Paardenreading

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Paardenreading

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:18

Dat laatste heb ik ook eens meegemaakt. Een dame liep naar me toe en zei "een groot zwart paard mist je, hij snapt niet waarom je nooit meer komt".
Ik was bijrijder geweest van dat paard en moest van de ene op de andere dag stoppen en mocht niet meer bij hem zijn.
Paard kreeg kwaaltje na kwaaltje, werd dof, moe en lusteloos.
De dame in kwestie raadde mij aan om (als het mogelijk was) nog één keer naar het paard toe te gaan, mijn armen om hem heen te slaan en de situatie uit te leggen. Dat het niet aan hem lag.
En dat heb ik gedaan.
Wonderlijk he?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:22

Nu heb ik nooit readings gedaan bij mijn paarden, maar wel vriendinnen, en ja, kan goed zijn maar ook echt pure onzin,
Mijn rij instructrice had eens een reader die heel stellig zei, dat haar paard heel graag drachtig wilde worden, ze was er helemaal klaar voor... > en dat voor een ruin.. :+

Maar ook jaren geleden een vriendin die een verzorgpaard had die opeens allemaal bulten kreeg en een hele plaat met korsten onder zijn buik, heeft nog op een grote kliniek daarvoor gestaan, en heel lang op prednison waar het redelijk mee over ging, maar die moest ze afbouwen en ja als het dan terug zou komen, wisten ze niet hoe dan verder...
Een collega van haar ging met haar kindje naar een vrouw die via een foto dat kindje behandelde, en heeft gevraagd aan die vrouw of ze dat ook voor een paard kon doen, daar had ze geen ervaring mee, maar wilde het wel proberen.

Via die foto zag/las ze dat het paard bepaalde tekorten had, oa magnesium en die heeft hij toen als extra gekregen en van die witte korreltjes die ze zelf mee gaf, en het probleem ging weg.. soms kwam het wel wat terug maar dan nam ze gelijk contact op met die vrouw die dan weer die foto las en van die witte korreltjes mee gaf, was zo bijzonder...

Hoe dat verder afgelopen is weet ik niet daar mijn vriendin ( veel te jong) overleden is, en dat paard bij zijn eigenaresse bleef en daar had ik verder geen contact mee...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:55

rien10 schreef:
Dat laatste heb ik ook eens meegemaakt. Een dame liep naar me toe en zei "een groot zwart paard mist je, hij snapt niet waarom je nooit meer komt".
Ik was bijrijder geweest van dat paard en moest van de ene op de andere dag stoppen en mocht niet meer bij hem zijn.
Paard kreeg kwaaltje na kwaaltje, werd dof, moe en lusteloos.
De dame in kwestie raadde mij aan om (als het mogelijk was) nog één keer naar het paard toe te gaan, mijn armen om hem heen te slaan en de situatie uit te leggen. Dat het niet aan hem lag.
En dat heb ik gedaan.
Wonderlijk he?

Oh dat vind ik wel heel mooi zeg

Annefeurrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:25

Ik doe zelf wel eens readingen voor de lol. Uitkomst het is afzetterij

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:34

In mijn zoektocht naar een medische oorzaak voor problemen bij Meneer Anton heb ik ten einde raad een keer een reading uit laten voeren.

Ik las allerlei uitgebreide verhalen van readings van paarden op bokt. Over allerlei zielige geschiedenis of wat dan ook.

En toen wij echt niet meer wisten bij de klachten van Meneer Anton welke kant op moesten, heb ik ook een reading aangevraagd van Meneer Anton.

Ik kreeg na 2 weken een brief van de reader: ik heb diverse malen geprobeerd met Meneer Anton contact te leggen, maar hij wil niet met mij praten.

:D :D :D

Ik geloof het direct, daar houdt Meneer Anton niet van.... :D :D

Niks mee opgeschoten dus

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:13

Beemsterkaas schreef:
Goede en slechte ervaring mee.

Slechte ervaring: eerste reading van mijn paard, ik was nog jong en naïef. Persoon verzon duidelijk een verhaaltje, wat me het meest bijbleef waren de woorden "ze straalt als de zon" (ik had gevraagd of ze gelukkig was op de huidige stal). Paar weken later moest ik het paard ziek en uitgeput verhuizen. Tot zover het stralen als de zon {:} := klinklare onzin dus.

Goede ervaring(en): jaren later S.ymone O.ttevangers gecontacteerd. Voor een paard en 2 honden (verschillende consulten doorheen enkele jaren).

