Wat is dit dan voor gang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wat is dit dan voor gang?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:50

-O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

VillaNeusjes schreef:
Als je beetje zoekt kom je filmpjes tegen waar ze dus de paso fino in deze gang over houten ondergrondem laten lopen in competitie of shows Want dat klinkt zo leuk :') (als autist vind ik 't veel herrie maken)

Ja daar heb ik ook overheen gereden met 1 van de andere hengsten daar. Is handig omdat je het ritme dan extra goed hoort

Bellatrix schreef:
Zit er wel comfy uit. :D
Was het een braaf paard?

Ja zit heerlijk en heel braaf paard. Wel suuuuuper sensibel maar ik heb zelf ook tot zware tour dressuur gereden dus dat is geen probleem, je voelt vanzelf wel dat je de hulpen mini kunt houden

DuoPenotti schreef:
Wat gaaf dat je dit hebt mogen ervaren! :j

Weet je ook waarom die "broek" er aan zit, of hoe dat bij hun heet?

Ja om de staart rustig te houden ze willen geen gezwiep. Ook niet een beetje. Krijg je taktfouten van

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:52

Is een zwiepende staart* niet meestal een indicator dat het paard een fysiek ongemak heeft of in balans en ontspanning kan bewegen ??
Dit wordt in de Western Pleasure wel degelijk zo gezien (en soms met onorthodoxe/verboden methodes opgelost).
(*anders als een vlieg wegmeppen)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:08

Er zijn allerlei redenen waarom een paard zn staart beweegt. Merries doen het vaak meer dan ruinen. Het kan ongemak zijn, hoeft niet. Maarja, de enige manier om het zeker te weten is het aan het paard vragen, wat helaas niet kan

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

DubbelFun schreef:
Is een zwiepende staart* niet meestal een indicator dat het paard een fysiek ongemak heeft of in balans en ontspanning kan bewegen ??
Dit wordt in de Western Pleasure wel degelijk zo gezien (en soms met onorthodoxe/verboden methodes opgelost).
(*anders als een vlieg wegmeppen)

Kan ook mentaal ongemak zijn, die van mij kan best nijdig met zijn staart gaan zwiepen als hij iets wil, maar niet mag. Dan luisterde hij wel, maar uit wel het protest met zijn staart. (Bv een weg niet mogen oversteken als er auto's aan komen... halthouden buiten vind hij sowieso erg stom, maar soms moet het wel even :+ )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

friezenfan2 schreef:
Was er vorig jaar niet een fb post die viraal ging van een bekende ik denk dressuur ruiter die toevallig bij een wedstrijd was van Peruaanse Paso's en die zich dus af vroeg waarom al die mensen op kreupele paarden reden.

Als je niet weet wat een gangenpaard is (buiten ijslanders om) zou je inderdaad denken dat deze paarden kreupel lopen. Wat ik toen ook in dat topic zei is dat wij een tijd met een Peruaanse Paso op stal hebben gestaan. Helaas voordat ik er op mocht (eigenaresse liet mensen die interesse hadden er op om het te ervaren) ging ze verhuizen. Want ergens leek het me wel een hele gave ervaring om eens gedaan te hebben.

Hebben deze paarden niet nog een extra gang die wel snel is? Ergens staat me dat bij.

Ik heb een Peruaanse Paso gehad en die gangen zitten inderdaad heerlijk. Je hoeft alleen maar zo stil mogelijk te blijven zitten. :)

Overigens het filmpje wat vorig jaar viral ging over gangenpaarden in Amerika door de dressuur ruiter ging over mishandeling. De dieren hadden afschuwelijke bitten in en werden grof behandeld.