Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Noukie123 schreef:Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie. Paard staat al vier jaar op een voor hem fijne paddock paradise. Ik moet er wel alles zelf doen, mest scheppen van eigenaresse haar drie paarden, water geven, bijvoeren en nog eens een flinke som geld betalen elke maand. Ook zijn de faciliteiten er barslecht inclusief piste die al jaren niet onderhouden is.
Was dat vanaf het begin al zo of is het in de loop der jaren zo gekomen dat jij al het werk moet doen?
Holis18 schreef:Ik zit echt met een probleem.
Ik sta nu op een super fijne stal voor mijn paarden. Een paddock paradise, lekker rustig, onbeperkt goede kwaliteit los hooi. Weidegang op basis van de suikers in het gras, etc. Heel kleinschalig.
Helaas is het voor mij minder fijn. Ik doe uit verhouding veel, en als ik het niet doe, gebeurt er niks. Ik doe dingen waarvan de stal eigenaar het zou moeten doen, zoals bijvoorbeeld (heel veel) hekwerk maken.
Ik wil nu graag van stal veranderen. Er is een andere paddock paradise in de buurt waar de prijs iets hoger is, maar alles wordt geregeld en ik zou maar 1 beurt per week krijgen. Er is een bak, longeercirkel, gezellige stalgenoten. Er is dagelijkse weidegang, ‘s nachts krijgen ze voordroog in netten.
De kudde is groter (15 paarden) en kan best wel onrustig zijn. Ze hebben overigens wel heel veel ruimte en hooiplekken.
Ik weet echt niet meer wat ik moet. Mijn paarden staan zo fijn maar dit is voor mij echt geen realistische manier om door te gaan. Op de andere stal zou ik veel meer tijd overhouden voor mijn studie en mijn paarden echt trainen, maar zouden ze terecht komen in een kudde waar ze veel minder tot rust kunnen komen.
Wat zouden jullie doen?
Holis18 schreef:mce schreef:TS, los van je keuze hoe is de situatie ivm de wolf nu geregeld, zou een item kunnen zijn mbt je keuze
Ik snap niet waarom je hier op komt? Hier zijn geen wolven
Noukie123 schreef:Koper schreef:
Was dat vanaf het begin al zo of is het in de loop der jaren zo gekomen dat jij al het werk moet doen?
In het begin enkel 1 maal per week mestruimen maar door de komst van kindjes bij de eigenaars en geen interesse meer in hun paarden zo geëvolueerd...
Naar verloop van tijd werd er gewoon niks meer gedaan en ga je zelf meer doen omdat je het niet kan aanzien maar dan blijft het natuurlijk ook zo.
Koper schreef:Ik weet natuurlijk niet of het voor TS ook zo gegaan is. Maar mocht ze nog lezen en zich herkennen dan lijkt mij de oplossing niet een andere stalling. Maar leren om grenzen te stellen en die te bewaken. Het is namelijk niet jouw probleem als je stalhouder kinderen krijgt of geen interesse meer in haar paarden heeft. Als zij haar deel niet meer kan nakomen is het aan haar om een oplossing te vinden, bij voorbeeld iemand in te huren om uit te mesten, of verzorgers zoeken of whatever. Maar niet jou er mee opzadelen.
Niet om onaardig te doen overigens. Maar om maar aan te geven dat een andere stalling niet de oplossing gaat zijn als je de oorzaak in jezelf waar het fout gaat niet aanpakt.