Belachelijke mailtjes n.a.v. verkoop advertentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:58

Ik heb ook zo een klein gevoel dat moeder helemaal niets afwist van de paardenzoektocht van dochter en het meisje zelf onder moeders naam heeft gereageerd om het een beetje 'geloofwaardig' te laten overkomen(ofwel zit het in het DNA)... Schijnheilig

Ik vind het wel best lachen Haha!. Een tijdje terug had ik ook zoiets bij iemand gelezen, ik weet niet meer wie, maar die had een sportpony te koop staan voor een goed ruiterje. Had er een moeder naartoe gebeld dat haar dochter ideaal was, ze kon immers al heel goed lichtrijden Haha!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:18

kojack schreef:
Zoals sommige wel weten staat mijn 3 jarige merrie te koop.
Ik heb al veel reacties gehad maar kreeg toch gisteren een paar mailtjes .
Het eerste was van een pennymeisje, ze wilde heel graag het paard hebben want ze had al een paard en haar ouders wilde geen nieuwe erbij kopen. Ik heb uiteindelijk maar geen mailtje terug gestuurt .

Volgende mailtje was ook van een pennymeisje, ook deze wilde de merrie wel hebben want moeder wilde ook voor haar geen paard kopen. Ik vriendelijk gereageerd dat ik haar toch wil verkopen. Krijg ik me toch een mailtje van die moeder ! Waarom ik dat kind niet gelukkig wilde maken ? Moeders had geen werk en kon geen paard kopen. Nou ik werd toen echt kwaad Boos!, heb een mailtje teruggestuurt dat ik geen sociale dienst of stadsbank van lening was ! En heb erbij gezet dat mevrouw maar eens werk moest gaan zoeken dan Schijnheilig.

Dit is toch niet normaal ?

Cker niet normaal,
je had er ook kunnen mailen je denkt toch zeker niet dat ik een paard van ........ euro aan iemand WEGGEEF?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:23

eigenlijk had je moeten terugmailen: "maar natuurlijk krijg je hem, ik zal hem vandaag nog persoonlijk komen afleveren samen met zijn poetsgerief en harnachement en eten met een roze strik errond en als u de prijsvraag goed heeft krijgt u er exclusief een minishet naar keuze erbovenop "
Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:00

Hihi leuk is dat altijd he, heb ik ook gehad met muis.
Meiske had intresse, maar haar ouders vonden hem te duur, ze zou met ze gaan praten, ze vond hem helemaal geweldig.
Even later kreeg ik ineens over me heen dat ik niet van mn paard hield omdat ik hem te duur verkocht, daarbij was hij toch lelijk en ik kon niet rijden, dat kon ze zien op de foto's....

Uhu, madam was gewoon pissed dat ze pappie en mammie niet over kon halen...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:14

draaakje schreef:
Het eerste was van een pennymeisje, ze wilde heel graag het paard hebben want ze had al een paard en haar ouders wilde geen nieuwe erbij kopen. Ik heb uiteindelijk maar geen mailtje terug gestuurt .

volgens mij heb ik van dit meisje ook een mailtje gehad... ze wou zo graag een pony maar haar ouders wouden hem niet kopen...
maar hij kwam wel heel goed te staan met haar andere paard..... Verward

zo heb ik wel meer mailtjes gehad... ook idd van iemand die boos was dat ik mn lieve paardje niet gratis weg wou doen.... (ze vond het niet normaal en zo dat we hem niet aan haar wilde GEVEN)

waar moet het heen Verdrietig

Ja dat is meisje nummer 1 !
Wat heb jij terug gestuurt ? Ik dus helemaal niks, was zo geschokt !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:20

ik had in mijn eerste mailtje gezecht: bedoel je nouw echt dat ik mijn pony gratis weg ga geven of heb ik het verkeerd begrepen.... (ik wist echt niet wat ze nouw bedoelde (zeker blond))
en daarna mailde ze terug van ow... jij gunt het me zeker ook niet zo iets Tong uitsteken niet normaal...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:21

Gierige nederlanders he Tong uitsteken

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:24

lol @ kojack. Dit is ook echt weer iets voor jou Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:25

Fasel schreef:
lol @ kojack. Dit is ook echt weer iets voor jou Haha!