Tijdens ieder consult gaf ze heel specifieke en gedetailleerde info die ze onmogelijk kon weten, en eigenlijk niet zozeer iets met het dier in kwestie te maken had. Zo zag ze heel de tijd het beeld van een grijze kat om me heen (het consult ging toen zeker niet over katten), deze kat overleed 2 weken later.

Ze wist info te vertellen over een ander paard van mij waar ik niets over gevraagd had.

Ze kon specifieke dingen benoemen die toen speelden in mijn privéleven.

Ik vind het jammer dat ik deze gesprekken nooit heb opgenomen. Het was best bijzonder en nu al deze dieren niet meer leven, mis ik die info wel.

Nu heb ik geen behoefte meer aan een reading, en of ik het andere mensen zou aanraden: geen idee. Maar voor mij persoonlijk, in die periode, was het een fijne ervaring.

Ik heb dezelfde dame aan het werk gezien een aantal jaren geleden bij een goede vriendin en haar paard. Ik heb er met verbazing naar staan kijken. Ook hier wist ze echt dingen te vertellen die ze niet kón weten, hoe hard ze ook op internet gezocht had. Zowel over het paard als de eigenaresse. Ik zou het zelf niet zo gauw doen en ben hier ook echt te nuchter voor, maar zij heeft mij wel aan het denken gezet.

Het paard is er overigens niet veel anders van geworden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 23:11

Ik heb het jaren geleden ook een keer laten doen, gratis. Nou, er klopte niets van. Het was zo algemeen dat het wel voor elk paard opging en was het iets specifieker, dan klopte het niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:43

Nooit laten doen, wel bijzondere (goede) verhalen gehoord van die Symone Ottevangers. En dat zijn niet de verhalen van de bokkers die hier reageren.

Maar wat voor vragen stel je dan? Waarom is mijn paard zo traag? Schrikkerig? Vervelend met opstappen? Of 'kun je alsjeblieft niet meer naar het krukje trappen als ik op wil stijgen?'. Of laat je gewoon iemand komen en die blanco readen?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:10

Wij waren met de paarden verhuisd en 1 van mijn vragen was of ze gelukkig waren op de nieuwe plek. Ze gingen van een gewone stalling met op gezette tijden eten en naar buiten naar een stal met uitloop. Beide paarden gaven aan dat ze het een beetje chaotisch vonden en de routine misten. Maar ze vonden het beide oke en mijn paard gaf aan dat ze wist dat ik mijn best deed en dat ik hier goed aan deed. Tja, oude wijze merrie.
Mijn merrie nu had een verschrikkelijk hekel aan haar hoofdstel. Ik had zoveel moeite om het om te krijgen ( zij is ongeveer 170 en ik met mijn 165 , mijn armen bleken te kort te zijn :D ) , dat ik heb gevraagd waarom niet. Ze vond het geen fijn hoofdstel met teveel druk en ze had vast gelegen ooit of haar hoofd hard gestoten.
En verder laat ik ze gewoon blanco hun reading doen. Zo weinig mogelijk info geven. Alleen bijvoorbeeld naam, leeftijd en geslacht.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:30

Maar deze "reading" had dus elk weldenkend mens kunnen doen? Het lezen van redelijk standaard paardengedrag is niet per se een hele bijzondere gave.

Eigenlijk zijn al die bijzondere readings in dit topic of algemene dingen die voor bijna elk paard van bepaald type/ras van toepassing zijn of cold reading o.b.v. wat je meekrijgt van de eigenaar etc of een beetje ego van het baasje stelen (je paard vind jou leuk en lief en weet dat je je best doet, wie wil dat nou niet horen :P ).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:19

Ik heb alleen vermeld dat we de paarden verhuisd hadden, maar niet waarheen en wat voor stal. Mijn merrie gaf duidelijk aan dat het van haar niet had gehoeven, hoewel nu ze nu meer vrijheid en ruimte had.
De reading van onze arabier-ruin liet wat langer op zich wachten want hij was achterdochtig en contact maken was niet zo eenvoudig. Niet vermeld dat het een arabier was, gewoon wat foto's gestuurd. En als je hem kent , weet je dat hij wat afstandelijker is naar vreemden.
Ook dat is misschien heel algemeen en geldt dat voor veel paarden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:47

Bij een verhuis van een paard zeggen dat het paard de routine even mist maar wel gelukkig is, is natuurlijk zo mainstream als maar kan zijn.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:17

