Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:55

Suzanne F. schreef:
Ik dacht dat hij nog niet onder het zadel was. Maar dan vergis ik me. Dan nog vind ik het een forse prijs maar oké, ik ben er al jaren uit dus zal wel achterlopen met de prijzen.

Zo'n type was in 2010 al 15.000 of meer. Als ik nu een vergelijkbaar dier met mijn vorige zoek die toen in die prijsklasse viel mag ik 25.000 meenemen of meer.

Een 2 uit 7 is niks, een 2 uit 4 wordt ook al als geen probleem gezien door verzekeringen en dat zijn degene die het snelst dingen uitsluiten als het risico geeft. :+

Office sommige hebben daar sowieso aders lopen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:17

Klopt, de mijne heeft ook flinke aderen en ook grove peesaanhechtingen. Met de keuring overal de scan op gehad :') alles perfect... zoals mijn VA zei... alles is gewoon grof bij hem, en dus ook wel lekker stevig. Hij heeft ook de gewrichten en schenkel van een flinke koudbloed. En doet daarbij zijn bloederige, hoogbenige afstamming totaal geen eer aan _O-

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:22

c_alsemgeest

Re: Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:38

Paraveterinairs doen geen keuringen beoordelen?
Dus mis de link even.

(Dat je altijd zelf moet herkeuren als het niet bij een VA gedaan is die je vertrouwd ben ik het trouwens wel mee eens, dat doe ik zelf altijd).

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:43

Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:44

c_alsemgeest schreef:
Dus mis de link even.

(Dat je altijd zelf moet herkeuren als het niet bij een VA gedaan is die je vertrouwd ben ik het trouwens wel mee eens, dat doe ik zelf altijd).

oke, en de vier genoemde dierenartsen!!!

Het bericht opzich is informatie voor aspirant kopers, als er maar een is die er mee geholpen is.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:45

office schreef:
Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.

mag ik dit zien als kopersbedrog??? (helaas eigen ervaring)

Bizar welke adviezen er voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door mce op 10-06-25 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:47

mce schreef:
c_alsemgeest schreef:
Dus mis de link even.

oke, en de vier genoemde dierenartsen!!!

Het bericht opzich is informatie voor aspirant kopers, als er maar een is die er mee geholpen is.

Zeker.
Maar ik denk eigenlijk niet dat ze keuringen beoordeelden, dat staat er ook niet bij. Als je namelijk niet op de lijst staat accepteerd de verzekering de keuring niet als hij wordt aangeleverd onder die naam.
Of ze moeten nog meer hebben gesjoemeld en dat een andere va naam er onder kwam.
Dan is het helemaal erg :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:48

mce schreef:
office schreef:

mag ik dit zien als kopersbedrog???

Bizar welke adviezen er voorbij komen.

Volledig mee eens!
Moest hier een Bokker schrijven dat ze een paard ging bekijken waarbij bepaalde dingen verzwegen werden of erger nog, weggemoffeld werden op de foto's, zou bokt ontploffen...

Maar als de verkoper een Bokker blijkt, dan wordt het opeens zelfs aangeraden?

Bizar...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:52

Het kan ook een schiefeltje zijn. Of gewoon een vreemde lichtinval. We weten het niet dus speculeren heeft geen zin en heeft niks te maken met de 2 op de rugfotos.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:57

Zeker.
Maar ik denk eigenlijk niet dat ze keuringen beoordeelden, dat staat er ook niet bij. Als je namelijk niet op de lijst staat accepteerd de verzekering de keuring niet als hij wordt aangeleverd onder die naam.
Of ze moeten nog meer hebben gesjoemeld en dat een andere va naam er onder kwam.
Dan is het helemaal erg :')[/quotec_alsemgeest]

dat het ontdekt is zegt geneoeg, waakzaam zijn dus

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:57

het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.

Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.

De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:03

office schreef:

Dat zou ik niet doen, gewoon onbewerkte foto's en een eerlijk beeld bereik je meer mee.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:10

Nee dat is geen bedrog het is een mooie foto met op een plek een onvoordelige belichting die lang niet iedereen op valt.Iedereen weet dat foto s kunnen vertekenen.Een dierenarts rapport vervalsen dat is bedrog .

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 13:11

FloortjeM schreef:
het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.

Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.

De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?

Dankjewel FLoortjeM voor je reactie.
Het paard is goedgekeurd voor de sport, met een complete röntgenologische keuring (hals, rug, benen). De bevindingen (cijfers) staan in een geschreven rapportage.
Ik ga niks verzwijgen.
Het rapport kan ingezien worden evenals de röntgenfoto's.

Dat men allerlei meningen en gedachten deelt in mijn topic is prima. Dat is wat bokt is.
Je hebt een punt als mensen anderen (mij) adviseren om te zwijgen of zelfs te sjoemelen.
Maar zwijgen kan toch?
Er is tenslotte niks aan de hand en alles staat in het rapport wat ter inzage is. Dus wat moet ik dan zeggen?
Dat er een 2 op een van de rugfoto's is gegeven? Wat dus ook in het rapport staat?
Of is het echt van belang dat ik dit specifiek benoem in een eventuele advertentie of bij telefonisch contact? Mijn wens is dat mijn paard een nieuw blijvend supergeschikt huis vindt tegen normaal geld. Dat is voor mij het belangrijkst.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 10-06-25 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:13

Tuurlijk moet je dit benoemen in de advertentie of minstens bij het maken van een afspraak ter bezichtiging.

Het rapport zien ze pas als ze ter plaatse zijn en hoe fijn zou je het zelf vinden om bv uren in de auto te zitten en dan ter plaatse met zoiets pas geconfronteerd te worden?

