[VOLG] Mijn laatste paard, GVR Cerano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 11:07

Gelukkige verjaardag Cerano! *\o/* **\O/** Y)(^)

19 jaar geleden werd dit bijzondere paard geboren.

Dat wordt straks met wortels gevierd [&]

Afbeelding

Autumnn

Re: [VOLG] Mijn laatste paard, GVR Cerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 11:52

Gefeliciteerd *\o/*

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:27

We hebben het gevierd met lekker knuffelen en een paar goede, grote, dikke wortels.

De knuffels kreeg hij niet genoeg van :D

Afbeelding

Voor mezelf helaas minder goed nieuws van de dokter. Binnenste knieband is goed overbelast. Nog 3 weken absoluut niet rijden (longeren etc mag wel, met de grote brace aan). Daarna heel rustig terug opbouwen met een andere brace die wel steun geeft, maar wat handzamer is met rijden.
Keert het dan nog terug, wordt het toch echt opereren... Die scheefstand op zich is al erg genoeg, maar mijn hypermobiliteit maakt het nog een pak erger :( Dat kan wel omzeild worden met krachttraining, maar dat mag ik niet van de cardioloog wegens hartproblemen...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:57

Nog gefeliciteerd!

Oef dat is naar.. ik heb zelf al 1,5 jaar last van mijn knie en nu gaat het na enkele weken absolute rust eindelijk wat beter. Beterschap!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Wat naar Narcissa.
Wel een leuke foto, je hebt veel steun aan hem.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:33

Zertab: blij dat het bij jou aan de beterhand is! Hopelijk blijft het zo. Ik heb 3 maanden gedacht dat het eindelijk klaar was voor het er weer inschoot :(

Imaudy: ja dat absoluut, had me in elk opzicht geen beter paard kunnen wensen <3 Als ik echt per se iets negatief moet zeggen, is het dat hij zo'n 20cm kleiner had mogen zijn maar dat neem ik er met liefde bij :)) Lang leve hoge opstapblokken!

Cerano heeft opnieuw een nieuw maatje, een 4-jarige die bij een andere groep stond die zijn speels gedrag niet echt waarderen. Dat is op het lijf geschreven voor Cer, jong én speels, dat zijn zijn favorieten. Jonkie heeft zijn speelachterstand heel goed kunnen inhalen :D Kreeg Cerano zelfs niet mee, die had het veel te druk met zijn nieuwe vriendje _O-

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag heeft mijn instructrice hem gereden. Om 2 redenen: ik wilde weten wat hij met galop deed, en ik wilde weten of het klikt tussen hen. Worst case scenario kan zij hem dan in beweging houden moest operatie nodig zijn.
Klikken doet het wel, Cerano deed ontzettend zijn best en mijn instructrice was helemaal lyrisch over hem :D Ook zij zat er met een grote glimlach op, ik ben niet de enige :)) *\o/*
Ik moet in ieder geval geen schrik hebben voor de galop, hij doet het zeer beheerst en loopt nog rustiger dan in draf. Hij is blijkbaar ook aangenaam uit te zitten. Dit gaan we zeker oppakken als ik weer mag beginnen :)
Ook heel leuk om hem eens onder een andere ruiter te zien. Wat kan hij lopen! Wat een potentie, hij is echt goed. Prachtig gangwerk, heel stabiel, enorm werkwillig en hij gooide een stukje renvers en travers, klein appuyementje eruit alsof hij het gisteren nog deed. Hij had nog wel zin in meer, maar mijn instructrice is daarna gestopt zodat hij werken met haar ook als iets positief ziet, en om hem niet te overvragen. Hij begint stilaan goed spieren te kweken maar hij is er nog niet.

Ondanks dat ik niet zelf gereden heb, een erg leuke dag :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:15

Wat ben je heerlijk positief over je paard, zo leuk om te lezen.

Ik hoop dat je nog lang ten volle van en met hem kan genieten.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:31

Net of je paard glimlacht op die foto van jullie samen lief <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:46

Maflinger_S schreef:
Wat ben je heerlijk positief over je paard, zo leuk om te lezen.

Ik hoop dat je nog lang ten volle van en met hem kan genieten.

Helemaal mee eens. Zo heerlijk om te lezen hoe blij je bent met hem <3 vooral blijven posten!