Je paard verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:05

rien10 schreef:
Ik haak altijd af bij "met pijn in het hart moeten wij een nieuw 5 sterrenhuisje gaan zoeken voor onze bijzondere pony Boefje. Boefje is.... " en dan een heel verhaal wat Boefje allemaal is. Maar zonder prijs. "Bij interesse is de prijs bespreekbaar".
Zeg dan gewoon: Te koop, 8 jarige Tinker ruin. 1.35 hoog. Vraagprijs € 5.000,--
(Ik verzin maar wat he, hang me niet op aan de prijs :D ).

Nou dit ja
Hou het bij de feiten, de rest komt later wel.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:09

Selina schreef:
Maar heb het er wel bewust bij gezet, zodat ik geen pbs ging krijgen met alleen ‘prijs?’

Niet specifiek op jou gericht (gezien je die prijs wel erbij gezet hebt) maar ik vraag me oprecht af wat al die verkopers verwachten die de prijs bewust weglaten :? en waarom "prijs?" dan zo not done is? oke ik zou er wel een fatsoenlijk bericht van maken, groeten en al :P maar de inhoud blijft wel hetzelfde

Men doet altijd alsof het echt ongelooflijk bot en horkerig is om direct vragen over de prijs te stellen maar wat moet je dan anders? Diepgaand gesprek over het paard zijn persoonlijkheid aangaan terwijl hij misschien 5x jouw budget kost :o?

Zonnetje81

Re: Je paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:50

Precies dat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 17:51

Ik snap dat hoor, dat je het dan direct vraagt.
Maar zelf zat ik daar echt niet op te wachten. Laat mensen maar direct bij de advertentie bepalen of het binnen hun budget valt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:04

Het is tegenwoordig meer dat mensen wat vragen en daar antwoord op krijgen en vervolgens niks meer laten horen. En de vraag is dan vaak wat vraagprijs is en die geef je dan en dan..... Radiostilte...... Dat is zo irritant en daarom zijn deze vragen steeds meer een irritatie punt aan het worden..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:06

Natuurlijk is het netjes als ze dan zeggen dat is boven budget.
Maar bij niet reageren is de kans dat dat de reden is wel groot.

Wellicht heb je die mensen al niet bij een prijs neerzetten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:08

Daarom prijs erbij zetten.

Een koper kan al helemaaaaal niet inschatten aan wat voor prijs je denkt. Scheelt een hoop nutteloze tijd.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:09

Maar wat voor reactie verwacht je eigenlijk als de vraagprijs dan te hoog blijkt :o?

Je kunt jezelf deze irritatie makkelijk besparen door de vraagprijs wel in de advertentie te vermelden he. En anders maar niet klagen dat je duizend "vraagprijs?" berichtjes krijgt zonder vervolg :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:12

Nee hoor zet je er prijs bij krijg je andere domme vragen die in de tekst staan en dan radiostilte. En het berichtje maakt ook wel veel uit hoe deze is opgezet.

: vraagprijs aub
Of wat is de vraagprijs van de pony die u aanbied (dit komt al heel anders over, iemand die er wat meer moeite voor doet, het is tenslotte geen pakje boter

En vooral niet standaard zinnen gebruiken van marktplaats

Maar het allerbeste is gehoor te geven als er staat BELLEN!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:13

Precies en deze kan je alvast ondervangen. Ik heb geen onzin appjes gekregen op mn ponys.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:06

- Plan je meerdere bezichtigingen in en zo ja. Als de eerste het paard wil, zeg je dan de rest af?
Ja, ik plande zeker meerdere mensen in. Wij hebben denk ik een stuk of 7/8 kijkers gehad voordat ze uiteindelijk verkocht was. Mensen deden vaak 1 tot 4 dagen over beslissen. Als je daar per persoon op moet wachten kan het zo maanden duren voordat je is iemand hebt (ervan uitgaande dat dus 7 mensen uiteindelijk geen interesse hebben. Wij hebben 1x 2 op een dag gedaan, waren kinderen dus niks fanatieks, maar dat zou ik je echt niet aanraden..

