Motivatie topic om naar stal te gaan/te gaan rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Motivatie topic om naar stal te gaan/te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 15:16

Ja voor mij zat dat ook gewoon in mijn systeem. Als je een sport doet, dan horen daar wedstrijden bij. Ik heb altijd wedstrijden gereden van mijn 8e dus ik wist niet beter. Het heeft ook even geduurd voor ik die druk om op wedstrijd te gaan niet meer voelde. Nu kan ik ook meer van het rijden genieten, want ik heb geen grote doelen meer. Enkel genieten en eerlijk en vriendelijk rijden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:18

Oh wat fijn zeg! Wat heb je gedaan waardoor die blokkade weg is?

Ik denk ook dat jullie samen heel leuk kunnen worden. :-)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:11

Ik ben geen deskundige in mentale en lichamelijke problemen. Maar er zijn wel een paard heel pragmatisch dingend ie iedereen wat kunnen helpen:

als je al koud bent voor je vertrekt is het moeilijk om te gaan. Zorg dus dat je al warm bent. Doe desnoods wat oefeningen (kracht en rekken), warm je voeten op in een voetenbad en trek je jas alvast binnen aan.
Kou kan je enorm ontmoedigen. Zorg dat je daar al geen last van hebt.

En realiseer je ook: de eerste meters tot aan de deur zijn de zwaarste. Zeker als jij aangeeft dat je je zo goed voelt als je eenmaal gereden hebt of in ieder geval een goed klik met het paard hebt. Ga dus niet zozeer je paard rijden. Maar ga de deur uit. Breek het op in kleinere stukken.
Als ik eenmaal buiten sta en de eerste meters gemaakt heb en dan een paard zie, ben ik alle phoe phoe gevoelens alweer vergeten.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:42

Soms helpt bokt wel motiverend. Dan denk je oh hier binnen is het ook gezellig en paardlief klaagt niet maar, dan zie ik ergens een filmpje opduiken van iemand die aan het rijden is en ben ik alweer aan het dromen van een of andere oefening daarvan die ik ook wel eens kan proberen.

Het zal niet altijd helpen, maar soms mss wel :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 16:09

Haha ja anderen zien rijden helpt inderdaad wel.

Warm aankleden helpt zeker, ook voor de tijd. Ik heb het in huis eigenlijk nooit koud, dat scheelt. Laatst kwam ik op stal en stond ik best lang te praten met iemand, en toen had ik het zoooo koud, ik werd er ff niet goed van. Toen heb ik even onder de deken gestaan die net van het paard af kwam, en toen was ik weer bij :P

Gisteren heb ik gereden en het was echt heerlijk. Ik merk direct als we regelmatig trainen we samen met sprongen vooruit gaan, we zijn dan zo goed op elkaar afgesteld ook, heerlijk is dat. Enkel genieten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 13:58

Nou het paard is even uit de running qua rijden, maar ik ga nog steeds wel heen. Het wordt steeds gemakkelijker, ook al is het koud of iets. Maar het gaat psychisch ook steeds beter dus dan is de drempel om überhaupt iets te doen veel minder hoog.
Ik vind het nu ook steeds heerlijker om lekker met ze te knuffelen. Eerder nam ik daar nooit de tijd voor, nu sta ik bijna elke keer met de 2 paarden om mee heen lekker met ze te tutten enzo. Heerlijk vind ik dat en de paarden vinden de aandacht ook fijn.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:06

Wat fijn Earth dat je er wat ritme in hebt nu en dat het mentaal ook beter met je gaat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:01

Oh, waarom uit de running? Blessure?

Herkenbaar wat je allemaal schreef hoor, had dit vooral met mijn eigen pony toen. Daarna jaren eruit geweest en nu heel recent aan het oppakken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 15:11

Hij heeft problemen met de maag. Dus ik gooi er nu geen zadel op, ik longeer hem nog wel wat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:20

Earth schreef:
Nou het paard is even uit de running qua rijden, maar ik ga nog steeds wel heen. Het wordt steeds gemakkelijker, ook al is het koud of iets. Maar het gaat psychisch ook steeds beter dus dan is de drempel om überhaupt iets te doen veel minder hoog.
Ik vind het nu ook steeds heerlijker om lekker met ze te knuffelen. Eerder nam ik daar nooit de tijd voor, nu sta ik bijna elke keer met de 2 paarden om mee heen lekker met ze te tutten enzo. Heerlijk vind ik dat en de paarden vinden de aandacht ook fijn.

Dat is heel herkenbaar. Gewoon aandacht. Heel veel paarden krijgen daar te weinig van, dus doe het vooral wel!

Bij onze stal staan er ook enkele paarden die hun kriebel-aandacht maar bij anderen gaan halen omdat de baas het niet doet/begrijpt.