Madiba schreef:Ik verzorg een pony van 36, hij heet ook Tommy. Zn baasje is 1,5 jaar geleden gestorven en ik heb met de dochter afgesproken dat ik hem zal verzorgen. Hij is naar wat mij verteld is, geboren met beenstandafwijkingen en zn rugje is net zoals jouw Tommy. Vorig jaar toen ik begon hem te verzorgen dacht ik niet dat hij de winter nog door zou komen. Hij was mager, liep heel slecht maar hij at altijd goed. In zn stal vond ik een grote plastic zak met lege Metacam flessen hij stond daar blijkbaar permanent op. Omdat hij bevangen was geweest heb ik het voer veranderd naar granenvrij maar wel energierijk, de Metacam heb ik vervangen door Boswellia en sinds een paar maanden geef ik hem nu ook silicium bij. Heb dit besproken met de DA en zij zegt ook dat je erg voorzichtig moet zijn met pijnstillers en nooit langer dan 2 weken. Alleen als hij echt moeilijk loop geef ik 2-3 dagen een pijnstiller maar dat is nu al lang geleden. Hij is nu veel beter dan 1,5 jaar geleden. Boswellia tegen de pijn, silicium voor collageenvorming. Ik denk dat het werkt maar je moet het tijd geven, natuurlijke producten werken veel trager. Ik merk ook dat er verschil in kwaliteit is, sinds ik de humane producten van Vitals voor hem koop is hij veel opgeknapt. Je weet het nooit, als mijn Tommietje zo oud kan worden, kan die van jou het misschien ook. Btw ik heb nog een nieuw dekentje dat voor hem te klein is, ruglengte= 85 cm. Als Tommy wat gegroeid is past het mss voor hem, geef maar een seintje als je het wilt hebben.
Dat geeft wel hoop
zou mooi zijn als Tommy zo oud mag worden
Dekens in kleine maatjes zijn altijd welkom, ze zijn lastig te vinden.