Volg je paard in 2025!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 03:06

@Lieser: Nee dit wordt een normale startpas :). Alleen mocht ik die niet eerder aanvragen omdat ik niet L2+1 geclassificeerd was, om te mogen starten met een hengst. Alleen zijn er voor bepaalde rassen, o.a. de Fries, uitzonderingen gemaakt. In de onderstaande link is het allemaal uitgelegd :)
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... start%3D25

Lieser

Re: Volg je paard in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 08:46

Nooit geweten dat er aanvullende eisen waren als je wilt starten met een hengst. Bedankt, weer wat geleerd :)

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:05

xYaartje: ja heel bizar hoe snel ze groeien. Was weer een leuk weerzien met Nova.

Hier is het druk geweest de afgelopen dagen. Voorbereiding voor onze verhuis volgende week. gelukkig kan ik wel nog mijn tijd vinden om naar Mira te gaan.

Hier is woensdag de osteopaat langs geweest. Was blijkbaar toch weer nodig. Haar schouders zaten volledig vast en vooral dan rechts. Dit weer helemaal los gemaakt en volgende week vliegen we er weer in.
Dinsdag heb ik weer les dus ben benieuwd hoe ze dan weer zal lopen. Ook is mijn licentie weer in orde voor komend zomerseizoen en gaan we lekker weer op wedstrijd gaan en de eerste staat gepland op 30 maart. onze eerste officiële wedstrijd in Niv2.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:57

Beetje laat misschien, maar mag ik me ook melden? Dan heb ik een beetje een stok achter de deur.
het is bij mij wel een beetje anders, want ik heb een tehuis (in Portugal) voor afgedankte, ongewenste, mishandelde en oude paarden, dus meteen vijf, op dit moment:
* Olímpio/Ollie, ruin, wordt dit jaar 30, Franse draver
* Vincent (van Gogh), ruin, 21, Lusitano zonder papieren dus cruzado, van mijn boek, zie link in onderschirft, ex veedrijvers- en manege paard
* Pocotó, merrie, 18, vage afkomst, maar waarschijnlijk Luso-Árabe.
* Gandhi,ruin, 13,vage afkomst, als drie maanden oud veulen zonder moeder uit Spanje gekomen. Wel duidelijk een bergpaard.
* Honey, merrie, 12, niet van mij en ook niet ongewenst, maar haar eigenares kan wegens ziekte niet meer voor haar zorgen.

Mijn doelen voor dit jaar zijn.
-Wat aan dressuur doen met Ollie en Vincent, ik ga daarvoor binnenkort met de vrijwilliger een rijbaan maken.
- Wat springen met Ollie en Vincent.
- Meer hoofdstelloos rijden met ollie en misschien met Vincent (ligt deels aan hoe het met de dressuur loopt).
- Meer in hand werk met Pocotó en Gandhi doen, en ze wat nieuws leren.
- Honey "temmen". Ze heeft een beetje aparte achtergrond, eerst mishandeling en daarna verwend, gereden door een kind dat zichzelf min of meer heeft leren rijden volgens mij, en dit heeft gezorgd dat ze een eigen willetje heeft, maar ook nog angst heeft. Een project, kun je wel zeggen.

Door het slechte weer en korte dagen heb ik de afgelopen tijd niet zoveel gedaan met de paarden, maar het is nu zo´n beetje weer begonnen.
Vandaag heb ik samen met een vrijwilliger Honey geborsteld en ze drukte ons eerst links en rechts opzij, maar toen bleek dat het gewoon borstelen was kalmeerde ze snel, echter, bij de hoeven opnemen om ze uit te krabben, brak ze uit in zweet en trok ze achteruit aan het touw (nog net geen hangen). De arme vrijwilliger dacht dat het aan hem lag, maar ik zei dat ze het bij mij ook doet en dat het een kwestie is van regelmatig herhalen tot ze snapt wat er gaat gebeuren als we haar uit de stal halen en ze dus niet meer nerveus hoeft te zijn.
Dit is Honey. (Ik zal niet meteen de post volgooien met foto´s van allemaal.)

