De instructrice is inderdaad langs geweest van het weekend. Maar op het moment dat we een kleiner stuk hadden afgezet (zodat hij niet de hele paddock door kan banjeren) rende hij al voor we iets deden er doorheen. Dat was ook het ongeplande uitje in de kudde :’)
Dus we zijn 1,5 uur lang bezig geweest om hem weer in zijn stekkie te krijgen. Conclusie: hij moest echt een stal in.
Dat was nog een hele logistieke puzzel, want dan moet hij een deel van het terrein over. Met heel wat afzet werk en 1 van mijn paarden aan het halster voorop, liep hij vanmorgen achter ons aan en heb ik hem in een stal gekregen

Vanmiddag om half 5 komt ze nog een keer om mij te helpen. Ik heb de hele ochtend op wat ideetjes zitten borrelen. Zo heb ik uiteindelijk met wat creativiteit een touwhalster om gekregen!

De aanhouder wint zullen we maar zeggen. Nu wil ik niet gelijk de instructrice afzeggen, dus zij komt alsnog. Dan gaan we aan de slag met een ander halster om doen en deze eronderuit halen. Ik durf hem namelijk niet met een touwhalster in zijn paddock te laten staan. Maar ik ben op dit moment enorm opgelucht dat alles goed is gegaan en ik hem weer kan pakken.