- Wanneer is erbij jullie ruimte om te onderhandelen. Tijdens de eerste keer kijken? Na de keuring?
bij ons was er tijdens de bezichtiging of na de bezichtiging ruimte om te onderhandelen bij wederzijdse klik.

- Wie betaalt bij jullie de keuring?
ligt echt aan wat je van te voren afspreekt. Heeft het paard al een recent keuringsrapport bij een erkende keuringsarts? Dan durf ik de gok te wagen om zelf de keuring te betalen tot een bepaalde prijsklasse.

- Selecteren jullie ook op het juiste baasje? Dus zeggen jullie dan na een bezichtiging dat je het zelf niet ziet zitten?
yes! Ik heb 1x gehad tijdens de bezichtigingen bij de pony dat t meisje die erop stapte begon te schoppen met sporen en te slaan met de zweep en heb hun toen maar dringend verzocht om te gaan(pony liep voorwaarts, bijna zelfs over tempo heen).. meisje in tranen en moeder boos, maar ik denk dat ik toch veel bozer was van binnen :+

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:22

Mijn pony is uiteindelijk verkocht aan een super leuke manege verderop in het land!

Maar kon zo moe worden van: we vinden haar eigenlijk te oud. Pony werd 17, spring in het veld en kent oprecht het woord moe niet.. 8)7 of 'we vinden het eigenlijk te groot'. Het staat allemaal in de advertentie mensen... lees alsjeblieft _-:(

Is echt ideale kinderpony, mijn schoonouders die beide al 30+ jaar niet meer op een paard hadden gezeten stapte er zo op weg na 2 rondjes vasthouden en de mensen even laten wennen. Mijn therapeut is er zelfs nog ooit eens bitloos en zonder zadel opgeklommen terwijl ze geen ervaring had en mijn vriend is ook voor het eerst zo bitloos erop gestapt *\o/*

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:31

Aantal concrete zaken erbij zetten hou ik ook van incl de vraagprijs. Zelf vind ik het reet irritant als er geen prijsindicatie bij staat.
“Normale prijsklasse” of “hogere prijsklasse” zegt mij ook niks. Misschien weet iedereen dan wel gelijk hoeveel het dan is? Maar ik niet.

En of je nu wil of niet, prijs is voor veel mensen wel bepalend, dus wat mij betreft gewoon erbij zetten.

Keuringskosten vind ik ingewikkeld. Je zal naar opzoek zij naar paard en zo al een paard drie keer op een “afgekeurd “ paard stuiten. Heel vervelend is dat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 12:15

Hier één kijker gehad en die was enthousiast dus binnenkort is de keuring. Heb de andere bezichtigingen afgezegd.
Zo makkelijk kan het gaan :o

Hier nog mensen die ook bezig zijn met de verkoop? Lukt het een beetje?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:41

Hier wel plannen maar nog bezig met de uitwerking. We willen stoppen, hebben er de tijd en energie niet meer voor. Paard (18j, 1.76m) heeft meer energie dan wij :D en loopt nog graag, zou dus voor iemand een fijn paard kunnen zijn voor recreatie en wat lichte dressuur. Maar op welke manier kan je het aanbieden en toch de kans op een handelaar beperken? We willen graag een goed adres dat we ook mogen controleren. Dochter komt over twee weken helpen met filmpjes en foto's maken maar waar zouden jullie adverteren, naast de bokt-markt?
Hoe proberen jullie te selecteren op de juiste koper?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 14:09

Marktplaats voor een recreatie paard. En niet te goedkoop aanbieden zodat het voor een handelaar niet interessant is. Eventueel kun je dan bij echt geïnteresseerden nog zakken bij het onderhandelen. En ja de juiste koper, goed doorvragen en irl het gevoel er bij. Dat is belangrijk.

