Pony gedood Kallenkote

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:23

Popstra schreef:
afschuwelijk om je dier zo aan te treffen...

wij Nederlanders zijn veel te braaf. Denk dat we het beste zelf afschot kunnen gaan regelen want de overheid doet er geen ene moer aan. we moeten alles maar slikken. te zot voor woorden.
ik zou er niet rouwig om zijn als mensen het heft in eigen handen nemen en ze zouden schieten.

Geloof mij, dat gebeurt echt al wel. Heb verschillende mensen gesproken die aangaven dit inderdaad te doen of wisten dat het in hun omgeving gedaan wordt. Vooral de brandton is erg geliefd als verdwijnplek.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:37

1 woord; verschrikkelijk!!

Kan niet wachten tot ze die beesten mogen afschieten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:41

Dreamboy schreef:
Popstra schreef:
afschuwelijk om je dier zo aan te treffen...

wij Nederlanders zijn veel te braaf. Denk dat we het beste zelf afschot kunnen gaan regelen want de overheid doet er geen ene moer aan. we moeten alles maar slikken. te zot voor woorden.
ik zou er niet rouwig om zijn als mensen het heft in eigen handen nemen en ze zouden schieten.

Geloof mij, dat gebeurt echt al wel. Heb verschillende mensen gesproken die aangaven dit inderdaad te doen of wisten dat het in hun omgeving gedaan wordt. Vooral de brandton is erg geliefd als verdwijnplek.

Joh :D eerst de chip eruit he

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pony gedood Kallenkote

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:49

Die doet in het vuur of heel diep in de grond niks meer.

Ik geef ze geen ongelijk...
Maar het erge, als ze gepakt worden krijg je meer straf dan dat je een mens dood

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:46

Als het om de wolf gaat kan kennelijk zelfs op bokt, !een paardenforum! Een pony opeens gelijk behandeld worden als een e bike....hoe krijgt iemand het verzonnen. ...
Mijn fiets krijgt amper maandelijks aandacht en beweging dus moet ik dat ook maar doen met mijn paarden? Verder in een hoekje in een hokje op slot zetten want dan zorgen we er goed voor....

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:54

dierenfan schreef:
Als het om de wolf gaat kan kennelijk zelfs op bokt, !een paardenforum! Een pony opeens gelijk behandeld worden als een e bike....hoe krijgt iemand het verzonnen. ...
Mijn fiets krijgt amper maandelijks aandacht en beweging dus moet ik dat ook maar doen met mijn paarden? Verder in een hoekje in een hokje op slot zetten want dan zorgen we er goed voor....

Nou ja, mijn stalen ros had vroeger wel een naam.
Het is ook te gek voor woorden dat dat ineens heel normaal wordt gevonden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:55

De nieuwe generatie bokkers kent 'baaisikkel' niet meer, merk ik :))

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:02

Hoe dan ook. Ik heb mijn paarden nog steeds 24/7 buiten lopen. Wel zijn we druk bezig met het realiseren van stallen zodat ze vanaf eind september 's-nachts op stal kunnen. Geheel tegen mijn principe in maar ik wil straks rustig kunnen slapen. 2 van de 3 hebben nog nooit opgesloten gestaan en de ander is zoveel beter geworden sinds hij 24/7 buiten staat. Het is kiezen uit twee kwade voor mijn gevoel. Maar al zou ik het willen, geld voor zo'n wolfwerende omheining zit er gewoon niet meer in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:04

office schreef:
Als je je dier geen veilige plek kan bieden kun je ze altijd elders stallen of verkopen .
Deze dood verdiend zo n onschuldige pony niet .En ja als ie had geweten dat dit z’n dood was had ie liever in een fijne loopstal gestaan ja .

Denk je dat ze veilig zijn in een loopstal, wolven klimmen rustig of lopen door de voer opening.

Complete omheining met stroom bied niet de garantie tegen wolven.
Ze zijn zo vindingrijk.

Zijn al genoeg schapen gepakt achter
Die wolfwerende stroom hekken.

En de kosten zijn enorm beetje grote stal is niet klaar met 20.000 en dan heb ik het nog niet eens over de extra maaiwerkzaameheden ect
Laatst bijgewerkt door Christiene op 20-08-24 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:05

Dreamboy schreef:
Hoe dan ook. Ik heb mijn paarden nog steeds 24/7 buiten lopen. Wel zijn we druk bezig met het realiseren van stallen zodat ze vanaf eind september 's-nachts op stal kunnen. Geheel tegen mijn principe in maar ik wil straks rustig kunnen slapen. 2 van de 3 hebben nog nooit opgesloten gestaan en de ander is zoveel beter geworden sinds hij 24/7 buiten staat. Het is kiezen uit twee kwade voor mijn gevoel. Maar al zou ik het willen, geld voor zo'n wolfwerende omheining zit er gewoon niet meer in.

