Verkopen? Of niet….

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 15:04

superpony schreef:
Fijn als je het zo samen kan oplossen. En misschien ben je te voorbarig. Voor hetzelfde geld kan je wel 2 of 3 avonden. En vergeet niet dat het nu winter is. In voorjaar en zomer zijn de dagen langer en als het droog mag zijn kan je ook makkelijker je kind meenemen.

Met schoolgaande kinderen hou je je natuurlijk een beetje aan tijden, maar ik merk ook dat mensen wel veel stress krijgen van teveel aan tijden hangen. En een kleintje slaapt vaak overal wel en worden ze ook wel makkelijk van. ( soms te makkelijk met slapen :( )

2 of 3 avonden is me de afgelopen jaren ook niet gelukt haha dus dat zal er helaas niet in zitten. Maar inderdaad, in het voorjaar is het iets makkelijker om in de avond nog iets te kunnen!
Mijn jongste heeft 2 jaar lang waardeloos geslapen, dus duim dat deze het beter doet!

germie

Re: Verkopen? Of niet….

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:06

Kinderwagen naast de bak en rijden. Dat zie ik geregeld gebeuren en dan hoef je dus helemaal niet te minderen. Is ook goed voor bekkeninstabiliteit. Ik weet nog van iemand die gewoon de kinderwagen in de kantine zette en dan zelf de proeven ging rijden, want wedstrijden gingen gewoon door. Iedereen vond het normaal. En toen de kinderen groter werden werden ze ook bij het secretariaat achtergelaten in de kantine. Er is altijd iemand die wel op ze let.
En er is ook nog een vader neem ik aan. Die kan toch ook wel 2-3 keer per week even een uurtje oppas zijn zodat jij gewoon ook je hobby kunt doen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:28

Djngoow schreef:
superpony schreef:
Fijn als je het zo samen kan oplossen. En misschien ben je te voorbarig. Voor hetzelfde geld kan je wel 2 of 3 avonden. En vergeet niet dat het nu winter is. In voorjaar en zomer zijn de dagen langer en als het droog mag zijn kan je ook makkelijker je kind meenemen.

Met schoolgaande kinderen hou je je natuurlijk een beetje aan tijden, maar ik merk ook dat mensen wel veel stress krijgen van teveel aan tijden hangen. En een kleintje slaapt vaak overal wel en worden ze ook wel makkelijk van. ( soms te makkelijk met slapen :( )

2 of 3 avonden is me de afgelopen jaren ook niet gelukt haha dus dat zal er helaas niet in zitten. Maar inderdaad, in het voorjaar is het iets makkelijker om in de avond nog iets te kunnen!
Mijn jongste heeft 2 jaar lang waardeloos geslapen, dus duim dat deze het beter doet!

Dat is jammer. En als ze lastig slapen is het wel moeilijker. Die van ons sliep vooral veel in de auto ( nu 27 en nog.............)
Maar ik hield me nooit aan tijden voor hij naar school ging en ik denk dat dat enorm kan schelen.

Kinderwagen naast de bak en rijden heb ik maar enkele keren gedaan. Dat is inderdaad leuk als ze dan liggen te slapen of beetje rustig om zich heen kijken, maar ik kon mn aandacht niet voldoende bij het paard houden.
En als je een paard in het zweet rijdt en je kind gaat huilen moet je een keus maken; laat je het kind huilen of zet je het paard zo weg?

Maar goed voor je weer zo ver bent dat je een half uur rond galoppeert is het kindje ook weer groter misschien.

TS, ik dacht eigenlijk opeens; Als er straks mensen vanwege de financiën hun paard moeten verkopen, zijn er vast ook meer mensen die toch een leuk verzorgpaard zoeken. Dat is ook niet 100% betrouwbaar, maar misschien zijn die mensen wel serieus.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:22

Fijn dat je de keuze hebt gemaakt om m te houden TS! Klinkt voor mij alsof hij nu een prima plek heeft!

