Paarden van de markt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:57

Happinez schreef:
ruin_lover schreef:
Ow leuk! Heb je een foto van hem of haar?

Zie een hoop leuke paarden en pony's voorbij komen hier <3

Mijn eigen gefokte ruintje van inmiddels 14

[ Afbeelding ]

Die heb je niet van de markt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:58

pillow schreef:
Happinez schreef:

Mijn eigen gefokte ruintje van inmiddels 14

[ Afbeelding ]

Die heb je niet van de markt.

Misschien even de andere reacties ervoor lezen :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:28

13 jaar geleden heb ik mijn ellende er vandaan!

Afbeelding

Afbeelding

Een klein scharminkeltje wat wel wat liefde kon gebruiken. Een kop zat er toen al op en dit is nooit verandert.

Afbeelding
Hier hadden we hem net

Afbeelding
Hij was hier 2,5 a 3 jaar
Afbeelding
Hier was hij bijna 2

Ieder jaar kocht of redde ik wat van de markt en dit was het jaar dat ik niet besloot te gaan.

Mijn zusje en haar vriendin besloten dat het hun tijd was om te gaan. Ik had nadrukkelijk gezegd dat ik niks zou gaan kopen.

Ik had die avond flink gedronken en werd om 7 uur in de ochtend (ik sliep net) 100x gebeld! Een berichtje volgde. STEF IK MOET HEM HENBEN!!!!! NEEEEEEEM OP!!!!!! KOM HIERHEEN!!!!!

Ik vergeet het nooit meer. Ik belde haar en zonder schaamte vertelde ze me dat ze al had gezegd dat ze hem wilde kopen alleen moest er nog gepind worden.

Ik heb gepind en we liepen naar de markt. Tranen verschenen in haar ogen en pure paniek in haar stem. Stef!!! Hij is weg! Hij staat er niet meer.

Ik ben naar de handelaar gelopen om te vragen waar het jonge schimmelhengstje was. Hij wees naar een trailer die afgebroken werd en zei "ik denk die daar? Aangezien die de hele markt afbreekt hebben we hem daar staan! Wil je kijken?" Een frons op mijn voorhoofd aangezien het leek of er een Belgisch trekpaard in stond. Dit kon niet veel goeds betekenen.

De trailerdeur werd opengemaakt en mijn zusje was helemaal blij! Dat was hem!!!!! Ik had al spijt dat ik gekomen was. Het weiland was 10 min lopen van de markt dus we besloten een stukje te lopen. Stilstaan en achterwaarts dat kon hij goed. Een uur later arriveerde we bij de wei, waar hij gelijk 4 weken heeft gestaan omdat hij met geen mogelijkheid te pakken was. Uren op een emmertje in de wei gezeten met voer. Hij heeft oprecht het licht uit mijn ogen willen schoppen. We hebben veel met hem meegemaakt en doorgemaakt.

Hij is altijd bijzonder geweest en gebleven. Ik kan zoveel momenten opnoemen dat hij me wilde aanvallen of schoppen of gewoon niet samen wilde werken met me. Nu is hij de grootste kinderknuffel die er is!

Over Frits raak ik niet uitgepraat we hebben denk ik een boekwerk waar de schrijfster van harry Potter jaloers op is. Hij is de 1e en enige pony die mij echt met pure wanhoop heeft laten staan en nog steeds lukt het hem. Ik zeg wel eens dat ik zoveel paarden in mijn handen heb gekregen die duizenden euro's waard waren maar gratis aan me gegeven werden omdat ze "gevaarlijk" waren en nog steeds wordt ik door vele gebeld als er stront aan de knikker is, maar Frits......

Frits is gewoon Frits en wat Frits is moet Frits blijven.

Dit is onze slogan met hem. Met hem hebben we alle paden bewandelt en als hij de mascotte van mijn onderneming zou moeten zijn zou ik nooit meer klanten met problemen krijgen, omdat ik zelfs mijn eigen pony weinig heb kunnen bijbrengen.

Frits is onderdehand 13 jaar en als jonge pony gekocht. Hij komt van een grotere welshfokkerij waar de hengstjes in overvloed komen en alleen de allerbeste mogen blijven. De rest verdwijnt in een vrachtwagen en mag voor een prikkie weg omdat ze anders geld kosten. Frits is dus gekocht van de slagershandelaar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:55

Hutcherson schreef:
Wat een mooie succesverhalen. Waar letten jullie op bij een dier van de markt?

Het exterieur
Door veel kan ik heen kijken
Beetje voer
Beetje spier

Maar als het gestel goed lijkt en de voeten positief zijn durf ik het vaak aan. Geen scheve benen, licht afwijkende stand waar je van ziet dat het vooral onderhoud is kan ik ook nog wel doorheen kijken.

Ik koop vooral jong niet omdat ik denk dat ik daar langer mee doe, maar vaak zijn ze kneedbaar en staan er wegens overfok. Zo kan je hele goede jonge paarden voor een klein prijsje kopen. Vooral whelsjes en shetjes, maar ook wel een ander type kan je daar leuk meenemen en opknappen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 10:57

Haha ik wist niet dat Frits van de markt kwam! Welshjes, ze hebben hun kop erop staan, maar ik ga na een jaar zonder volgend jaar toch echt weer opzoek naar eentje. Bloed onder je nagels vandaan, maar ik ben er gek mee.

GabberGill

Re: Paarden van de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:17

Ja hahahhahaha frits is ook een marktpoownie. Vele knap ik op en verkoop ik nog wel, maar Frits is uiteindelijk het laatste echte cadeau van mijn moeder aan mijn zusje wat tastbaar is. Hij gaat dus nergens meer heen.

soloro

Re: Paarden van de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:38

Wij hebben ooit een (geloof 2 jarige) shetlander hengst gewonnen met een loterij op de veemarkt in Tzummarum in 2006, telt dat ook? :P We hebben toen diezelfde dag de pony nog verkocht.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:35

soloro schreef:
Wij hebben ooit een (geloof 2 jarige) shetlander hengst gewonnen met een loterij op de veemarkt in Tzummarum in 2006, telt dat ook? :P We hebben toen diezelfde dag de pony nog verkocht.

Oh wat leuk! Mijn moeder is toevallig naar dat dorpje verhuist. Is die veemarkt er nog steeds? Lijkt me leuk! (Woon ver weg vandaar niet bekend)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 22:44

elineAbby123 schreef:
soloro schreef:

Oh wat leuk! Mijn moeder is toevallig naar dat dorpje verhuist. Is die veemarkt er nog steeds? Lijkt me leuk! (Woon ver weg vandaar niet bekend)

Ja volgens mij wel, al heet het nu volgens mij jaarmarkt. En was altijd de eerste zaterdag in september.