Afbeelding

Omdat ik er vijf heb werk ik met één per dag, tot ik ´s avonds meer licht heb, dan doe ik er soms twee. Overdag lopen ze op het land en mogen ze van hun vrijheid genieten.

Van Honey´s introductie in de kudde en hoe ze haar mannetje stond heb ik videos op youtube (link naar dat kanaal in onderschrift) en een topic op Bokt [PP] [VOLG]Er komt een nieuwe pony! Update: gearriveerd

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:34

Welkom Lusitana. Je hebt je handen vol zo, met vijf paarden :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:52

Ja, best wel, hoewel ze het ook prima naar de zin hebben met gewoon hun ding doen op het land en ik niet echt iets hoef te doen met ze. Maar ze vinden het leuk (en ik ook) om iets te ondernemen en het is belangrijk om banden te vormen waar ze er nog niet zijn, zoals nu met de nieuweling.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:27

Laatst zijn we wat serieuzer aan de gang gegaan met het vrijspringen. Mooie dubbel neergezet met 9 meter ertussen. Meneer krijgt er lol in.

Inmiddels is mijn springzadel ook binnen. Laat het mooie weer maar komen!

Afbeelding
Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:56

Nieuwe maand, nieuwe doelen :)

Het wandelen bevalt goed. Ze vindt het wel moeilijk dat ze niet mag grazen, maar het is leuk om haar beweging te geven buiten het rijden om. Dus dat wil ik uitbouwen komende maand.

Meer naar buiten blijft lastig. De paddocks zijn zo modderig en nat, dat de helft van de paarden bij ons op stal mok heeft. Ze staat er wel in, maar niet met plezier. Meestal sjokt ze soppend naar een droog plekje, om daar te blijven staan tot ze er uit mag.

De fysio lukt wel. Die komt nu elke maand, en heeft ook wat oefeningen laten zien die wij zelf kunnen doen. Ik heb ze nog niet zo vaak gedaan, dus dat wordt ook een doel voor februari O:)

En halverwege de maand gaan we de regumate afbouwen en weer terug op puur oestro. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Hoe gaat het met iedereen?

KirstenJC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:28

Wat een leuk topic! Ik zou me ook graag aanmelden als dat nog mag :) .

Ik ben Kirsten en we hebben vijf paarden/pony’s aan huis in de mooie Achterhoek. Twee daarvan (een pony en een paard) zijn helaas blijvend geblesseerd. Daarnaast hebben we twee shetlanders en een (bijna) tweejarige genaamd Take it Easy, oftewel Tonnie.

Voor Tonnie heb ik een paar doelen voor 2025:

-Een begin maken met grondwerk, zodat ze een goede basis meekrijgt voor de toekomst.
-Vast kunnen staan zonder stress.
-Meer wandelen en wennen aan verschillende omgevingen.
-Eigenlijk gewoon de dingen doen waar we later profijt van zullen hebben, zodat ze op een fijne manier opgroeit tot een betrouwbaar en ontspannen paard.

Fotootje van het onderwerp :D . Ik heb geen mooie foto's van nu, dus als veulentje:

Afbeelding

Ik weet niet of ik vaak zal posten, maar ik zal wel meelezen en af en toe een update geven.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:49

@Lieser: Wat vervelend dat de paddocks zo nat zijn. Lijkt mij erg lastig om je paard van voldoende beweging te voorzien, als er maar weinig mogelijk is...

Welkom KirstenJC :) Leuke doelen om met Tonnie te beginnen :j

Hier is het best wel rustig wat paarden betreft. Ik probeer nu wekelijks te lessen (komende week gaat het alweer niet lukken ivm overvolle agenda). De lessen gaan wel goed, maar kom amper aan rijden toe, naast de les :(
Wel vandaag ff met Diablo en Pablo gespeeld in de bak. Pablo probeer ik de Spaanse pas te leren, maar hij tilt alleen maar het been op welke aan de kant zit, waar ik loop := Nu maar eerst hem aanleren dat hij ook op aanwijzing van het zweepje, prima een jambette kan doen, met het been wat niet aan mijn zijde is :')
Diablo kan ineens een rondje draaien, zowel linksom, als rechtsom _O- Hij draaide zijn bips naar mij, voor kriebels, en ik lokte hem met mijn vinger weer naar mij toe te komen, en zo draaide hij een vloeiend rondje. Uitbundig beloond en gekeken of hij het nog een keer wilde doen en zo slim als hij is, deed ie hem weer :):) De andere kant op gevraagd en ook die deed hij, na een kleine twijfel :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 15:11