Ik vraag me alleen wel af of je partner niet nog iets meer voor je kan betekenen hierin? Hij werkt 40 uur en jij vaak s avonds, maar misschien is er in het weekend tijd dat hij de kids even heeft zodat jij naar je paard kan? :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:45

fijn ts dat je een keuze hebt gemaakt! beide keuzes waren prima geweest.
je paard komt nu echt niets tekort.

ik zou ook kijken naar hoe je zelf meer ruimte kunt krijgen.
je werkt een aantal avonddiensten, ik snap dat je dan de andere dagen niet ook nog 's avonds weg wilt zijn. je man maakt al ruimte in het weekend, dus dat is al mooi 1x.
de andere kids gaan naar school, dus straks heb je overdag alleen de baby die nu op komst is.
ik zou kijken of daar een mogelijkheid ligt. een stalling waar ze buiten staan met een bak, dan kan de baby prima in de kinderwagen ergens en dan kun je rijden of longeren.
als ze straks wat groter is, dan ga je op de doordeweekse dag poetsen en in het weekend extra tijd nemen om te rijden. als jij 2x gaat en je bijrijder ook, dan is dat helemaal prima.

bij ons op stal is iemand met een dochtertje van 3. die helpt iedereen :), en anders is ze met een schepje in de bak te vinden. moet wel vertrouwd zijn (vind ik soms wel spannend, maar is 20x60 bak, dus dan sla ik dat stuk wel over). maar dan kun je nog steeds de basis doen (ik zou me niet kunnen focussen). ik en mijn man werken allebei op kantoor, dus deed het vroeger inderdaad in de avonduren en weekend. nu ze op school zitten heerlijk op mijn vrije dag. dat is echt genieten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:49

Ik ken beide varianten: moeders die weer gaan rijden na een jaar, maar ook genoeg dames die het niet lukt om de draad weer op te pakken na de komst van kinderen.
Geen mens is gelijk.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:51

germie schreef:
Kinderwagen naast de bak en rijden. Dat zie ik geregeld gebeuren en dan hoef je dus helemaal niet te minderen. Is ook goed voor bekkeninstabiliteit. Ik weet nog van iemand die gewoon de kinderwagen in de kantine zette en dan zelf de proeven ging rijden, want wedstrijden gingen gewoon door. Iedereen vond het normaal. En toen de kinderen groter werden werden ze ook bij het secretariaat achtergelaten in de kantine. Er is altijd iemand die wel op ze let.
En er is ook nog een vader neem ik aan. Die kan toch ook wel 2-3 keer per week even een uurtje oppas zijn zodat jij gewoon ook je hobby kunt doen?

Hahaha, ja zo heb ik dat ook gedaan hoor! Oudste naar de peuterspeelzaal en de jongste in de kinderwagen (en later de buggy) naast de bak. Soms moest ik even afstappen als meneer zijn speeltje had laten vallen, of in de bak had gesmeten, maar ik redde het prima met een half uurtje rijden.
En in de avonden deed ik zelf de kinderen in bad en naar bed en ging daarna naar stal. Manlief paste dan op. Was dan ook meestal pas rond half 11 of later thuis, maar die uurtjes voor jezelf heb je echt wel nodig. Dus gewoon onderling goed verdelen zodat je beiden je hobby kunt blijven doen.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:42

_Mar3 schreef:
Fijn dat je de keuze hebt gemaakt om m te houden TS! Klinkt voor mij alsof hij nu een prima plek heeft!

Ik vraag me alleen wel af of je partner niet nog iets meer voor je kan betekenen hierin? Hij werkt 40 uur en jij vaak s avonds, maar misschien is er in het weekend tijd dat hij de kids even heeft zodat jij naar je paard kan? :)

Dat doet hij al! Ieder weekend zorgt hij voor de kids zodat ik naar mijn paardje kan. Wil dan ook dat ik er van geniet en mn tijd neem.
Hij doet wat hij kan. ;)

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:43

germie schreef:

Ik heb geen bak.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:45

Ik sta echt versteld van de kinderen die lief in de kinderwagen blijven zitten. Dat doen de mijne niet :') althans, niet zonder dat het een schriktraining wordt.

