Na 3 dagen opeens weggestuurd van stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:51

Met die mentaliteit lig je eerder ergens in de bomen dan dat je op mijn paard kan blijven zitten. En dan rijden er manege ruiters op _O-

Als je die mentaliteit ook bij deze mensen had ? Dan hebben ze het nog lang volgehouden. Zeer duidelijk geen racisme in ieder geval.

theamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 22:51

Lieser schreef:
Ik zie het racisme ook niet. Eerder dat je niet zelfstandig genoeg bent. Een bijrijder die hulp nodig heeft met opstappen en met het korter maken van de beugels kan dus niet rijden zonder dat de eigenaar erbij is. Dat zal niet zijn wat de eigenaar in gedachten heeft. Bovendien lijkt het rijden ook niet helemaal lekker gegaan te zijn, als de pony's bang waren voor wat hopen zand en jij ze daar niet doorheen kon rijden.

Ik zou dat idee van racisme loslaten en realistischer kijken naar wat er echt gebeurd is.

Heb genoeg ervaring dus hou je commentaar voor je. Wanneer je les hebt met je paard vraag je toch ook weleens aan je trainer of ze je beugels korter of langer kan maken. Het rijden ging prima, jij was er niet bij dus jij weet niet hoe het was en dan heb je niks te zeggen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:52

theamazone schreef:
Lieser schreef:
Ik zie het racisme ook niet. Eerder dat je niet zelfstandig genoeg bent. Een bijrijder die hulp nodig heeft met opstappen en met het korter maken van de beugels kan dus niet rijden zonder dat de eigenaar erbij is. Dat zal niet zijn wat de eigenaar in gedachten heeft. Bovendien lijkt het rijden ook niet helemaal lekker gegaan te zijn, als de pony's bang waren voor wat hopen zand en jij ze daar niet doorheen kon rijden.

Ik zou dat idee van racisme loslaten en realistischer kijken naar wat er echt gebeurd is.

Heb genoeg ervaring dus hou je commentaar voor je. Wanneer je les hebt met je paard vraag je toch ook weleens aan je trainer of ze je beugels korter of langer kan maken. Het rijden ging prima, jij was er niet bij dus jij weet niet hoe het was en dan heb je niks te zeggen.

Ehm nee, en mijn trainster lacht me dan toch echt vierkant uit. Net zoals hulp bij opstappen.
Dat is toch wel echt de grootste basis, als je fysiek niet mankeert, om dat zelfstandig te doen. Ongeacht stroeve beugelriemen of niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:53

Welk niveau rij je nu dan? Jaartje geleden was het F1,F2.
Wat leuk dat je stage loopt , waar? Want ik dacht dat je op de manege werkte. Gewoon een betaalde baan bij Boeyenoord ?

theamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 22:53

GUSTIxBILL schreef:
Met die mentaliteit lig je eerder ergens in de bomen dan dat je op mijn paard kan blijven zitten. En dan rijden er manege ruiters op _O-

Als je die mentaliteit ook bij deze mensen had ? Dan hebben ze het nog lang volgehouden. Zeer duidelijk geen racisme in ieder geval.

Ben geen manege ruiter hoor. Ik was gewoon aardig tegen de eigenaren en deed alles netjes. Dus hou je commentaar voor je plus jij was er niet bij en je kent die mensen niet.

GUSTIxBILL

Re: Na 3 dagen opeens weggestuurd van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:54

Jaar terug F2 en schrik voor F3 proef, is toch echt manege ruiter, waar niets mis mee is, want we hebben het allemaal moeten leren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:55

theamazone schreef:
DuoPenotti schreef:
Al 3 jaar....

Dat zegt genoeg voor veel mensen als een ruiter dat zegt..

Nou in die 3 jaar heb ik toch wel behoorlijk veel geleerd. En nee ik ben geen manege ruiter, voor de mensen die dat dachten. Ik zit nu in mijn eerste jaar paardenhouderij dus stil. We zijn allemaal ergens begonnen.

Allemaal ergens begonnen :j
De meeste met wat minder attitude.

Succes met je verdere paarden voorzetting...
En succes zul je nodig hebben want het paardenwereldje is er een waar dit niet matched.

1 ding maakt je berichten duidelijk: geen discriminatie.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 12-01-25 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

theamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 22:56

GUSTIxBILL schreef:
Jaar terug F2 en schrik voor F3 proef, is toch echt manege ruiter, waar niets mis mee is, want we hebben het allemaal moeten leren.

