Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Van achter mijn beeldscherm kwam ik op een paardenwebsite telkens bij dezelfde merrie uit, dus die heb ik toen maar over laten vliegen vanuit Canada. Ze staat nu met haar 28 jaar al weer 19 jaar hier aan huis.
[ Afbeelding ]
jolmer20 schreef:Wat een mooi topic!!
Ik geloofde daar niet zo in. Of nouja, beide pony's voelden al echt 'mijn pony's. Maar toch, nadat mijn oude pony overleed dacht ik, ik vind dit nooit meer. Zij was mijn alles.
Nu heb ik ook nog een welshje, pas een paar jaar geleden dacht ik: ja. Ik begrijp hem. Ik voel alles wat hij voelt en hij voelt alles wat ik voel. Het is echt mijn spookje.
Toen mijn zoektocht begon naar een nieuwe pony, nadat de pony die ik 23 jaar had gekend overleed, wilde ik gewoon eens een paar keer gaan kijken. De pony's die ik nu had (gehad) waren 'aan komen waaien' dus ik had eigenlijk geen keus, stom gezegd.
De eerste waarbij ik zou gaan kijken stuurde 24 uur van te voren: ze is verkocht. Helaas. Not meant to be.
Daarna contact gekregen met een dame, haar pony stond eigenlijk niet te koop. Maar, ik mocht komen kijken.
Ik dacht nouja. Kijken kan geen kwaad! Ze werd t toch niet.
Spanjaard, merrie, bruin. Neeeeehhh.
Toen ik ging kijken had ik de ketting om met het as van mijn overleden pony. In de auto gericht naar mijn oude pony gevraagd, geef me een teken alsjeblieft, als dit dr toch is.
Toen een tijdje met de eigenaresse staan praten. Telkens stond de pony bij mij, tussen ons in, maar altijd in de buurt. Ze kwam vaak naar me toe. En op een gegeven moment kwam ze naar mn toe, met dr neus naar de ketting. En daar bleef ze hangen. Minuten lang.
Voor mij zei dit genoeg.
De oude eigenaresse zei dat ze nog nooit zo op iemand had gereageerd en ze zei: ik wil haar helemaal niet kwijt, maar het moet. En als ze dan weggaat. Dan wil ik dat ze naar jou gaat.
En zo geschiedde.
[ Afbeelding ]
Gitana schreef:wat een mooi topic zeg, wat een verhalen.
ik was jaren geleden opzoek naar een wat grotere ruin. ongeveer 10 jaar oud, rustig, buitenritpaardje, prima afstamming, gekeurd. na meerdere bezichtigingen bij veel paarden voelde ik er helemaal niets bij.
toen kwam Gitana op mijn pad. merrie, import, drachtig, bang, littekens, liep zo stijf als een hark. maar wat was ze dapper en gevoelig. nog geen 12 uur later had ik haar ongekeurd gekochtniks spiritueels ofzo, maar bij Gitana wist ik ineens dat de zoektocht klaar was. nog steeds blij met mn keuze!