Een wolfwerende omheining mag jij ook niet plaatsen.
Of die kans is klein dat jij een 3 meter hooghek mag plaatsen en 1 meter in de grond.. Zo;n bouwewerk word niet snel vergunning voor gegeven.

De rest van de aanbevelingen van de zelfbenoemde experts is allemaal geldklopperij en werk niet

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:09

speurneusc schreef:
Fika schreef:
Denk jij dan ook dat paardenhouders in landen waar de wolf thuis hoort hun dieren 24/7 op stal hebben staan? Of dat ze allemaal een wolfwerend hek hebben?

die schieten eerst, daar worden de wolven ook schuw van dan laten ze het wel, dan kiezen ze voor een ree, die schiet teminste niet

In andere landen bouwen ze stenen omheiningen, eventueel met doornstruiken, en houden het vee 's nachts binnen, hebben grote waakhonden, eventueel ook nog een geweer, en er is meer natuur en meer ruimte, dus kiest de wolf een makkelijker prooi verder weg.

In NL kunnen we geen stenen omheiningen bouwen, want dat mag niet. Is inbreuk op het landschap.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:09

DuoPenotti schreef:
Dreamboy schreef:

Een wolfwerende omheining mag jij ook niet plaatsen.
Of die kans is klein dat jij een 3 meter hooghek mag plaatsen en 1 meter in de grond.. Zo;n bouwewerk word niet snel vergunning voor gegeven.

De rest van de aanbevelingen van de zelfbenoemde experts is allemaal geldklopperij en werk niet

Hier in Duitsland zijn de regels wel anders. Volgens mij mag het hier wel. Wij mogen ze ook van het erf verjagen, iets wat in Nederland niet mag. En met de honden uitlaten gaat er voortaan een pepperspray mee. Mag hier ook gewoon, is vrij te koop in de plaatselijke winkel. Hoe ik hem ga gebruiken met twee ongetwijfeld opgefokte honden en een zaklamp in mijn hand, daar ben ik nog niet achter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 00:54

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 01:05

Ik had het hier toevallig met een vriendin over.

Wat ga je nou doen als het zover is dat dit jou dreigt te overkomen. Afwachten tot je een verscheurde pony vindt of hem ophokken wat ook geen garantie geeft en totaal niet paard waardig is.

Beide is helaas hels.
Ik toen we het daar zo over hadden schoot de gedachte door me heen dat je ze dan nog beter kan inlaten slapen dan 1 van die dingen te laten meemaken. Alleen het zou toch te gek voor woorden zijn dat je je maatje laat gaan omdat je bang bent hem te verliezen of te houden op deze manier omdat er wolven lopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 04:51

office schreef:
Dan zet je hem ergens anders hè waar er geen wolven bij kunnen dit dier heeft een gruwelijke dood gehad wat voorkomen had kunnen worden.

Vertel, wat is je plan?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:17

Dus zijn er twee pony;s doodgebeten die nacht?
Kallenkote en in Eesergroen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:34

HorsePassion schreef:

Ja vroeg ik mij ook af. Ligt ook een uur auto rijden van elkaar. Of zijn er meer plaatsen die zo heten?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:48

office schreef:
Fika schreef:
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? In de laatste jaren is er een roofdier ons land binnen komen lopen die keer op keer bewijst dat het onnatuurlijk gedrag laat zien dat in geen enkel ander wolvenland geaccepteerd wordt en dan moeten wij onze dieren maar opsluiten?

Nee je pony laten verscheuren om een statement te maken.Dat is dier vriendelijk.mijn shetjes zijn me net zo lief als de grote paarden al moest ik ze naast m’n bed zetten om dit te voorkomen…

Laat ik nou denken dat jij niet in wolvengebied woont en nog weinig gelezen hebt over wat eigenaren allemaal al doen om de wolf te weren. Ik vind jouw reactie nl nogal bepert, Je hebt vast ook nog niet gelezen dat er pas een hond van de lijn is gepakt naast de eigenaren en dat er mensen achtervolgd zijn op een paard. Voor jou is de wolf een dier waar jij prima mee om kunt gaan, verwacht je, want weten doe je het niet. Ik zou zeggen verbreed jouw blik eens.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:50

office schreef:
Als je je dier geen veilige plek kan bieden kun je ze altijd elders stallen of verkopen .
Deze dood verdiend zo n onschuldige pony niet .En ja als ie had geweten dat dit z’n dood was had ie liever in een fijne loopstal gestaan ja .