.
Laatst bijgewerkt door Beemsterkaas op 16-01-26 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 14:22

Wij hebben ooit voor de gein via copilot een reading laten maken. De aanleiding was eigenlijk de "hele algemene reading" die een kennisje had ontvangen over haar paard. Dit was bijna dezelfde reading, alleen hadden wij een andere naam van een ander paard gebruikt... Maar eerlijk is eerlijk, erg lucratief ;)

Toch hoor je soms dingen dat je denkt "hoe dan?", dus blijf het bijzonder vinden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 12:22

Voor elk gevalletje "hoe dan?" heb je x gevallen "slaat nergens op" zoals die reading van prompter bijv ;) Alleen gaan mensen met teleurstellende ervaringen meestal minder posten over hun reading.

Een paard dat structuur mist na een verhuizing maar de nieuwe stal wel beter vindt is zo voorspelbaar als wat... Idem een eenkennige arabier (als je foto opstuurt dan ziet degene immers ook dat het om een arabier gaat) of een eigenwijze shet, zenuwachtige pre, maffe haflinger en noem maar op.

Ik weet zeker dat iedereen ook mijn Henk prima kan "readen" obv een foto, iets met paardenkennis en patronen herkennen enz :P

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 12:53

Ik heb wel goede ervaringen, de persoon heeft een foto van het betreffende paard gevraagd en met mij gebeld toen ik bij het paard stond. Ze vroeg me om welk paard het ging want er waren er meer in mijn energie, ook gaf ze aan dat het paard van mijn dochter ervoor stond. Ik vroeg of het dan niet sneu was voor het andere paard omdat ze vooraan stond, maar de persoon zei dat ze op zoek ging naar wie er allemaal aan mijn energie verbonden was en dat waren meerdere paarden en ook een overleden kat. Ze vertelde me ook dat ik oma werd, dat klopte niet helemaal want mijn dochter was niet zwanger, maar 1 van mijn paarden wel en die was kort ervoor geïnsemineerd.
Verder vertelde ze over het verleden en hoe het paard zich voelde, terwijl ik er naast stond ging het paard geeuwen en werd heel ontspannen, ik werd er heel emotioneel van... ik vond het echt heel bijzonder. Het duurde wel 1,5 uur totaal kosten waren 75 euro. Later kreeg ik nog een verslag via de app.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 14:17

Wat ik mis in een reading is zo te lezen tweerichtingsverkeer. Het paard mag altijd wat zeggen, maar waarom kun je dan als baas niet de vraag terugstellen: Zou je voor mij in de ring die dressuurproef perfect willen uitvoeren? In ruil daarvoor kunnen we wat minder trainen, wat leuker trainen, krijg je een beloning, enz.
Of ik zou je heel graag eens heel trots op de foto laten zetten en dan in de piaffe. Kunnen we dat een keertje 5 minuten doen voor de perfecte foto?

Dat mis ik dus, dus de vraag die de eigenaar aan een paard stel om een bepaalde prestatie te vragen op een nette manier.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 14:28

germie schreef:
Wat ik mis in een reading is zo te lezen tweerichtingsverkeer. Het paard mag altijd wat zeggen, maar waarom kun je dan als baas niet de vraag terugstellen: Zou je voor mij in de ring die dressuurproef perfect willen uitvoeren? In ruil daarvoor kunnen we wat minder trainen, wat leuker trainen, krijg je een beloning, enz.
Of ik zou je heel graag eens heel trots op de foto laten zetten en dan in de piaffe. Kunnen we dat een keertje 5 minuten doen voor de perfecte foto?

Dat mis ik dus, dus de vraag die de eigenaar aan een paard stel om een bepaalde prestatie te vragen op een nette manier.

Zou gelijk eens wat bewijs opleveren, daardoor heel veel paarden en bazen helpen en ook nog deze persoon verschrikkelijk rijk maken (want reken maar dat er rap een prive vliegtuig van een paardengekke oliesjeik diegenes kant op komt). Best wat motivatie dus.

Ik kan maar 1 ding verzinnen waarom dit dan toch niet gebeurt..

:P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 14:36

Wel eens overwogen nog eens te doen voor ik mijn paard liet inslapen. Wilde vooral bevestiging dat ik het juiste zou doen, omdat ik zoveel van haar hield/hou. Maar na lang nadenken tot de conclusie gekomen dat hetgeen wat ik vooral nodig heb, is emotionele verwerking, en dat komt van binnenuit. Ik kan er 10 mensen bij betrekken maar ik moet het zelf leren verwerken. Mijn paard sprak al tegen mij, ik moe(s)'t het alleen leren lezen. En wat zij zei was duidelijk: kreupel, bijna geen rust vinden, heel schrikkerig en altijd op ontploffen.