Maar TS, neem in ieder geval geen overhaaste beslissing. De tropenjaren zijn ook weer voorbij straks.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:54

Joltsje schreef:
fijn ts dat je een keuze hebt gemaakt! beide keuzes waren prima geweest.
je paard komt nu echt niets tekort.

ik zou ook kijken naar hoe je zelf meer ruimte kunt krijgen.
je werkt een aantal avonddiensten, ik snap dat je dan de andere dagen niet ook nog 's avonds weg wilt zijn. je man maakt al ruimte in het weekend, dus dat is al mooi 1x.
de andere kids gaan naar school, dus straks heb je overdag alleen de baby die nu op komst is.
ik zou kijken of daar een mogelijkheid ligt. een stalling waar ze buiten staan met een bak, dan kan de baby prima in de kinderwagen ergens en dan kun je rijden of longeren.
als ze straks wat groter is, dan ga je op de doordeweekse dag poetsen en in het weekend extra tijd nemen om te rijden. als jij 2x gaat en je bijrijder ook, dan is dat helemaal prima.

bij ons op stal is iemand met een dochtertje van 3. die helpt iedereen :), en anders is ze met een schepje in de bak te vinden. moet wel vertrouwd zijn (vind ik soms wel spannend, maar is 20x60 bak, dus dan sla ik dat stuk wel over). maar dan kun je nog steeds de basis doen (ik zou me niet kunnen focussen). ik en mijn man werken allebei op kantoor, dus deed het vroeger inderdaad in de avonduren en weekend. nu ze op school zitten heerlijk op mijn vrije dag. dat is echt genieten.

Ja ik vind kleine kinderen en paarden een gevaarlijke combi. Vooral als je zelf ook bezig bent met je paardje. Ongelukje is zo gebeurd en ik zou het mezelf niet kunnen vergeven!

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:58

Douce schreef:
Ik sta echt versteld van de kinderen die lief in de kinderwagen blijven zitten. Dat doen de mijne niet :') althans, niet zonder dat het een schriktraining wordt.

Maar TS, neem in ieder geval geen overhaaste beslissing. De tropenjaren zijn ook weer voorbij straks.

Ik ook niet. Maar heel eerlijk, ik heb ook geen kinderen om naast de bak in de kinderwagen te parkeren. (Al had ik een bak).
Het is mijn hobby en de kinderen gaan voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:26

Joltsje schreef:
bij ons op stal is iemand met een dochtertje van 3. die helpt iedereen :), en anders is ze met een schepje in de bak te vinden. moet wel vertrouwd zijn (vind ik soms wel spannend, maar is 20x60 bak, dus dan sla ik dat stuk wel over).

Djeez bedoel je dat kind in bak ronddabbert met een schepje terwijl er ook paarden rondrijden??
Dat is echt wel zwaar onverantwoord.... lekker als er 1 aan de kletter gaat zeg.... en hopelijk blijft ze dan wel een beetje op 1 plek en graaft niet te diepe kuilen.....

TS wat goed van man dat die zo stimuleert dat je er naartoe gaat, dat is wel heel fijn dat die er zo achter staat +:)+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:09

Djngoow schreef:
Kabayo schreef:
Haha nee op buitenrit gaan is lastig. Dat doe ik dan niet. Kan helaas ook niet echt hier, qua buitenrij mogelijkheden

Als ze gaat lopen blijft ze bij mijn man zodat ik kan rijden, eigenlijk zoals we het nu ook doen :j

Ja als je iemand thuis hebt waar je je kind bij achter kan laten dan snap ik dat je veel ruimte hebt. :o
Helaas heb ik die luxe niet.

Precies dat. En nog de leeftijd dat ze veel in de box wil zitten. En maar 1 kind.

Niet iedereen zit in die positie. Niet dat we klagen, maar dat verklaard wel waarom ik niet fanatiek kan trainen en op wedstrijden kan gaan.

Maar heel rouwig ben ik er niet om. Ook al is er niet veel keuze.

De eerste paar maanden met mijn eerste waren qua planning ook redelijk te doen.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 20:59

pmarena schreef:
Joltsje schreef:
bij ons op stal is iemand met een dochtertje van 3. die helpt iedereen :), en anders is ze met een schepje in de bak te vinden. moet wel vertrouwd zijn (vind ik soms wel spannend, maar is 20x60 bak, dus dan sla ik dat stuk wel over).

Djeez bedoel je dat kind in bak ronddabbert met een schepje terwijl er ook paarden rondrijden??
Dat is echt wel zwaar onverantwoord.... lekker als er 1 aan de kletter gaat zeg.... en hopelijk blijft ze dan wel een beetje op 1 plek en graaft niet te diepe kuilen.....

TS wat goed van man dat die zo stimuleert dat je er naartoe gaat, dat is wel heel fijn dat die er zo achter staat +:)+

Hij doet zn best. Hij stimuleert alleen maar dat ik mijn hobby houd.
Maar goed; toveren kan hij helaas niet :')