Narcissa schreef:Ik zou haar eens hormonaal laten controleren. En de eierstokken laten scannen. Dit klinkt als mijn eerste KWPNmerrie, steeds verslechterend gedrag tot ze uiteindelijk ook aanviel. Die bleek een tumor op een eierstok te hebben. Laten opereren en een maand later had ik weer een normaal, handelbaar paard.
Dit! Hier en op maagzweren zou ik je fjord laten controleren
Heel veel sterkte en succes![/quote]Maagzweren door stress dat kan. Maar het paard staat nu al een jaar bij ts op een heel goede stalling. Dan moeten maagzweren door vroegere toestanden weg zijn lijkt me. Hormonale problemen dat lijkt me logischer. Ook dat ze tijdens het rijden probeert ts plat te drukken tegen de wand- dat hoorde ik vaker van merries tijdens de hengstigheid. Als ze dit alleen tijdens de hengstigheid doet dan zou je daar rekening mee kunnen houden door haar in die tijd te laten staan. Maar als ze het voortdurend doet dan is dat niet goed.[/quote]
Ook ik dacht direct aan maagzweren. Maagzweren kunnen heel lang blijven bestaan en de kans op genezing zonder medicatie bij ernstige maagzweren, ondanks goed voerbeleid eid etc., blijkt uit studies klein te zijn.