Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Doorzetten en een goede match vinden.
Kennis van mij is ook erg angstig, maar zocht wel een paard met extra beweging... heeft lang geduurd, maar uiteindelijk via een fijn adres een top braaf paard gekocht. Mocht hem ook een maand op proef. Inmiddels heeft ze hem nu 2 jaar en hij heeft echt nooit een stap verkeerd gezet.
Dus soms duurt de zoektocht gewoon lang, en dan is alleen betrouwbare adressen afgaan denk ik het belangrijkste, die het paard ook echt goed kennen. Ook wat hij/zij doet met een wat meer angstige ruiter er op.
Elisa2 schreef:Nou dat bevestigd toch wel dat een Fries karakter bij je zou kunnen passen.![]()
Uiteraard wel kritisch zijn qua bloedlijnen en inderdaad iemand meenemen die kan helpen met zoeken en voorrijden.
En natuurlijk zijn er van ieder rassen brave exemplaren en minder brave exemplaren, maar KWPNers over het algemeen zijn wel wat heftiger met schrikken dan sommige andere rassen.
shaniasofia schreef:c_alsemgeest schreef:Doorzetten en een goede match vinden.
Kennis van mij is ook erg angstig, maar zocht wel een paard met extra beweging... heeft lang geduurd, maar uiteindelijk via een fijn adres een top braaf paard gekocht. Mocht hem ook een maand op proef. Inmiddels heeft ze hem nu 2 jaar en hij heeft echt nooit een stap verkeerd gezet.
Dus soms duurt de zoektocht gewoon lang, en dan is alleen betrouwbare adressen afgaan denk ik het belangrijkste, die het paard ook echt goed kennen. Ook wat hij/zij doet met een wat meer angstige ruiter er op.
heb je advies voor adresjes?
shaniasofia schreef:windsor14 schreef:Dit heeft niets met ras te maken.
Je moet je zelf fijn voelen op het paard.
In het geval Kwpn ér dit zou even goed een Fjord, of bv Haflinger kunnen zijn.
Probeer paarden uit waarbij je zelf het vertrouwen hebt, en zeker geen jong paard.
Koop eerder een van 17 jaar die super braaf is, daar kan je nog veel plezier van hebben.
van afgelopen zat was ook 15 met alle knopjes erop, jong was ik zeker niet nr opzoek. meer paard die al veel gezien heeft.