Waar wil je ze naartoe verkopen dan? Allemaal naar de randstad, waar geen wolven zijn?
Gelukkig is daar genoeg ruimte om al die paarden en pony's een paard waardig leven te geven :roll:

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:51

Kendra schreef:
Wat ik ook erg vind is dat zo’n pony alleen wordt verscheurd. Niet eens op gegeten.
Dat zie je bij de schapen ook. Dus hoezo: ‘de wolf moet ook eten?’

Die wolf of de roedel heeft dezelfde dag in Kallenkote ook nog 4 schapen vermoord.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:59

Daphne__ schreef:
'T is toch bijzonder... Paardenhouders en boeren die hun dieren altijd binnen hielden, werden daar op aangekeken. En terecht wat mij betreft. Heel veel mensen zijn daarin gaan verbeteren, paarden komen meer buiten, ook genoeg boeren zijn daarmee veranderd..

En nu moet alles weer op stal :+

Vooral Wakker Dier en Dier en Recht hebben die hetze gestart tegen boeren. Maar laat nou Wakker Dier een kindje zijn van Koffeman gelieerd aan de Partij van de Dieren zijn , maar ook ex eigenaar van de Vegetarische Slager en huidig eigenaar van Those Vegan Cowboys en die cowboys willen nepmelk verkopen en daarom moeten de boeren verdwijnen. Men wil verdienen aan vega en vegan en voor het gemak de concurrent zoveel mogelijk schade berokkenen door zo veel mogelijk info te verdraaien of zelfs onwaarheden per reclame te verkondigen.Er loopt een hele groene maffe club achter Partij voor de dieren en Wakker Dier aan met het idee dat deze partijen voor de dieren zijn. Helaas is dat niet zo, daar kom je wel achter als je zelf een misstand op dierengebied wilt melden bij hen . Dan zijn ze niet thuis en krijg je een standaard mail terug. Het is alleen tegen veehouders gericht niet tegen dierenleed daar doen ze niets mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:01

TinkerTreas schreef:
office schreef:

Waar wil je ze naartoe verkopen dan? Allemaal naar de randstad, waar geen wolven zijn?
Gelukkig is daar genoeg ruimte om al die paarden en pony's een paard waardig leven te geven :roll:

Onze oude shetjes gaan hemelen als de wolf zich hier vlakbij settled en de schapen gaan naar de slacht. Die gaan geen leven binnen slijten. Maar ik laat ze ook niet levend opvreten. Wolfwerend is hier alles al heel lang maar ik maak me geen illusies wat dat betreft dat heeft overduidelijk geen zin gehad, weggegooid geld en energie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:17

Maar, als je opgeeft in de zin van dan zelf maar je dieren te laten doden om te voorkomen dat de wolf ze krijgt, dan speel je de veroorzakers van al dit leed nl. (volgens mij) de groeperingen die (wegens stikstof etc.??) van alle landbouwhuisdieren die buiten lopen afwillen, juist in de kaart. Want dan doe je wat zij willen, nl. je dieren weg. Het is waar dat ik er op deze manier ook geen zin meer in heb en als mijn pony (op wei van pensionstalling waar ik zelf niets te zeggen heb over beschermingsmaatregelingen) gegrepen zou worden dan zou ik denk ik nu ook geen" nieuwe " meer aanschaffen.Dus niet alleen landbouwhuisdieren maar ook hobbydieren die weidegang nodig hebben zullen verdwijnen op deze manier. Dan kunnen ze die weilanden voor hun eigen doelen, wat dat ook is, gaan gebruiken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:27

GabberGill schreef:
Ik had het hier toevallig met een vriendin over.

Wat ga je nou doen als het zover is dat dit jou dreigt te overkomen. Afwachten tot je een verscheurde pony vindt of hem ophokken wat ook geen garantie geeft en totaal niet paard waardig is.

Beide is helaas hels.
Ik toen we het daar zo over hadden schoot de gedachte door me heen dat je ze dan nog beter kan inlaten slapen dan 1 van die dingen te laten meemaken. Alleen het zou toch te gek voor woorden zijn dat je je maatje laat gaan omdat je bang bent hem te verliezen of te houden op deze manier omdat er wolven lopen.

Helaas is het in bepaalde gebieden in Nederland al zo ver en dan kom je er achter dat wanneer een wolf wil het hem wel gaat lukken. Het geeft rondom veel zorgen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:30

DuoPenotti schreef:
HorsePassion schreef:

Ja vroeg ik mij ook af. Ligt ook een uur auto rijden van elkaar. Of zijn er meer plaatsen die zo heten?

Nee, die bij Kallenkoten stonden in of nabij Eesveen. En ergens in de nieuwsberichten is dit Eeserveen geworden. En dat ligt weer heel dicht bij Eesergroen.