Ik rij allang niet meer bij een manege weet niet waar jij dat vandaan haalt. Heb laatst een b proef gereden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:56

theamazone schreef:
Lieser schreef:

Vind je nu dat je heel erg zelfkritisch bent? Als je dit soort reacties geeft?
Vraag jezelf eens af waarom je reageert zoals je hier bijvoorbeeld reageert... En wat het bij je oproept als andere mensen dit zo zouden doen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:57

theamazone schreef:
Lieser schreef:

Onze verzorgster dacht ook altijd dat ik alles voor haar zou doen.
Want dat was makkelijker.

Ik heb het niet gedaan

Ze zat op een braaf paard, waar 99.99% waarschijnlijk niks zou gebeuren.
Dan singel zelf maar aan, dan kort je beugels zelf in.
Stap zelf op zonder dat het zadel verschuift.
Word zelfstandig, er zal niet altijd iemand zijn die je helpt.

Helaas heb in geprobeerd haar 3 jaar lang het te leren, zelfstandig fatsoenlijk met de paarden omgaan.

Maar het zat er niet in, evenmin de respect tegenover mij en de paarden.
Dus na 3 jaar mocht ze gaan

En dat had ik veel eerder moeten doen!

Cioccolato

En de B staat voor?

Change3x

theamazone schreef:
DuoPenotti schreef:
Al 3 jaar....

Dat zegt genoeg voor veel mensen als een ruiter dat zegt..

Nou in die 3 jaar heb ik toch wel behoorlijk veel geleerd. En nee ik ben geen manege ruiter, voor de mensen die dat dachten. Ik zit nu in mijn eerste jaar paardenhouderij dus stil. We zijn allemaal ergens begonnen.

In 3 jaar kun je veel leren, maar veel ervaring is natuurlijk wat anders. Niemand is uitgeleerd, ook niet als je al je hele leven paarden in eigendom hebt.

Je opmerking ‘Dus stil’ zegt denk ik ook wel voldoende… :+

Sherivey

Neem dit aan van iemand die zelf de opleiding paardenhouderij heeft gedaan: aangenomen worden voor die opleiding zegt precies niks over je ervaring met paarden. :')

Als je nou bij het vroegere Deurne toegelaten was, oke, dan moest je wel wat kunnen. Maar ik kan me niet herinneren ooit ook maar enig bewijs van ervaring te hebben aangeleverd voor ik aan de opleiding mocht beginnen.

theamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 23:00

Sherivey schreef:
Neem dit aan van iemand die zelf de opleiding paardenhouderij heeft gedaan: aangenomen worden voor die opleiding zegt precies niks over je ervaring met paarden. :')

Als je nou bij het vroegere Deurne toegelaten was, oke, dan moest je wel wat kunnen. Maar ik kan me niet herinneren ooit ook maar enig bewijs van ervaring te hebben aangeleverd voor ik aan de opleiding mocht beginnen.

Nou ik moest toch echt rijfilmpjes, springfilmpjes etc laten zien. Hangt af van de school volgensmij

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:00

En dit is waarschijnlijk de reden dat je geen verzorgpony hebt.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:04

Ik denk dat men hier probeert om je een andere kant te laten zien dan je eigen mening. De een doet dat wat subtieler dan de ander. En het klopt dat niemand er bij was en het in echt echt heeft gezien. Maar alleen maar tegengas geven helpt meestal niet. Probeer het commentaar als feedback en tips te zien. Misschien voelt het dan minder vervelend dat je weggestuurd bent en gaat het een volgende keer vast beter. Want van elke ervaring leer je.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:06

theamazone schreef:
Sherivey schreef:

Nou ik moest toch echt rijfilmpjes, springfilmpjes etc laten zien. Hangt af van de school volgensmij

Dat wil nog niet zeggen dat je daarvoor een heel hoog niveau moet hebben.

Je geeft aan een B proef gereden te hebben. Dat is echt de basis van de basis en wil niet zeggen dat je veel ervaring hebt.

En wat betreft mensen haten in de paardenwereld; je doet er dus een opleiding in. Verwacht je straks op stage/ in het werk met zijden handschoentjes aangepakt te worden?
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 12-01-25 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:07

Toevallig van de week hier een meisje over het erf gehad die als manege ruiter de opleiding paardenhouderij doet. Oftewel niveau zegt inderdaad niks.

