Opgelicht in de paardenwereld FB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Opgelicht in de paardenwereld FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:07

Daarbij bestaat Bokt pas sinds 2001.

Los daarvan denk ik dat het doel van de Facebookpagina heel goed is. Er worden nog teveel mensen opgelicht in de paardenwereld. Of het nu door professionele bedrijven is als door particulieren. Ze hebben veel volgers en een groot bereik.

Maar de manier van communiceren vind ik ronduit onbeschoft en onprofessioneel. Ik denk dat als ze daar eens serieus naar kijken en mee omgaan, ze veel meer bereiken dan met dit asociale geschreeuw. Want dat is hoe het in ieder geval op mij overkomt. En op dat soort mensen haak ik echt af. En nogmaals, eigenlijk zonde. Want in de essentie zijn dit soort pagina’s waardevol.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 17:42

Doel van de pagina is zeker top, daarom volgde ik er ook graag! Hoe fijn is het om even te kunnen checken of een bepaalde verkoper al bekend is met dubieuze praktijken als je iets gaat kopen op marktplaats. Ik weet zeker dat veel mensen behoed zijn voor een miskoop of oplichting dankzij hun FB pagina.
Zo jammer dat het nu verzand in ruzies en eindeloze discussies. Een echt alternatief ben ik nog niet tegengekomen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:59

Veel pagina's of groepen bij fb hebben "vastgezete" berichten
Kleine moeite om bepaalde stallen daar met omschrijving en waarschuwing neer te zetten en vervolgens posters of vraagstellers hier na te verwijzen.

Of bestanden maken en daar naar toe verwijzen.

Nu is het alleen maar schreeuwerige posts vanuit het beheer en vrienden van beheer daar.
Bij vragen of opmerkingen krijg je ja al af en toe een "ga dan de zoekbalk gebruiken" toe gesnipt ...

Dit even vriendelijker en er is al een hoop verbetert...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:46

Nyaleti schreef:
StalNollie schreef:
Het is idd een kinderclubje aan het worden. hub hebben dit topic ook besproken op facebook en daar had ik mijn eigen mening onder gedeeld en zoals altijd waren ze het er niet mee eens en ben ik weer eens voor 24 uur geblokkeerd.

Ok nu weer een nieuw topic waarbij ze iemand de grond in stampen die meegeholpen heeft met een paard. Ook daarin nemen hun de boventoon en willen ze erboven staan

Hoop dat er snel wat anders komt en anders mogen ze van mijn die hele facebook opdoeken als het zo moet

Nou inderdaad! Een meid die flink wat tijd heeft geïnvesteerd (zo lees ik het tenminste) in het terug halen van een paard mag dit niet delen want er zijn meerdere mensen mee bezig geweest en zij mag geen lof? Iets met dat zij niet het hele verhaal dit maar iemand anders doet het ook niet..
Heel eerlijk, als ik me bemoei met iets tricky / gevaarlijks en het pakt goed uit dan zou ik best een schouderklopje willen :+

Gaat nu wat rond over een opfok in Drenthe. Was in het lokale nieuws, zag het voorbij komen op TikTok en die FB pagina bemoeit zich er ook mee dus hopelijk kunnen ze daar wel wat moois uit halen.

Ik denk dat je een opfok in ***** bedoeld? Ipv Drenthe? Wat ik inmiddels wel weet is dat dat toch ook niet helemaal zo schijnt te zijn zoals nu op social media naar buiten wordt gebracht en dat die vrouw wel degelijk in bijzijn van stalgenoten meerdere keren verteld is de DA in te schakelen terwijl ze dat toen ook niet gedaan heeft.

Maargoed, heel eerlijk, ik vond de sfeer hier na bepaalde berichten ook wel flink omslaan en vond dat bericht op FB ook alles behalve netjes en volwassen. En dan bovenstaande idd nog. Heel jammer, maar voor mij persoonlijk wordt de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid zo ook niet beter :o en dat terwijl de gedachte erachter zo mooi is...
Laatst bijgewerkt door Firelight op 08-06-25 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:51

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om bedrijven te benoemen in dit topic. Dus ook geen plaatsnamen waar bedrijven gevestigd zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:17

Waarom mag er in dit topic geen stal benoemd worden en mag er zelfs geen plaatsnaam benoemd worden?

Er worden zat ervaringen gevraagd en besproken in andere topics

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 19:39

Op Ervaringen en Diensten is dat bijvoorbeeld prima. Dit is niet het topic er voor.

Mel80life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:37

Hoi!
Ik had afgelopen week in deze groep een bericht gestaft richting de mods omdat ik vond dat dit om een persoonlijke vete ging. Toen kreeg ik vervolgens een ban omdat dit niet terecht was (?).
In heel slecht Nederlands. Ik heb de groep verlaten. Geen vertrouwen in de waarde van een groep die zo gemodereerd wordt..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:43

@mel8life ik zou jouw bericht en de reactie er op; je kreeg een flinke veeg uit de pan |o
Je kreeg echter veel likes op je bericht dus genoeg die het met je eens waren (incl ik) maar daar dulden ze geen enkele tegenspraak. Vriendjespolitiek ten top.
Ik ga ook uit die groep, ik raak er veel te geirriteerd door haha.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:58

Misschien kan er een nieuwe pagina met andere beheerders opgestart worden?

Mel80life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:04

Koekie73 schreef:
@mel8life ik zou jouw bericht en de reactie er op; je kreeg een flinke veeg uit de pan |o
Je kreeg echter veel likes op je bericht dus genoeg die het met je eens waren (incl ik) maar daar dulden ze geen enkele tegenspraak. Vriendjespolitiek ten top.

Goed om te horen dat ik niet de enige was die er zo over dacht. Ik kon dus niet meer op de pagina door de ban :(

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:07

Belachelijk ook dat je meteen een ban krijgt, maar goed ik verwacht niet dat we iets gaan missen ;-)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:14

Ik denk dat ik je berichten heb gemist.
Jammer dat ze alles steeds als aanval zien....

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:30

Mel80life schreef:
Koekie73 schreef:

Goed om te horen dat ik niet de enige was die er zo over dacht. Ik kon dus niet meer op de pagina door de ban :(

Ook ik kreeg er 1 hahaha incl privébericht

Mel80life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:00

Mocht iemand zich geroepen voelen om een nieuwe groep met dit onderwerp aan te maken: count me in!

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:15

Mel80life schreef:
Mocht iemand zich geroepen voelen om een nieuwe groep met dit onderwerp aan te maken: count me in!

Ja, ik ben voor een nieuwe groep!