MissNienke1 schreef:Ik vind het bemoedigend dat je aangeeft dat je soms wel dat yes-gevoel hebt.
Ik denk dat jouw onbehagen voortkomt uit het feit dat je het nu alleen moet doen. Toen die arabier van de manege gek deed, wist je dat er hulp was. Nu is die er niet en dat kan je onzeker maken. Je geeft aan dat de verkoper ervaren en betrouwbaar is. Is het mogelijk om eens een paar keer bij hem te lessen? Gewoon om je gevoel te krijgen dat je het paard 'aankan'.
En ga bij jezelf na of je, als je een ander paard zou kopen, dat onbehagen misschien ook hebt omdat je er nu alleen voor staat, of dat het echt door dit paard komt wat je een minder veilig gevoel geeft. Dus of je de situatie en het paard kan scheiden. Als het aan de situatie ligt, is een ander paard geen oplossing, maar ligt de oplossing in meer begeleiding. Als het aan het paard ligt, kun je verder kijken. Misschien helpt het al als je bij je stalgenoten aangeeft dat je het soms spannend vindt. Als zij dan gelijk met jou rijden, of je bent er als er iemand op stal aanwezig is, kan dat al heel anders voelen dan als je alleen bent. En veel stalgenoten zijn echt wel bereid om mee te denken en te helpen.
Sterkte want een paard moet wel leuk zijn, en geen opgave.
Ja, dat je alleen bent er iets zou kunnen gebeuren, speelt zeker mee. De vorige eigenaar woont nogal een stuk weg, maar ze was wel bereid om eens langs te komen om me te helpen met hem. Ik denk eigenlijk dat het wat van beide is, zowel de situatie als het paard. Paard kan nog niet goed met anderen samen in de bak, dan let hij niet meer op mij maar op de andere paarden en als die draven of galop doen, dan wil hij heel graag meedoen.
. Dat was wel in de wei bij ons of in het bos. Dat zou ook nog kunnen dat jullie elkaar onzeker maaken. Ik was wel een recreatie ruiter en niet actief.