FloortjeM schreef:het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.
Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.
De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?
Dankjewel FLoortjeM voor je reactie.
Het paard is goedgekeurd voor de sport, met een complete röntgenologische keuring (hals, rug, benen). De bevindingen (cijfers) staan in een geschreven rapportage.
Ik ga niks verzwijgen.
Het rapport kan ingezien worden evenals de röntgenfoto's.
Dat men allerlei meningen en gedachten deelt in mijn topic is prima. Dat is wat bokt is.
Je hebt een punt als mensen anderen (mij) adviseren om te zwijgen of zelfs te sjoemelen.
Maar zwijgen kan toch?
Er is tenslotte niks aan de hand en alles staat in het rapport wat ter inzage is. Dus wat moet ik dan zeggen?
Dat er een 2 op een van de rugfoto's is gegeven? Wat dus ook in het rapport staat?
Of is het echt van belang dat ik dit specifiek benoem in een eventuele advertentie of bij telefonisch contact? Mijn wens is dat mijn paard een nieuw blijvend supergeschikt huis vindt tegen normaal geld. Dat is voor mij het belangrijkst.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 10-06-25 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt