hoe dit nu zo doet.
Zakjes om ze te laten lopen gaan ze vaak al gauw van rennen, pijn of geen pijn. Je hoort het op het filmpje waar ze los door het weiland gaat.
Dik gedrukte vind ik wel een heel interessant stukje. Want is dit paardje nu daadwerkelijk zo 'gevaarlijk' of is deze 3-jarige gewoon niet geschikt voor iedere beginner? Elk paard kan gevaarlijk zijn als er niet juist mee wordt omgegaan, maar ligt dat dan aan het paard of aan degene die het paard zou moeten begeleiden? In de advertentie op hun site staat ook duidelijk vermeld dat het een jong paard betreft dat ervaren begeleiding behoeft omdat het gevaarlijke situaties kan opleveren als het paard de begeleider als gelijke ziet. Dus wat klopt er dan niet aan de omschrijving van het gedrag?
Dat het paard lucht zuigt via de tong zou mij niets verbazen. Zeker een flessenveulen kan dat sneller ontwikkelen omdat het de moeder mist en dus niet voldoende aan de zuigbehoefte kan voldoen. Maar hoe erg is die aandoening? Doet ze het continue of alleen soms als ze gestrest is? In hoeverre heeft het invloed op de gezondheid en het gebruiksdoel van het paard? In principe hoort dit wel netjes vermeld te worden bij interesse, maar als iemand de tijd neemt om het dier te leren kennen zal diegene het zelf ook kunnen constateren, evenals de veearts. Dat een dier een gebrek heeft, betekent niet automatisch dat het verder niet gezond is en dat het automatisch een probleem zal zijn. Dat is helemaal afhankelijk van de ernst en het gebruiksdoel.
Dat het paard een afwijking in de bouw heeft en daardoor ook een afwijking in de gang en met de benen wordt door TS ook zelf bevestigd. Maar ook dan geldt dat het gebrek niet automatisch betekent dat het dier niet gezond is of niet geschikt is voor het gebruiksdoel.
Dat een paard niet helemaal soepel loopt op een filmpje zegt mij niet zoveel. Net als een paard wat op een filmpje misschien wel perfect lijkt. Ik ken de situatie, het paard en de ondergrond niet en het is niet meer dan een moment opname. Wat wel van belang is dat het paard vóór aankoop door de eigen veearts van de koper gekeurd wordt zodat er een duidelijk beeld is van de gezondheid en de mogelijkheden van het paard op dat moment. Dat een koper de tijd neemt om een paard te leren kennen om te bepalen of er een klik is. En die verantwoordelijkheid ligt toch echt vooral bij de koper zelf.
DDDara schreef:Ik ben het er wel mee eens dat mensen die in goedkope paarden handelen vaak onnodig aan de schandpaal genageld worden. Je kan niet verwachten dat je een top kwaliteit paard koopt voor een weg geef prijsje, dus tuurlijk hebben deze paarden allemaal wel iets wat minder perfect is. Maar ze zijn ook niet op het punt dat je ze beter kan laten inslapen dus gewoon een leuk paard voor iemand die voor een leuk prijsje een min puntje op de koop toe wil nemen.
DDDara schreef:Ik ben het er wel mee eens dat mensen die in goedkope paarden handelen vaak onnodig aan de schandpaal genageld worden. Je kan niet verwachten dat je een top kwaliteit paard koopt voor een weg geef prijsje, dus tuurlijk hebben deze paarden allemaal wel iets wat minder perfect is. Maar ze zijn ook niet op het punt dat je ze beter kan laten inslapen dus gewoon een leuk paard voor iemand die voor een leuk prijsje een min puntje op de koop toe wil nemen.