Ja dat zeiden ze hier thuis ook al !

Haha!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:18

Pennymeisjes en pennymoeders......

(waarschijnlijk heeft dat pennygrietje zich gewoon voor gedaan als dr eigen moeder Knipoog )

Ik heb nooit om een gratis paard gevraagt toen ik nog pennymeid was. Toen was ik gewoon pony's aan het poetsen. Dat was zo'n euhm, 6/5 jaar terug. Zijn de tijden dan zo veranderd? Ik bedoel, ik was nooit zo gebekt ofzo enzo....... Pennymeisjes worden penny b itchen Scheve mond

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:10

Sommige mensen denken echt dat ze alles krijgen, omdat ze het zoooooooo moeilijk hebben.
Van die subsidie vind ik ook onzin hoor, als je geen geld hebt moet je het niet doen of anders sparen, het is toch geen noodzaak om paard te rijden.
Als ik straks mn rijbewijs heb, heb ik ook geen geld voor een cabrio, laat staan voor een gewone auto, zal ik daar dan ook maar subsidie voor vragen?!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:12

vossebier schreef:
Pennymeisjes worden penny b itchen Scheve mond

*LOL* nieuwe uitdrukking Pennybitch ipv Pennymeisje

ik ken er ook heel wat, vragen ze of ze op je paard mogen zitten, nou uhm nee niet zomaar op de openbare weg, als t fout gaat heb ik t gedaan!
meteen daarna, ach ja t is toch een rotknol en jij kan echnie rijde komt er dan achteraan, als ie weer ns wat dwars doet op de weg....

zo was ik vroeger niet! ik durfde niet eens te vragen of ik een paard mocht uitstappen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:42

Feufollet schreef:
Aan de andere kant "gratis" paarden zijn er wel. Sterker nog, ik ben zelf half en half op zoek naar zoiets Lachen
Maar geen duur sportpaard ofzo. Gewoon een rustig groot paard, waar mijn man ook recreatief op kan rijden. Het mag best een ouder paard zijn, of ongeschikt voor sport of iets dergelijks. Een opvang- of leenpaard dus. Eentje die anders misschien bij de slager terecht komt.

Even offtopic hoor, sorry. Maar bij de Stichting Paardenopvang (en herplaatsing) krijgen we steeds meer paarden binnen die een nieuw tehuis zoeken. Stuur anders even een mailtje naar deierkurf@zeelandnet.nl en meld je daar even aan. Als er dan iets geschikt binnen komt krijg je een mailtje.

Even on-topic. We hebben een haflingerruin ter herplaatsing.Kan nog licht recreatief gereden worden en aangespannen gebruikt worden.
Stond in de advertentie heel duidelijk dat dit om een herplaatsing ging.
Krijg ik een mailtje waarin een vrouw schrijft dat ze had gelezen dat ik een haf te koop heb en of ik daar ook op wilde inruilen???
Oke dan......

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:57

Leonoor schreef:
Even offtopic hoor, sorry. Maar bij de Stichting Paardenopvang (en herplaatsing) krijgen we steeds meer paarden binnen die een nieuw tehuis zoeken.

Weet ik Lachen Ik heb al gemaild maar er was alleen een merrietje van 1.50 op dit moment en daar is mijn man echt te zwaar voor!
Maar binnenkort verwachtten ze grotere paarden en ik zou op de hoogte gehouden worden.

En inderdaad lezen de meeste mensen oproepjes of advertenties volgens mij nauwelijks!
Ik had dus gezegd naar een groot, rustig, recreatief te berijden paard te zoeken.
De eerste reakties? Een pony van 30 en 1.35 hoog, een half arabiertje van 1.40 met een zeer moeilijk karakter en een verder lief klinkend groot paard, mag alleen beslist niet bereden worden!
Het is maar goed dat we geen haast hebben en rustig kunnen zoeken tot we iets vinden wat klikt

En als je het hier zo leest mag je volgens mij nog blij zijn dat mensen niet gewoon aanbellen als ze je paard achter het huis zien staan om te vragen of ze hem mogen meenemen, voor niks. Omdat ze de kleur zo mooi vinden!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:02

Fijn dat je al op de hoogte bent!

