Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fohadie schreef:BRINTEMEID schreef:Men kan ook te goedgelovig zijn en denken dat het veulentje in de sloot ligt. Ik ben eerder wantrouwig naar bepaalde mensen en zelfs kinderen toe. In de vakantieperiode wordt hier bij ons ook meer vandalisme verricht, zoals in het schooltje uit Nederland en ik vind dat dit van kwaad naar erger gaat.
Ik geloof niet dat een pasgeboren veulentje die eventjes alleen werd gelaten zomaar van haar moeder zou weg trekken. Het veulen en de moeder blijven dicht bij elkaar.
Wel jammer van het gegeven. Ze is een heel mooi veulentje en ik geloof best dat dit enorm pijn doet bij de eigenaars, in het bijzonder de Opa, dat het veulentje gestolen werd.
Ik hoop zelf dat de dader, doordat hij misschien op de voet gevolgd wordt, het veulentje niet naar een sloot brengt.
Maar ik heb geen vertrouwen in bepaalde mensen en zeker als dit in verstedelijkt gebied gebeurt.
Hopelijk doet de politie hun werk en wordt het veulentje in goede gezondheid terug gevonden waarbij de moeder haar jong nog terug herkent.
Maar waarom zou je dan alleen een veulen jatten en moeder achter laten?
Jet schreef:Ik vermoed toch ook dat het in het water is geraakt. Je leest het wel vaker en dat het dier dan pas na dagen gevonden wordt. Volgens mij was het in het filmpje dat ik op NHNieuws zag, dat gezegd werd dat de sloten al nagekeken waren, dus dat dat niet kon, maar ik zou die slootkanten en dan ook tot een stuk verderop dagelijks nalopen. Zeker ook nog met al dat riet kan een veulentje zomaar heel lang onzichtbaar blijven.
In dat bericht kwam naar voren dat de oudere eigenaar om 10 uur 's ochtends weg was gegaan en om 12 uur weer terug en dat het in dei tijd zoek is geraakt.
En ja, omgeving Amsterdam is niet altijd een fijne plek voor dieren, dus het zou inderdaad ook nog meegenomen kunnen zijn.
Dit is een bericht van gisteren, dat schijnt op een binnenplaats van een school gebeurd te zijn, vossen lijken het me dan ook niet... https://www.nhnieuws.nl/nieuws/347960/a ... gse-school . Ook een heel heftig bericht vind ik.
BRINTEMEID schreef:Is het geweten wie die dieren in het schooltje mishandeld en gedood heeft? Zijn het kinderen in de basisschoolleeftijd, van datzelfde schooltje?
Mij zou het niet verbazen. Ik zie rondom mij hoe kinderen niet meer door hun ouders opgevoed worden en vernielingen e.d. aanrichten, zeker tijdens schoolvakanties.
En men mag er zelf niet op reageren want dan komen plots de ouders tevoorschijn en is het mijn kind, schoon kind.
BRINTEMEID schreef:Ik geloof niet in een wolf.
Een wolf eet een stuk van de prooi en laat de rest liggen en gaat ook niet specifiek een veulentje uitkiezen.