Wat een mooie vorderingen heeft iedereen gemaakt, is toch wel een stok achter de deur zo'n topic. :))
@DJZ je kan er nog tijdelijk voor gaan lopen en dan twee zwepen in de hand en dan zo om en om vragen en daarna rustig weer naar de zijkant verplaatsen. Zodra het kwartje eenmaal gevallen is dat ze beide benen moeten doen gaat het vaak heel snel! :))

Hier is bijna alles gelukt. :))

Doelen januari:
- Plezier hebben: Check! :D
- Inenting en tandarts regelen: Niet aan toe gekomen. _O- Doel voor februari dan maar.
- Minstens 1 keer onder het zadel springen: Check, meerdere keren gesprongen zelfs. :D

Afbeelding

- Naar een extreme trail tuin (19 januari): helaas moeten annuleren omdat stalgenootje een dag van tevoren werd getrapt, is nu verplaatst naar a.s. zaterdag! :D

- Hem laten wennen aan fakkels, wij doen veel fantasie fotoshoots en natijd het vuur er in bewerken is toch altijd wat neppig, dus eens zien of we met echt vuur aan de slag kunnen. Fakkels zijn al binnen!
Check! :D
Afbeelding

Afbeelding

- Beginnen met praatbuttons. Hopelijk hem 1 of misschien wel 2 buttons en betekenissen aan kunnen leren.
Ook check! :D Hij kent 1 praatbutton "scratches" nu. :D

Doelen februari:
- Plezier maken
- Vetmesten voor zijn castratie
- Castreren. :oo We gaan verhuizen, hij is bijna 7 jaar dus opzich is dit een mooie leeftijd en wordt het verhuizen en weekendjes weg en clinics ook wat makkelijker.
- Als het lukt die tandarts en enting ook nog regelen, anders wordt dat maart. :+
- Extreme trail tuin a.s. zaterdag.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:40

Thnx Captain voor de tip. Ik ga nu weer terug naar de jambette en dan schuin voor hem staan, met het stokkie zijn andere been aantikken/wijzen en belonen als hij deze omhoog tilt. en vanuit daar kijken of ik dan steeds verder naar de zijkant kan gaan staan. Later komt het dan wel dat we het vanaf de andere kant gaan aanleren :)

Maar wat jammer dat je hem toch laat castreren. Is hij toch meer een mannetje aan het worden? Ik snap het wel, als je veel op pad bent. Ga je op een andere stalling met hem staan?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 21:39

Oh nee hij is doodbraaf, vandaag nog met een vreemd paard gewandeld langs allemaal andere stallen en paarden met gewoon een stalhalstertje. Maar puur voor het verhuizen, je kunt toch makkelijker ergens terecht en het is ook goed zo, mooi uitgegroeid. :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:12

Jammer inderdaad van de castraite, maar inderdaad wel makkelijker.

Ik Ben niet heel actief met meepraten, OEPS!
zal deze maand wat meer van mij laten horen

Maand januari doelen
Enya:
* 40 km rijden/wandelen
Deze is zeker gelukt, we zaten 30 januari op 52 km.
* naar het bos gaan
Helaas niet gelukt, finacieel kwam het even niet uit.

Maand januari doelen
* 40 km rijden/wandelen
Niet gelukt, Betsy bouwt hier vanuit stal veel spanning op, wat meestal eindigt in frustratie van mijn kant. We zaten 30 januari op 27,5 km. Dus deze maand moeten we aan de slag
* Crossles (19de) met minder spanning rijden
Ja en nee, ik vond het weer super spannend, maar vgm had ik haar wel losser in mijn hand. 1 Hindernis durfde ik ook echt niet, dat was een heggetje, daar heb ik haar langs gestuurd en gezegd dat ik echt niet durf, omdat Betsy heel rot weigerd. We ging toen nog langzamer erop af en ze springt hem in 1x *\o/*
* meer trainen met hartslagmeter voor 1e endurance wedstrijd eind maart
Dit is zeker gelukt, ik rijd tegenwoordig niet meer zonder en vind zo fijn trainen. In de les vorige week was heel mooi te zien dat ik strak werd in mijn hand de hartslag naar de 130 ging en toen ik mijn hand los liet de hartslag heel mooi weer naar normaal ging.