En ja, het klopt, er komen steeds meer mensen die een paard voor de heb willen.... Jonge meiden die willen kunnen opscheppen dat ze een paard hebben en pa en ma maar bloeden. Of weigeren.... En dan krijg je vragen aan verkopers of ze de paarden niet gratis weggeven.... Hoe ze het verzinnen weet ik niet hoor.

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:18

Leonoor schreef:
Fijn dat je al op de hoogte bent!

En ja, het klopt, er komen steeds meer mensen die een paard voor de heb willen.... Jonge meiden die willen kunnen opscheppen dat ze een paard hebben en pa en ma maar bloeden. Of weigeren.... En dan krijg je vragen aan verkopers of ze de paarden niet gratis weggeven.... Hoe ze het verzinnen weet ik niet hoor.

Zo woont er hier verderop in de straat een meisje wat bij mijn dochter in de klas zat. Zelf had ze een pony, maar haar ouders hebben die verkocht omdat ze niet meer naar het beestje omkeek.
Afgelopen zomer kwam ze hier opeens regelmatig omdat ze zo graag paarden wilde poetsen. Toen bleek achteraf dat het er haar alleen om te doen was om eens op onze Shire te kunnen rijden!
Ze liep al overal in de buurt op te scheppen over "haar" verzorg shire!!!
Terwijl mijn dochter en ik het eigenlijke werk deden en zij er voornamelijk bij stond te kletsen.

Ik heb haar toen eens vertelt wat ik daar van vond (mijn dochter vond haar toch al niet zo aardig) en ze komt nu dus niet meer "helpen" Extreme duivel

Enne, ik vergat het er bij mijn vorig berichtje bij te zetten. Maar ook al kende ik die opvang al, toch bedankt voor het meedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:24

Belachelijke mailtjes Haha!
Ben benieuwd wat voor een aapjes er komen kijken. Want daar zit ook nog heel vaak behoorlijk wat ellende tussen.....

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:35

Hej, das toch logisch?! ik ken persoonlijk hordes mensen die hun paard gewoon weggeven.. !
Neej, een beetje raar vind ik het wel... Wat heb je toch een vreemde mensen op de wereld rondlopen :/ Kunnen ze niet logisch nadenken ofzo!? Naja.. ik hoop iig voor je dat je ook nog normalere mailtjes hebt gekregen!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:40

xKatleentjex schreef:
Ik heb ook zo een klein gevoel dat moeder helemaal niets afwist van de paardenzoektocht van dochter en het meisje zelf onder moeders naam heeft gereageerd om het een beetje 'geloofwaardig' te laten overkomen(ofwel zit het in het DNA)... Schijnheilig

dit is wat ik ook dacht... gewoon onder moeders naam een mailtje terug sturen... Schijnheilig hahaha, ik moest best wel lachen maar eigenlijk is het ook heel erg triest van zo iemand om zo'n een mailtje te sturen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 12:04

vamp schreef:
hahaha,
sorry maar dit is echt zo onwijs maf!
nu weet je dus waar pennymeisjes vandaan komen, van pennymoeders Haha!

Waahahha ik pies in mn broek... idd zo moeder zo dochter blijkbaar....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:56

oh houd er over op........
pffffff een meisje had me ene keer toegevoegd aan msn...en maar vragen over mijn pony....(zucht dan lees je de advertentie zeker niet goed ofzo...daar staat alles in)
pfffff zo vervelend, een kind van 13...ga je moeder pesten..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:24

If stupidity would hurt, some people would run around screaming...

Ongelofelijk dit soort verhalen...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:30

alsof jij er niet voor gewerkt hebt Knipoog

Ik wil graag gratis mijn rijbewijs hebben en gratis een trailer
Werk hard, maar mijn paard eet alles op, help mij Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:32

Ik wil gratis een grote boerderij, en gratis heel veel land erbij

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:49

Cassidy schreef:
Ik wil gratis een grote boerderij, en gratis heel veel land erbij

inderdaad dat zou ik ook wel willen!!
en dan nog met een gratis stallencomples erbij met stallen van 4 bij 4 meter..... en allemaal gratis pony's als maatjes voor mijn pony erbij...
Haha!