Dat is inderdaad vlot Selina!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:13

Toch Marktplaats? Ik had het idee daar je dan juist sneller handelaren treft.
En groepen op Facebook? Hoor ik ook wel mensen over. Ik heb er eentje gevonden maar geen idee wat er nog meer is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:20

Ja groepen op facebook doen het ook goed maar daar zitten ook gewoon handelaren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 15:20

Hier via een groep op Facebook verkocht. Dat was dan specifiek eentje voor verkoop van het ras. Dan heb je meteen de rasliefhebbers te pakken. Misschien is er ook zo’n groep voor het ras van jouw paard.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:35

Selina: goede tip maar ik denk niet dat er voor BWP een speciale groep zal zijn.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:47

Ik ben ook bezig met de verkoop van mijn 2 jarige merrie(kruising barock pinto, Palomino bont). Alleen heeft zij een probleem en dat is zand eten met mestwater als gevolg. Dus ik zoek een plekje voor haar met een andere huisvesting/management. Wij hebben alleen een zandpaddock, wel 24/7 in en uitloop, maar afzetten is geen optie omdat het stuk dan veel te klein is voor mijn merrie waar zij in komt te staan. Veel meer weidegang of een paddock paradise zou wel geschikt zijn voor haar. Tijdens het weideseizoen heeft ze dus nergens last van, maar helaas kan ik geen 24/7 weidegang bieden in de zomermaanden en ook niet jaarrond overdag weidegang. Wij hebben al van alles geprobeerd, ook in overleg met de dierenarts natuurlijk. Mocht iemand hier in het topic meer willen weten, het juiste plekje hebben voor haar of iemand anders weet voor haar dan kan je mij een berichtje sturen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 17:51

Selina schreef:
Hier één kijker gehad en die was enthousiast dus binnenkort is de keuring. Heb de andere bezichtigingen afgezegd.
Zo makkelijk kan het gaan :o

Hier nog mensen die ook bezig zijn met de verkoop? Lukt het een beetje?

Nog even afwachten tot na de keuring... Je weet maar nooit...

Hier ook zo'n verhaal gekend namelijk... Paard zou een prachtige toekomst tegemoet gaan... Nooit wat gemankeerd dus vol vertrouwen naar de keuring gereden, koper kwam daar ook heen en had zelfs al trailer mee...

Helaas toch dikke problemen op de keuring... Aangeboren opening in de ventrikels van het hart en ocd op alle kogels met botcystes en kanaalvorming... Iedereen was volledig uit het lood geslagen want niemand zag dit aankomen, ook de vaste dierenarts niet...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 18:05

Ja ik zeg toch ook niet dat ze al verkocht is?
Alleen ik heb wel direct een koper gevonden. Dat gedeelte ging wel makkelijk.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 18:14

Wilde er niets fout mee bedoelen, je enkel behoeden van teveel hopen zodat je niet teleurgesteld zou raken... Uiteraard duim ik voor een goede keuring!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:52

Ik maak eventjes dit topic weer wakker, voor het eerst heb ik nu 2x achter elkaar gehad dat kijkers een paard reserveren.

De ene vond hem na een week toch te klein en de andere wilde na een week haar hartepaard voor de helft van de vraagprijs (en ik was onmenselijk daar niet akkoord mee te gaan).

Maar door die 2e waren er 2 geïnteresseerden die niet konden en nu ook niet meer komen :(. Ik zelf had bij beide gevallen echt het idee dat ze met het paard in kwestie een enorm mooie combinatie waren kwa rijden + huisvesting toekomst, dus heb ik ze dat weekje gegevens en zijn ze beide vaker komen rijden.

Kwa kosten heb ik er niets voor gevraagd, maar wil ik dat wel in de toekomst doen ivm de tijd die je kwijt ben en nu dus ook de andere geïnteresseerden.

Maar wat is normaal? Want ik wil mensen eigenlijk ook niet afschrikken :').