Helaas geen foto's meer van deze maand, mijn telefoon in kapot gegaan en geen idee of ik hem kan legen want die is vast nu leeg ( gaat hierna gelijk proberen)

Februari doelen Enya
* De challenge voltooien van 80 km
* Naar het bos gaan
* Springen meer oppakken

Februari doelen Betsy
* De challenge als nog voltooien.
* Wekelijks naar bos voor trainingen
* 23 februari staat een oefenendurance, dus deze goed uitrijden

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:12

Ook ik zou me graag bij jullie willen aansluiten!

Mijn naam is Kimberley, ben samen met mijn vriend woonachtig in Zuid-Holland. Wij hebben 3 paarden. William (v. Nando x Exponent - 29-05-2003 ) , Chanorka ( Tuschinski x Belisar - 01-04-2007 ) en U Never Know C.K.W. ( Negro x Tuschinski - 13-06-2024 ) .

Met William heb ik een aantal jaren wedstrijden gereden en geniet ik nu vooral van alles wat we met hem kunnen. hij heeft tot zijn 10de levensjaar alleen maar voor de wagen gelopen en tuigpaardconcoursen, toen hij bij ons kwam is hij onder het zadel gekomen.

Chanorka is sinds september 2023 bij ons en sinds juni 2024 ook in ons bezit. Ze heeft hoog in de sport gelopen bij haar vorige eigenaresse, hier heeft ze toen alleen een peesblessure opgelopen. Ze is uiteindelijk bij ons gekomen om een veulen mee te fokken ( U Never Know C.K.W. ). tijdens de dracht is ze ook goed hersteld en zien we nu wat de toekomst ons gaat brangen met haar.

U Never Know C.K.W., ik heb haar zelf gefokt en staat momenteel in de opfok. Ze zal de opvolger worden voor Chanorka en William.

mijn doelen in februari:
Chanorka
- meer kracht en spier opbouwen
- lessen
- lichamelijk ondersteunen
- hoefsmid nieuwe ijzers

William
- lekker meerdere dagen deze maand tutten met hem
- mooi weer een buitenrit maken
- afwisselend longeren ( met en zonder balkje )

U Never Know C.K.W.
- weer bezoeken deze maand 2 x
- lekker poetsen ( als de mogelijkheid er weer is )

ikzelf met William
Afbeelding

Chanorka met U Never Know toen ze 1 maand was op de keuring ( en ik als loper )
Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:44

JoycexEnya schreef:
Jammer inderdaad van de castraite, maar inderdaad wel makkelijker.

Ik Ben niet heel actief met meepraten, OEPS!
zal deze maand wat meer van mij laten horen

Maand januari doelen
Enya:
* 40 km rijden/wandelen
Deze is zeker gelukt, we zaten 30 januari op 52 km.
* naar het bos gaan
Helaas niet gelukt, finacieel kwam het even niet uit.

Maand januari doelen
* 40 km rijden/wandelen
Niet gelukt, Betsy bouwt hier vanuit stal veel spanning op, wat meestal eindigt in frustratie van mijn kant. We zaten 30 januari op 27,5 km. Dus deze maand moeten we aan de slag
* Crossles (19de) met minder spanning rijden
Ja en nee, ik vond het weer super spannend, maar vgm had ik haar wel losser in mijn hand. 1 Hindernis durfde ik ook echt niet, dat was een heggetje, daar heb ik haar langs gestuurd en gezegd dat ik echt niet durf, omdat Betsy heel rot weigerd. We ging toen nog langzamer erop af en ze springt hem in 1x *\o/*
* meer trainen met hartslagmeter voor 1e endurance wedstrijd eind maart
Dit is zeker gelukt, ik rijd tegenwoordig niet meer zonder en vind zo fijn trainen. In de les vorige week was heel mooi te zien dat ik strak werd in mijn hand de hartslag naar de 130 ging en toen ik mijn hand los liet de hartslag heel mooi weer naar normaal ging.

