Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Wat ik me wel afvraag.
Vind je haar echt leuk?
Of is het meer, ik heb haar nu dus moet er maar het beste van maken.
Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen.
Maar is zij echt het paardje voor jou.
Bij een volmondig ja zou ik de druk van moeten weg laten. En lekker gaan genieten met minder doen.
Maar stel je zegt. Ik heb eigenlijk nooit echt een band voor haar gehad. Maar dacht dat groeit wel met de tijd. Maar dat is nooit gebeurd.
Dan is de uitspraak: was ze er maar niet, ineens heel anders.
Dan komt die niet vanuit je omgeving maar vanuit jezelf.
En dan is verkoop ook een eerlijke gedachte.
Cowgirl schreef:Jammer dat je zover weg woont. Nala was misschien wel een leuk span maatje voor mijn fjord geweest. Mijn fjord heeft een beetje hetzelfde karakter maar krijgt wel energie van met zijn 2en rijden.
Helaas gaat er zelden iemand mee en heb ik nu even geen mogelijkheid voor een 2e. Terwijl wij wel een plekje vrij hebben nu.
Heb je niet iemand die ook ment en eens 2 span kan proberen.
pinto_1 schreef:Maar waarom "moet" ze 5 tot 6 keer per week werken? Is het geen optie om die frequentie wat omlaag te brengen? Misschien wordt zij dan wat vlotter, en voel jij minder druk om met haar aan het werk te moeten.
Celebi schreef:Als je zegt dat je op de heenweg 'strijd' hebt en ze niet vooruit te branden is en in het bos pas 'aan' gaat denk ik nog aan twee dingen:
Misschien hebben haar spieren meer opwarm tijd nodig voordat de kar erachter kan? Of is het misschien dat je het eerste stuk verhard moet rijden en later pas onverhard terecht komt en dat dat eerste stuk minder prettig loopt?
Als ik iets geleerd heb het afgelopen jaar is dat werklust die achteruit gaat en je paard ongeveer vooruit moeten duwen echt wijst op een vorm van ongemak. Zou zo lekker zijn voor jullie als je erachter komt waarom ze niet wil en wat je kunt doen om haar daarmee te helpen. Zo kom je samen terug in een plezierige samenwerking.
En ik denk als je die puzzel niet in elkaar krijgt dat het inderdaad een kwestie is van loslaten en gewoon samenzijn. Doen wat voor beide goed voelt en verder geen druk ergens achter zetten.
Goof schreef:GDG schreef:Ik vind het overkomen alsof je vooral heel erg met jezelf in de knoop zit, denk dat je daar de focus meer op moet leggen.
Ik dacht hetzelfde.
TS, heb je niet al vaker dit soort topics geopend en liepen die niet altijd op hetzelfde uit?