Dat niemand je het licht in de ogen gunt is natuurlijk onzin. De paardenwereld is inderdaad geen makkelijke wereld. Met de houding die jij nu hebt wordt het alleen maar moeilijker. Een beetje zelfreflectie, uit de slachtoffer rol stappen en open staan voor feedback, gaat je veel verder brengen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:09

Maar zelfs als je in die 3 jaar iedere dag gereden hebt dan heb je nog niet super veel ervaring. Dat bedoelen mensen hiermee. En dat is helemaal niet erg, want iedereen moet ergens beginnen. Maar wellicht hebben deze mensen gedacht dat je al wat verder was. Ik zou sowieso liever een bijrijdster hebben die haar niveau wat onderschat dan overschat. Als je zegt dat je al 3 jaar rijdt dan lijkt het net of je alles al denkt te weten en kunnen. Ik heb zelf m'n oudste pony al 25 jaar en van heel veel dingen weet ik nog maar bar weinig. Je bent nooit uit geleerd.

Lekker verder zoeken naar een andere pony. Hopelijk vindt je een pony waarbij de eigenaren wat meer betrokken zijn. Dat zal goed zoeken zijn, maar ze bestaan.

Ik vind het zelf heel leuk om m'n bijrijdster te helpen. Ze is nog minderjarig en mag alleen rijden als haar moeder of ik mee gaan. En ik heb liever dat ze dingen 3x vraagt bij twijfel dan dat ze zelf maar wat aanrommelt en het dan 'verkeert' doet.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:14

Jammer dat je zo teleurgesteld ben . Ik had ook wel eens een bijrijder met twee kinderen leek me wel leuk.Maar toen ze een aantal dingen heel anders deden als ik zelf altijd doe vond ik dat eigenlijk niet zo fijn.
Misschien speelde dat wel mee dat ze nogal gewend zijn aan hun vaste manieren en jij dingen anders doet ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:15

Jammer meid. Je hebt iets geprobeerd en ik denk dat ze je niet goed genoeg vonden om de een of andere manier voor hun paarden, of ze vonden je niet passen bij hunzelf of ?? .
Helaas, pindakaas en that's life. En natuurlijk ben je teleurgesteld. Pak je verlies en laat het daarbij. Dit topic vrees ik, gaat je niet verder helpen.
Sterkte met deze teleurstelling. Hopelijk pakt het volgende adresje wel goed uit voor je.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:17

@capopjekop
Dat is het :j

Ik heb hier een super brave pony staan.
En ook een ruiter gehad die zichzelf enorm onderschatte en heel fijn met hem reed. Helaas is zij te ver weg verhuisd en gestopt en dat vond ik oprecht jammer.

Maar heb er ook gehad die dachten alles te weten en reageerde op een sportpaard rijden.
Wat dus ook niet ging.
Die heb ik ook nooit na 1 keer weggestuurd omdat je ze een kans wilt geven. Maar dat werkt gewoon niet als dat niet is wat je op dat moment zoekt.

Maar idd beter te bescheiden. Dan val je altijd mee.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:22

theamazone schreef:
Casarell schreef:
Waarom gooi jij het gelijk op racisme??? >;)

Omdat ze eerst heel poeslief deden en vandaag ineens heel raar deden en me ineens wegstuurden... En het is in een klein dorpje in Friesland dus ja je weet maar nooit...

Als het racisme was dan hadden ze nooit toe gelaten en bij de 1e kennismaking al gezegd dat je niet geschikt bent.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:23

Joh, laat gaan. Het is nooit leuk maar beter snel dan na 2 maanden, zodra je bent gehecht aan de pony's. Als het van de ene of de andere kant niet helemaal klikt wordt het toch niets. Je komt er toch niet echt achter waar het aan ligt, behalve wat ze dan al hebben gezegd. Veeg het van je schouders, en dan gewoon verder zoeken naar een adresje waar het wel leuk is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:24

theamazone schreef:
Niet iedereen kan op het paard zijn beugels langer maken trouwens, ik had het zelf geprobeerd maar het lukte niet want de beugelriemen waren te stroef dus dan gaat dat moeilijk! Hopelijk helpt dit!

Je kunt toch gewoon afstappen en ze korter maken?