Paardenmarkt Hedel 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Paardenmarkt Hedel 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 08:03

Van knooppunt Zonzeel naar knooppunt Hooipolder zal het wel immens mistig zijn. Wij doen een bak koffie en dan rijden we ook die kant uit

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:09

Eerste rondje gelopen.
Best leuke pony's tussen maar ook veel mwah, heel jong of heel mager..
Afbeelding
Afbeelding

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:36

Ik ben er ook, inderdaad toch weer veel magere dieren. Gelukkig ook flink wat met een dekentje om, het is koud.
Toch staan er ook wel bij waar ik een gokje mee zou willen maken. Bonte palomino gezien die me aansprak. Zal zo een foto maken.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:52

Alweer richting huis, ff leuk n rondje gelopen maar hadden niet de intentie om te kopen.
Er stonden er echt n paar tussen die veel te mager waren.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:28

Afbeelding

De palomino

Als ik toch plek had..
Leek helemaal niet verkeerd deze jonge merrie, maar heel mager en 4 dikke benen

Afbeelding

Er staat ook een oude Friese merrie met een doorgezakte rug, arme dier.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:41

Ben onderweg!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:25

Even een fotodump :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet. Tinker ernaast was denk ik 1.40? Denk dat hij de 1.90 wel aantikte. Heel vriendelijk maar ook hele erge platvoeten voor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:29

Dankjewel voor de fotos! Kan ik ook wat sfeer proeven ;) veel plezier nog daar

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:30

Ja kwaliteit viel tegen, veel magere dieren (van alle maten). Voor mijn gevoel meer dan eerdere jaren. Sowieso meer echt slecht spul. Veel oude paarden met doorgezakte ruggen. Of nou, veel, maar iig meer dan 10 st.

Hoe steil wil je het hebben? (koten)
Afbeelding
Je ziet de rug niet helemaal goed, maar hele rare kuil + bochel achter de schoft
Afbeelding
deze rug zie je wel
Afbeelding
Leuke kleur vosbont (en lelijke spikkel)
Afbeelding
Tinkerveulen met "masker"
Afbeelding
deze zag er redelijk goed uit (maar schijn kan bedriegen)
Afbeelding

Wat me verder opviel: een clydesdale, een zweetvos muidier, een leuke koudbloed (schwartzwalder?) en een veulen die ook misschien zoiets was. Een leuke stevige black roan D/E-pony, mar had deken om, kan ook schimmel zijn geweest. En vast wel wat prima kwaliteit halfbloed / fries veulens, maar ik kijk meer naar bijzondere dieren / rassen & kleuren. :)

Ik heb nooit een paard op de markt gekocht maar ga wel vaker kijken. Was ook wel minder dan enkele jaren geleden (of iig de helft minder dan voor corona).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:35

Kort verslagje: er waren naast klein spul, jaarlingen en trekpaarden ook beat veel grotere rijpaarden. Vond over het algemeen de paarden er best goed uitzienqua conditie , echt maar een handjevol dat echt mager was, waaronder deze valk:

Afbeelding

Beenstanden, ruggen en hoeven af en toe wel echt om te huilen.

Verder een pony met mentuig dat duidelijk nog nooit gebruikt was, heel benieuwd of die echt beleerd was of dat het gewoon voor de show was :+ :

Afbeelding

Overall best leuk om eens te zien. Zou er nooit een rijpaard durven kopen maar een shetje of een welshje zaten er wel leuke tussen.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:35

Staan er nog veel paarden? Ben nou klaar met mn afspraak dus zou eventueel nog even heen kunnen, maar ben er dan pas tegen half 11.. als er dan bijna geen paarden meer staan ga ik er niet meer voor rijden :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:39

Jeetje, sommige ruggetjes zijn gewoon misvormt. Hoe kan dat? Zo geboren? Dat ze die durven te tonen zeg.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:53

Jeeeetje die rug van die tuiger! Zoiets heb ik echt nog nooit gezien, hoe kan zo’n dier zo’n afwijkende bouw in leven zijn gelaten zeg!
En daarnaast die zwarte met verwaarloosde hoeven.. en idd die met de stijle koten, valt zo’n beetje voorover lijkt het wel. Wat een onkunde komt er voorbij,slecht bekapt en/of slecht gevoerde dieren. Schandalig toch… ik verbaas me echt telkens weer over dergelijk aanbod, waar ze dat in hemelsnaam vandaan toveren. Uit muffe stalletjes en achteraf gelegen weitjes vrees ik.

De pony met het tuig om met een groot brandmerk, ook bijzonder. Heeft de voeten van een groot paard en het halsje en hoofdje van een pony. Maw ik vind die niet in verhouding en kan m qua ras of kruising ook niet echt plaatsen.. wellicht uit een oostblokland?

Leuk dat jullie foto’s plaatsen. Maar ook naar om te zien wat voor slechte dieren er blijkbaar nog gefokt worden. :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:58

Had vandaag willen gaan maar met m’n stomme hoofd een afspraak ingepland met een klant _O-

Dus fijn dat jullie foto’s hebben!

En die ruggen :oo

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:48

Ik kan helaas vertellen dat er eentje tussen staat die volledig afgekeurd is, handelaar weet hiervan.
Is bij ons een advocaat tussen moeten komen voor 2 frauduleuze keuringsrapporten bij aankoop via een veiling.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:50

Pfieuw, heel andere 'kwaliteit' paarden dan die in Zuidlaren :(

Zo krijgt de markt idd een zeer slechte naam.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:57

Zie ik net op het nieuws

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:59

Vannacht iemand dronken een plasje gaan doen en in het water gevallen?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:04

Die seal bay met die bochel is een geboortedefect die ik alleen bij de rescues in America zag tot nu toe. Zulke paarden hebben extreem veel pijn worden bij die rescue meteen uit hun lijden verlost. Bij hun komen die paarden, meestal trekpaardveulens en jaarlingen oorspronkelijk bij Amish fokkers vandaan en gaan dan richting Mexico wegens dat ze er niks mee kunnen qua arbeid.

jokesonyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:04

Wij zijn vanochtend gegaan. Wonen er vlakbij en waren nieuwsgierig naar hoe zo'n markt nu is, maar hadden verder niet de intentie om iets te kopen. Er stonden best een paar leuke pony's tussen, maar wij verbaasden ons ook over hoe slecht en mager sommige paarden eruit zagen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:33

Ook n paar rondjes gelopen, gevraagd naar een leuke blauwschimmel tinker maar al verkocht, en een andere koudbloed maar 2.5 jaar en imo iets te duur. Koniks waren ook leuk! Maar niets voor mij. Zag er weinig die er "gewoon" goed uitzagen. Erg veel dieren dik been, rasp, slechte ruggen, te dun, etc. "Fijn" om te lezen dat dat niet altijd zo (erg) is. Iig niets gekocht, ergens wel trots op mezelf, :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:09

Zijn er nog bokkers die iets gekocht/verkocht hebben? Of zijn er dit jaar weinig bokkers naar hedel gegaan..?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:11

Die met die kromme ruggen heb ik ook zien staan.
Stond ook een oud shet merrietje graatmager met cushing leek het en een fjord die cushing leek te hebben.

Hebben ook wat gezocht evt voor op het werk een brave D maar ofwel te grote gebreken of te duur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:24

Jeetje, die ruggen van de tuiger en die ander met bochel zijn echt niet goed idd!
Je vraagt je af wat die paarden allemaal al hebben meegemaakt voor ze op de markt terecht komen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:28

Oh jeetje, ik schrik van die 2 ruggen..... wat verdrietig dat er met zulke dieren gezeuld wordt...