Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Super veel van hem geleerd. Als ik er nog weleens op kruip als we aan het wandelen zijn sla ik het halstertouw om zijn hals en kan ik via een bankje opstappen. Dat is rijkdom voor mij en als hij ooit wegvalt zal ik moeite hebben om de bladzijdes zonder hem om te slaan. Daarom genieten we nu maar extra. 

DubbelFun schreef:Van achter mijn beeldscherm kwam ik op een paardenwebsite telkens bij dezelfde merrie uit, dus die heb ik toen maar over laten vliegen vanuit Canada. Ze staat nu met haar 28 jaar al weer 19 jaar hier aan huis.
[ Afbeelding ]
en al weer 19 jaar in NL... waar blijft de tijd? 

toen deed hij op een gegeven moment zijn nek naar beneden en die spieren erop kwamen. Toen was ik om en wist dat deze mee naar huis ging
jolmer20 schreef:Wat een mooi topic!!
Ik geloofde daar niet zo in. Of nouja, beide pony's voelden al echt 'mijn pony's. Maar toch, nadat mijn oude pony overleed dacht ik, ik vind dit nooit meer. Zij was mijn alles.
Nu heb ik ook nog een welshje, pas een paar jaar geleden dacht ik: ja. Ik begrijp hem. Ik voel alles wat hij voelt en hij voelt alles wat ik voel. Het is echt mijn spookje.
Toen mijn zoektocht begon naar een nieuwe pony, nadat de pony die ik 23 jaar had gekend overleed, wilde ik gewoon eens een paar keer gaan kijken. De pony's die ik nu had (gehad) waren 'aan komen waaien' dus ik had eigenlijk geen keus, stom gezegd.
De eerste waarbij ik zou gaan kijken stuurde 24 uur van te voren: ze is verkocht. Helaas. Not meant to be.
Daarna contact gekregen met een dame, haar pony stond eigenlijk niet te koop. Maar, ik mocht komen kijken.
Ik dacht nouja. Kijken kan geen kwaad! Ze werd t toch niet.
Spanjaard, merrie, bruin. Neeeeehhh.
Toen ik ging kijken had ik de ketting om met het as van mijn overleden pony. In de auto gericht naar mijn oude pony gevraagd, geef me een teken alsjeblieft, als dit dr toch is.
Toen een tijdje met de eigenaresse staan praten. Telkens stond de pony bij mij, tussen ons in, maar altijd in de buurt. Ze kwam vaak naar me toe. En op een gegeven moment kwam ze naar mn toe, met dr neus naar de ketting. En daar bleef ze hangen. Minuten lang.
Voor mij zei dit genoeg.
De oude eigenaresse zei dat ze nog nooit zo op iemand had gereageerd en ze zei: ik wil haar helemaal niet kwijt, maar het moet. En als ze dan weggaat. Dan wil ik dat ze naar jou gaat.
En zo geschiedde.
[ Afbeelding ]
Heb haar ondertussen 13 jaar.
), was net bevallen van mijn tweede kind. Maar ik herkende iets in die advertentie, hij had een bepaalde oogopslag/lichaamshouding waarmee hij me ontzettend aan mijn overleden once-in-a-lifetime paard deed denken. Dus 1.5 uur enkele reis in de auto met mijn paar weken oude baby. Je moet er wat voor overhebben
inmiddels is Roux alweer 4, ben hem rustig aan het beleren. Hij is een lusitano en mijn eerste paard was een shire, maar verder zou hij een kloon kunnen zijn. Dezelfde maniertjes in de paddock (zelfs tot hoe hij achter de schuilstal langsrent aan toe), hetzelfde extraverte en mensgerichte karakter, hetzelfde vertrouwen. Hij moest het gewoon zijn 
aan de hand van een eisenlijstje bij hem uitgekomen op marktplaats. En toen ik ging kijken bleek hij heel chill rondom kinderen (zolang ze er niet los op hoeven te rijden) en vooral VOERgericht, wat mij wel handig leek als clickertrainer. Hem heb ik niet echt "voor mezelf" uitgezocht, maar meer op basis van bepaalde eigenschappen. Hij is ook helemaal niet zo aanhankelijk of mensgericht (integendeel). Toch is het een fantastische pony, je hoeft het maar te bedenken of hij kan het al. Momenteel doet hij het superleuk in de horse agility. Maar de band met hem moest echt groeien.
niks spiritueels ofzo, maar bij Gitana wist ik ineens dat de zoektocht klaar was. nog steeds blij met mn keuze! Gitana schreef:wat een mooi topic zeg, wat een verhalen.
ik was jaren geleden opzoek naar een wat grotere ruin. ongeveer 10 jaar oud, rustig, buitenritpaardje, prima afstamming, gekeurd. na meerdere bezichtigingen bij veel paarden voelde ik er helemaal niets bij.
toen kwam Gitana op mijn pad. merrie, import, drachtig, bang, littekens, liep zo stijf als een hark. maar wat was ze dapper en gevoelig. nog geen 12 uur later had ik haar ongekeurd gekochtniks spiritueels ofzo, maar bij Gitana wist ik ineens dat de zoektocht klaar was. nog steeds blij met mn keuze!
Hij spiegelde enorm. Maar dat maakte hem speciaal. Ik leerde door hem mijzelf kennen, dieper leren kijken, emotie's herkennen, controleren zelfs. Het was een hevig proces met werkelijk alles. Uiteindelijk heb ik hem moeten verkopen, het bleef onveilig. Maar ja, hij betekende enorm veel. Sinds zijn 3e, alles aan mogen leren, inrijden ed, heerlijke buitenritten, blijven leren (wij beide). Maar angst, mijn angst en die van hem omdat hij spiegelde, overwon het. Ik heb geen spijt, maar het doet (nog steeds) erg veel pijn. Dat was wel liefde op het eerste gezicht.
Maar liefde op het eerste gezicht was het niet.
Sterker nog, ik was tegen, hij was (en nog steeds wel) iets te klein. Moeders had hem toch gekocht, want ik voelde me veilig bij hem, geen angst meer. En ik ben nog eeuwig dankbaar eigenlijk. Het is echt een wereld paard.