Helaas geen foto's meer van deze maand, mijn telefoon in kapot gegaan en geen idee of ik hem kan legen want die is vast nu leeg ( gaat hierna gelijk proberen)

Februari doelen Enya
* De challenge voltooien van 80 km
* Naar het bos gaan
* Springen meer oppakken

Februari doelen Betsy
* De challenge als nog voltooien.
* Wekelijks naar bos voor trainingen
* 23 februari staat een oefenendurance, dus deze goed uitrijden

Ben heel benieuwd naar jouw hartslagmeter ik stuur even een pb

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:25

Hi! Ik wil me ook graag melden in dit topic! Ik ben Luna, word dit jaar 28 jaar en kom uit midden België! Ik heb 3 Fjorden in eigen beheer op een Equi Habitat. Ik vind doelen stellen enorm moeilijk maar wil dit toch proberen! Ik ben zelf een heel angstige ruiter maar in 2025 wil ik daar echt aan werken!

Ik heb 1 fjord waarmee ik rij en dat is Abel! Abel is een 12 jarige fjordenruin. Hij is een volle fjord met een speciale kleur genaamd: gulblakk.

Afbeelding

Mijn doel voor dit jaar is hem beter in balans krijgen en consistenter te rijden. Dit zou moeten lukken.

Mijn langetermijn droom is om lekker buitenritten te rijden onder ons twee en op verplaatsing te rijden.

Dan heb ik nog een bijna 3 jarige fjordenmerrie, Tara.

Afbeelding

Met haar heb ik geen doelen. Ze mag nog lekker uitgroeien. Spelenderwijs doen we sowieso al dingen.

Dan mijn laatste fjord, Unola. Zij is bijna 2 jaar. Ook zij heeft de kleur gulblakk.

Afbeelding

Met haar ook geen doelen. Lekker groot worden en genieten van knuffels.

Hier afgelopen zondag heerlijk genoten van de paardjes. Gingen ze samen lekker slapen en dutten!

Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 03:04

Wat leuk dat je mee doet met je prachtige Fjorden Furst :D

Hier is de afgelopen weken niet heel veel gebeurd.. Vandaag met spoed ontwormingen gehaald, nadat ik 3 hopen mest vol met rode bloedwormen tegen kwam met uitmesten :oo 100% zeker komen ze van Pablo af, maar voor de zekerheid de anderen ook meegenomen.. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat die rode rakkers explosief aanwezig zijn dit jaar :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:33

Wat een geweldige foto´s allemaal!
Ik heb eindelijk een rijbaan staan, met hulp van een vrijwilliger die graag les wilde, dus er zelf belang bij had.
Geen idee van de afmetingen, maar in elk geval niet standaard, maar het is goed genoeg.
Ik heb al een paar keer les gegeven en even Vincent uitgeprobeerd voordat de beginner er op ging, maar zelf er nog niet echt in gereden.

We hebben hier ook veel regen gehad, maar ik zit aan de kust (van zuidwest Portugal) op zandbodem dus alles zakt snek weg. Maar ik rijdt niet in regen en ik kan ook geen paarden borstelen in de regen, want er is geen dak oven de stalgang en poetsplaats.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 04:09

Afgelopen zaterdag na 2,5 week weer eens op Pablo gekropen. Echt zo fijn dat ik gewoon kan opstappen en verder kunnen gaan, waar we de laatste keer zijn geeindigd :j Zelfs de galop blijft hij nu wat langer doorgaan en kunnen we al een beetje toewerken naar het ontspannen terug komen. Daarna met Diablo ff een rondje buiten gemaakt.
Ook opa Tango ff aan de longe gehad. Met hem vooral bezig om op een stemhulp terug te komen.. Vooruit gaat prima, maar als hij dan weer van draf naar stap moet of van stap naar halt, duurt het minstens 4 rondjes :')

En als ze dan allemaal na het harde werken, zo lekker tevreden staan te genieten, ben ik ook helemaal in mijn nopjes <3
Afbeelding

