Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Als ik het zo lees dan denk ik dat de namen die aan paarden gegeven worden meestal meer zeggen over eigenschappen van de eigenaar\naamgever dan over die van het paard zelf. Uitgezonderd namen die direct iets zeggen over het (uiterlijk van) het paard ,zoals Bruintje, Witje, Blacky, Stippel etc.
rien10 schreef:Mijn inmiddels overleden paard heette Lorenzo. Dat werd Rens.
Mijn pony heet Brix. Dat is lang Punky geweest, omdat zijn manen rechtop stonden. Soms is hij de Überpony (het is een Duitser en hij is blond).
MyWishMax schreef:mavantos schreef:De naam veranderen brengt ongeluk. Vroeger wilde ik nog wel wat anders verzinnen, maar nu heten ze gewoon zoals het paspoort zegt. Mijn merrie heet Limoncello, dus dat wordt automatisch Limo.
Ik ben niet bijgelovig, maar neem geen enkel risico meer tegenwoordig
Haha eens. Maar ook dat je geen namen moet geven waarvan je niet wilt dat het uitkomt. Dus ik zou een paard geen explosion of duivel oid noemen.
Roepnamen verzin ik zodra het dier op stal staat. Je hebt vanzelf iets wat bij ze past en fijn roept. Ik geloof niet zo in vooraf een naam verzinnen. Hier is het gewoon een verkorte versie van stamboomnaam, past ook nog eens perfect bij het paard. De vorige werd Beeb, omdat het echt nog een baby was qua gedrag, terwijl zijn stamboomnaam Zilverado was.