Dank jullie wel allemaal voor de superlieve en zo betrokken reacties
Zo lief!
Ik ben uit de naam van de 9 jarige, zij mag Aurora heten (of in het kort Rory) wat 'zonsopgang' 'nieuw licht' en 'nieuw begin' betekend.
Alleen voor de 5 jarige ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb wel wat opties en ook wat namen waar jullie mee kwamen opgeschreven.
Zij begint ook het snelste te wennen. Ze komt vrij relaxed over, ligt wel veel. Ze eet, ik voer haar heel beperkt wat hooi en een mini handje brokjes. Net kwam er wat uit wat leek op mest ipv water, dus er zit nu wat in haar buikje
Aurora is echt wild. Als je in de buurt probeert te komen vliegt ze de hoek in om daar snuivend met haar voorbeen hard op de grond te stampen en in de lucht behoorlijk te bijten en trappen. Ze is erg schuw en duidelijk niet vaak mensen van dichtbij gezien.
Ik ben met haar rustig begonnen met laten wennen aan mensen en met een lange longeerzweep voor mijnn veiligheid oefenen met dingen die in haar buurt komen. Ze heeft heel voorzichtig aan de zweep geroken en liet zich uiteindelijk een heel klein beetje aanraken op die manier.
Maar dit is wel een projectje ja
Hoe sneller ze (wel stressvrij) leert dat mensen oke zijn hoe beter, als ze nu iets krijgt en ze heeft zorg nodig kan ik niet binnen de 3 meter komen... Dat schiet niet echt op.
Over een uurtje komt de dierenarts om te kijken of de 5 jarige anti-biotica nodig heeft of iets anders. Ze ademt nogsteeds zwaar, het klinkt alsof ze heel hard snurkt...
En zo mogen Aurora en Nouri even naar buiten voor wat beweging en zodat ze weer een schoon stalletje hebben.
Beert, over jou vraag, ja dit kan zeker goedkomen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Amerikaanse Mustang Makeover, daar zijn het vaak ook paarden van 8 of 9 die in 100 dagen tijd van net zo wild als Aurora naar volledig ingereden gaan. Dat is wel wat extreem natuurlijk, maar in princiepe kunnen wilde paarden alles leren. Ze kan zeker uiteindelijk een veilig rijpaard worden, mits ik haar goed train. No pressure
Superpony, ja echt, en gewoon weer laten dekken ook he. Hij zei 'ja ze is niet zo mooi en wat dun' maar verder deed hij er niets mee. De 5 jarige is de ergste uit de groep. De andere zijn vergelijkbaar qua staat met Aurora ongeveer. Ik zal PiN Spanje dit wel melden ja.
Zonnetje81, dat weet ik. Hoe moeilijk ook, het is de realiteit, soms redden ze het niet. En deze merrie is best ver heen fysiek.
Ik had vanochtend toen ik ze zag wel even wat paniek van waar ben ik aan begonnen. Kan ik dit wel. Pfff ze ziet er echt niet uit... Ik zal alles doen wat ik kan om haar te geven wat ze nodig heeft, misschien heeft ze nog een paar laatste dagen/weken met liefde en voeding, misschien komt ze er perfect overheen...
Gitana, ja in het echt is het nog veel erger dan op de fotos. De komende tijd blijft spanennd!
Marigold, ik heb haar kaaklijn kunnen voelen, haar gebit lijkt gek genoeg vrij recht, ook haar voortanden zijn redelijk op elkaar. Voor wat ik kon zien, ik heb niet in haar mond kunnen kijken nog
Prachtig is Aurora he, echt een power merrie. Nouri zal een heel leuk paardje worden later, issie al
En laat ook een fijn karakter zien tot nu toe.
Ijslandfan, prachtige namen, ik heb ze opgeschreven!
Swift, dank je wel voor de lieve complimenten
En hele mooie namen, helemaal wat ik zoek voor haar.
la lune, dank je wel!!
N4N4, dank je wel, echt superlief
Tijn, mooie naam! Ja de eerste tijd wordt/is spannend. Ik heb wel hoop dat ze het gaat halen, Aurora en Nouri denk ik sowieso.
Tilmar, prachtig ja, zeker de betekenis! Sommige zullen de 5 jarige niet zo mooi vinden of raar, ik vind om heel eerlijk te zijn haar koppie heel lief. Dat scheve neusje waar ze dan heel fanatiek mee brokjes zoekt, die glinsterende oogjes.. Ik ben verliefd
Lui, ja echt heel sneu...
Emori, dank je wel, echt superlief!!!
Kiki, ze kijken alle drie heel wakker en alert, dat is en goed teken. Zeker de 5 jarige is nieuwsgierig, Aurora en Nouri voornamelijk nog angstig
Elisa, ja ik schrok ook flink.... In het echt is ze nog veel erger zelfs...
Wormen en zand zou niet raar zijn nee. Maar ik denk dat vooral haar darmen letterlijk leeg waren, de transporteur heeft haar uit angst voor koliek bijna niets gevoerd. Ze heeft nu wat binnen gekregen en er kwam net wat meer mest uit, wat er ook bijna uitzag als mest. Wel heel dun nog.
Aurora is echt heel gaaf he, dat was een positieve verrassing!
Stumpertje
Geniaal....
Zam cas, oh jij ook een paard gehad wat er zo bij stond, wat goed dat je die dan ook hebt gekocht! Ja de fotos komen niet echt in de buurt bij hoe ze live eruit ziet en voelt...
Tabbladen, het zullen denk ik over een paar maanden al hele andere paarden zijn. Hoop ik dan
Muga, ze is goed moe ja, niet heel raar. Ze lijkt wel ietsje bij te komen al gelukkig.
Nouri laat ik voor nu nog wel bij Aurora, die ga ik nu echt nog niet afspenen. Hij eet wel hooi al mee, straks krijgt hij ook veulenbrokjes en heeft hij de moedermelk minder nodig ja. Aurora is echt een plaatje he
Jolliegirl, ik ga het voer heel langzaam opbouwen ja, daar ben ik heel voorzichtig mee. Ik zal ze dan als ze gewend zijn merriebrok en pavo weight lift geven, met ook lijnzaad olie, dat werkt top bij mijn andere paarden.