Ik snap dat sommige mensen er baat bij hebben, maar vind het zelf vooral geldklopperij. Ik denk dat Nederlandse paarden vooral baat hebben bij voorzieningen die in al hun fysieke behoefte voldoen. En als baas moet je je paard goed leren lezen, Dan heb je geen reading nodig.

Maar goed, als andere daar gelukkig van worden of dit anders zien: helemaal prima. Er komt niets kwaad uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 15:47

troi schreef:
germie schreef:

Zou gelijk eens wat bewijs opleveren, daardoor heel veel paarden en bazen helpen en ook nog deze persoon verschrikkelijk rijk maken (want reken maar dat er rap een prive vliegtuig van een paardengekke oliesjeik diegenes kant op komt). Best wat motivatie dus.

Ik kan maar 1 ding verzinnen waarom dit dan toch niet gebeurt..

:P

Dat dus. maar dat mis ik dus. En als je echt met dieren kon praten, dan kon zoiets ook immers.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 16:02

Niet om readers te verdedigen, mijn mening is immers al genoeg verduidelijkt (= de échte zijn zelden te vinden / extreem lange wachttijden - de meesten pikken wellicht gewoon graag een graantje mee), maar ik begrijp jullie gedachtegang niet helemaal.

Een dressuurproef perfect uitvoeren, in piaffe op de foto, probleemloos op de trailer, niet schoppen, die dingen vergen toch gewoon training? Waarom zouden woorden (of hoe een reader ook werkt) dat kunnen vervangen?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:13

Als je met dieren kunt praten, kun je ze wel van alles vragen maar dat wil niet zeggen dat ze ook opdrachten gaan uitvoeren. Dat is wel erg gedacht vanuit de mens die wat van zijn paard wil. Ik heb wel eens groepjes gehad hier die met een diercommunicator hier kwamen oefenen. Niemand kende de dieren hier dus. iemand sprak met een chinchilla, die zei op een bepaald moment dat het nu wel klaar was, ze wilde weer gaan slapen (klopt vast, want chinchilla's zijn nachtdieren maar wel nieuwgierig). Maar eerst wilde ze wel een krentje, die zaten in de blauwe ton achter de student, of ze die even geven wilde. Dat klopt dus echt! Ze krijgt iedere avond een krentje van mij wat ik daar uithaal dus....
Ook al praten dieren met je, ze hebben een dierenbrein en dierenreacties die veel sterker zijn dan van buiten opgelegde training of wensen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:20

Ik was aan het meelezen hier, wilde ookal schrijven. Hoe moet een paard weten wat een piaffe is?

Volgens mij werkt dat toch echt niet zo. In een proef geef je hulpen die je aan leert door training. En meestal ligt het niet aan het paard als het niet lukt..

Overigens heb ik volgens mij drie keer een reading laten doen nadat paarden overleden waren. Eentje was irl met foto, die had wel wat rake dingen maar niks over de nare manier van overlijden.

De tweede was echt super, klopte heel veel van (ook dingen die niet zomaar te achterhalen waren)en voelde goed.

De derde was drie keer niks..

Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet denken. De scepticus in mij blijft sceptisch en tegelijkertijd wil ik het ook niet helemaal afschieten omdat ik denk dat er wel degelijk wat mensen zijn die dit echt kunnen. Alleen zijn die denk ik dun gezaaid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:32

Mijn paard klaagde in de reading ook over elektriciteit. Vond ik ook bijzonder, dat hij dat begrip kende. Bovendien heb ik nooit maar dan ook nooit enig ongemak van hem gezien/ervaren bij de enige lamp die in zijn stal hangt. En dit was echt een reader die ervan kan leven met een grote praktijk (ook voor mensen). Ik twijfel geen seconde aan de goede intenties van deze reader, maar de uitkomst ging echt nergens over.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 17:37

Ik heb inderdaad gevraagd in hoeverre mijn oude merrie nog zin in het leven had? of ze er nog plezier in had en hoeveel last ze had van een oude blessure. De persoon vroeg dit voor mij aan haar en de merrie gaf aan dat ze zeker nog niet dit leven wilde verlaten en dat de oude blessure enkel wat ongemak gaf, maar niet dat ze er enorm veel last van had.