Wees van meet af aan transparant, open en eerlijk, dat duurt het langst en begint dus inderdaad met de advertentie.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:13

volledig off topic,

in een ander topic lees ik over betalen bij/voor bezichtigingen, de afgelopen maanden heb ik veel km verreden om te ontdekken dat wat aangeboden wordt niet klopt met wat ik ter plekke zie.

Nu ik lees dat het zo expliciet aangeraden wordt om foto's te bewerken ga ik de volgende keer schade vergoeding eisen.

Paarden kopen via bokkers/bokt is dus niet verstandig/aan te raden.

Weer wat geleerd, dank voor de tip.

weer ontopic *D
Laatst bijgewerkt door mce op 10-06-25 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:14

office schreef:
Nee dat is geen bedrog het is een mooie foto met op een plek een onvoordelige belichting die lang niet iedereen op valt.Iedereen weet dat foto s kunnen vertekenen.Een dierenarts rapport vervalsen dat is bedrog .

Dat weet jij toch helemaal niet dat dat een onvoordelige belichting is? Je doet veronderstellingen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 13:22

Little_Gift schreef:
Tuurlijk moet je dit benoemen in de advertentie of minstens bij het maken van een afspraak ter bezichtiging.

Het rapport zien ze pas als ze ter plaatse zijn en hoe fijn zou je het zelf vinden om bv uren in de auto te zitten en dan ter plaatse met zoiets pas geconfronteerd te worden?

Wees van meet af aan transparant, open en eerlijk, dat duurt het langst en begint dus inderdaad met de advertentie.

Met zoiets geconfronteerd worden? Wat bedoel je? Dat 2tje op het rapport voor 1 van de röntgenfoto's?
Want? Serieus, ik heb nog nooit een advertentie gelezen waarin cijferbeoordelingen van röntgenologische keuringen vermeld worden. Het enige dat vermeld wordt bij advertenties, is dat het paard röntgenologisch goed bevonden/ goedgekeurd is. Niemand zet daar de beoordelingscijfers bij.
Waarom zou ik dit dan wel moeten doen? Er wordt toch niks achtergehouden? Het paard is goed, goedgekeurd én er is géén sprake van KS. Dat is mij wel duidelijk geworden, ook na overleg met mijn dierenarts.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:32

En toch zul je kopers hebben die hem niet willen omwille van die 2 en dat is hun volste recht.

Je zegt zelf dat ook je dierenarts het beschreef als dat "de rug minder mooi was en verkooptechnisch niet handig" dus hij vond er toch wel iets van wat de verkoop niet ten goede kwam.

Ik zou not amused zijn als ik bv 2u naar een paard rij en dan pas een keuringsrapport krijg met een opmerking in.

Niet omdat die opmerking al dan niet medisch risico's zou inhouden.

Wél omdat de verkoper dat niet gelijk verteld had bij het informeren.
Dát zou bij mij de rode vlag zijn want wat vertelt die nog meer niet dan?

Eerlijkheid en transparantie, echt, dat brengt je zoveel meer.

Bovendien mag een koper nog altijd zelf beslissen of die wel of niet tilt aan die opmerking, ook al vind jij dat het niets is... In eerste instantie dacht je er namelijk zelf ook niet zo licht over gezien je eerste posts hier...

En als het werkelijk niets voorstelt, dan is er al helemaal geen reden tot verzwijgen, toch?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:45

Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.

TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.

In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:49

Ik vind het knap dat mensen een prijs indicatie kunnen geven zonder bewegend beeld te hebben gezien.
Het is een mooi, aansprekend paard, dat zeker, maar als die als een krant beweegt kom je daar niet zo ver mee :)
Hier wil ik je niet mee aanvallen en zeker niet zeggen dat dit bij jou paard zo is TS, maar meer in het algemeen dat er zonder beeldmateriaal geen inschatting gemaakt kan worden.

Ik zou hem gewoon adverteren met röntgenologisch goed gekeurd voor de sport, want dat is hij.
Als mensen daarop doorvragen kun je altijd nog het keuringsrapport doorsturen of foto’s, iedere dierenarts kijkt er toch anders naar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:51

Ts geeft aan dat het een correct bewegend paard is, geen benen zwaaien maar wel kracht.
Daarbij komt hij uit een mooie lijn, en is aansprekend op de foto die gedeeld is. Groen maar wel braaf.

Dus met die info, afgaande wat de TS aan geeft kan je best een inschatting maken als je de huidige markt kent.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:56

Elisa2 schreef:
Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.

TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.

In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.

15 000 is nou niet meteen een zo laag mogelijke prijs :')

Bovendien verzwijgt TS wel iets, als ze beslist het niet te vermelden en dat is net wat ze specifiek benoemde in haar laatste posts.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 13:56

c_alsemgeest schreef:
Ts geeft aan dat het een correct bewegend paard is, geen benen zwaaien maar wel kracht.
Daarbij komt hij uit een mooie lijn, en is aansprekend op de foto die gedeeld is. Groen maar wel braaf.

Dus met die info, afgaande wat de TS aan geeft kan je best een inschatting maken als je de huidige markt kent.

De Topictitel is eigenlijk al niet meer van toepassing, daar het paard geen KS heeft.
Dus de vraag moet zijn: "wat is een reëel verkoopbedrag voor mijn paard?".
Dié vraag is denk ik heel veel moeilijker te beantwoorden dan de originele T titel.

Ik ga met alle informatie aan de slag.
Dank jullie allen voor de input, de kritische noot én de steun.