De "bijrijdster" van Tango was er van de week ook even, om de paarden extra te verwennen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:06

Mijn dochter heeft gisteren aan een springwedstrijd(je) (60 cm) meegedaan. Leeker buiten, dus alle paarden waren fris :)
Ze staakte even in het eerste parcours en tikte een balk af in het tweede parcours. Maar verder deed ze het goed, toch een winstpunt gereden. Springen vindt ze echt leuker dan dressuur :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:17

Gefeliciteerd met der winstpunt en klopt springen is leuker, helaas ben ik echt een schijterd met Betsy

Fijn dat je zo weer kon beginnen waar je bent geëindigd
Hier ook altijd zo echt heel fijn

Welkom alle nieuwe mensen

Afgelopen zaterdag met Betsy 13,8 km gereden in het bos. Ze deed het super goed en ben heel tevreden met deze training. Was zelf alleen echt niet fitAfbeelding

Nemphidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:57

Oke oke we zijn al 12 dagen in de maand dus ik ben misschien een beetje aan de latere kant om me aan te melden maar vooruit! Ik kies er voor nu even voor om een wat minder groot doel neer te leggen in de kortere tijd die ik voor deze maand heb!

Ik ben Indy, nu nog een maandje 23 en volgende maand 24! Ik woon in Nederland in de provincie Zeeland. Ik heb momenteel een [verzorg]Fries van 11 jaar genaamd Roos, ondanks dat ze eigenlijk mijn verzorgpaard is mag ik haar wel gewoon echt eigen noemen van de eigenaar *\o/*
Momenteel rij ik haar bijna 5 jaar recreatief.
Afbeelding

doelen stellen vind ik heerlijk maar in de koudere maanden heb ik er net at meer moeite mee dus ik hoop toch wel dat ik hierdoor wat meer motivatie kan vinden om er echt aan te werken!

Het doel wat ik voor deze maand wil opleggen voor mezelf is om wat meer te focussen op het buiten wandelen samen. Ondanks dat ze op buitenrit gaan erg leuk vind durft ze dit niet goed alleen en ik hoop dat als we samen aan de hand gaan wandelen ik haar wat kan geruststellen en kan laten zien dat de buitenwereld niet zo eng is als ze soms denkt.
Een ander doel wat ik ook voor mezelf wil opleggen is om samen met haar wat meer te oefenen op het springen, nu is dit een doel wat ik niet al te vaak met haar zal doen omdat ik geen risico's wil lopen op een blessure maar ik merk dat ze een sprongetje maken echt wel heel leuk vindt dus ik wil haar erg graag dat plezier ook gunnen :j

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 03:27

Leuk dat je ook mee komt doen Nemphidae +:)+
Ik heb ook een aantal winters achter elkaar een winterstop gehad met de paarden, in het verleden. In november 2023 ben ik begonnen met wedstrijden, waardoor ik de motivatie kon vinden om wel door te trainen in de winter. Nu merk ik dat ik deze winter weer wat meer moeite heb om consequent een paar dagen in de week wat te doen met de paarden :\

Wel heb ik afgelopen woensdag weer les gehad met Diablo. Ging eigenlijk best wel lekker :)
Daarna Pablo nog ff gepakt. Echt zo onwijs trots weer op hem. De galop gaat al zo goed. Hij galoppeerde heel netjes door en hebben ruim een hele ronde gemaakt op beide handen en kon hem ook heel fijn weer terug rijden naar draf. Het mooie om te merken is, dat hij zelf al naar die galop trekt. Als we een rondje hebben gestapt, na wat drafwerk, heeft hij al de neiging om zelf naar de galop te gaan. Dus eerst weer een ontspannen drafje en dan hoef ik alleen maar "let op" te zeggen en hij galoppeert al aan <3
Zal eens kijken of ik van de week de camera weer eens mee kan nemen :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:45

Ik maak nog een bijlees post maar zit op men telefoon nu en dat is wat lastig.

Dinsdag hebben we weer les gehad. Weer een hele fijne les. Ik begin er steeds weer wat meer zin in te krijgen om te gaan starten. Ik ben zo trots. Les is helemaal gefilmd zal kijken om nog stukjes hier te delen.