Sarah Pesie werkt nu voor Bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:21

Emmav02 schreef:
DuoPenotti schreef:
Dan vraag je aan een mod hoe je daar wel weer inkomt ipv persoonlijke aanvallen te doen

Ik mag dan toch gewoon een nieuw profiel aanmaken als ik dat wil? Zou toch leuk zijn dat nu mensen ook al gaan bepalen of we wel of niet een nieuw profiel aanmaken…. En persoonlijke aanvallen? Deze mevrouw ik bezig met persoonlijke aanvallen. Ik zeg alleen dat het smaad en laster is wat deze Elisa aan het doen is

Nee officieel mag dat niet.
Dat is dan een SA.
Je eerste account is gewoon je hoofdaccount.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:22

Elisa2 schreef:
Ja deze persoon vond het ook nodig om mij te bedreigen via Pb.

Bizar.

Maar eigenlijk vind ik dit verloop in het topic wel wel ondersteunend voor jouw OP.
Er zijn zaken in het artikel waar ik prima achter kan staan, ook een aantal die ik overdreven vindt, maar ook een aantal andere uitspraken in de paarden media die ik overdreven of te extreem vind. Maar had er verder niet echt een mening of gevoel bij.
Vind een kritische noot van beide kanten prima en kan men alleen maar van verbeteren.

Maar het feit dat er een kritische noot geuit wordt, met de vraag of iets passend of niet te extreem is bij een toonaangevend blad, waarbij het duidelijk om een mening gaat...

En er:
-meteen een interviewer boven komt drijven die aan geeft dat het artikel wel niet gelezen zal zijn, want anders zou je het er wel mee eens zijn.
-er opeens een zooi nieuwe aanmeldingen precies aangemaakt na de start van dit topic over hoe fout mensen dan wel niet zitten afgetopt met een vleugje persoonlijke aanval.
-er pb's worden gestuurd die bedreigend en belerend zijn.
-er blijkbaar profielen worden doorzocht om mensen te vertellen dat ze niks moeten zeggen omdat ze zelf slechte dingen gedaan hebben...

Geven voor mij nou niet echt de "vibe" dat ik denk, wat een fijne dame/blad/aanhang, hier wil ik echt meer over lezen.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:24

Elisa2 schreef:
Ja hoor ik ben jaloers.. :+

Heb getemd op persoonlijke aanval, beetje kinderachtig.

Het gaat me er niet om of iemand zich in zet of niet, sterker nog. Met sommige dingen van D&R ben ik het zelfs eens!

Het gaat me om de manier waarop, dat leek me wel duidelijk als men de moeite had genomen het topic te lezen.

Als je dit als persoonlijke aanval noemt….

Ik heb het hele topic gelezen en ja ik ben het op sommige punten met je eens. Maar je noemt hier zelf iemand bij naam en toenaam.

Ik ben niet pro Sara of tegen haar, ik laat haar in haar waarde. Probeer je alleen een spiegel voor te houden. Bedoel wat schiet je hier nu mee op?
Weet dat bokt dit toe staat maar echt een verrijking is het niet.

Mocht je ergens echt een probleem mee hebben, stuur bit dan een mail of begin een petitie. Maar iemand online zwart maken in persoon schiet niets op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 09:26

Dus zorgen uiten is tegenwoordig gelijk iemand zwart maken?

Als Sarah anderen eens in hun waarde zou laten zou de wereld er een stuk beter uit zien.

En nee, je houdt me geen spiegel voor..je valt me persoonlijk aan. Daar bereik je dus helemaal niks mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 09:27

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Bizar.

Maar eigenlijk vind ik dit verloop in het topic wel wel ondersteunend voor jouw OP.
Er zijn zaken in het artikel waar ik prima achter kan staan, ook een aantal die ik overdreven vindt, maar ook een aantal andere uitspraken in de paarden media die ik overdreven of te extreem vind. Maar had er verder niet echt een mening of gevoel bij.
Vind een kritische noot van beide kanten prima en kan men alleen maar van verbeteren.

Maar het feit dat er een kritische noot geuit wordt, met de vraag of iets passend of niet te extreem is bij een toonaangevend blad, waarbij het duidelijk om een mening gaat...

En er:
-meteen een interviewer boven komt drijven die aan geeft dat het artikel wel niet gelezen zal zijn, want anders zou je het er wel mee eens zijn.
-er opeens een zooi nieuwe aanmeldingen precies aangemaakt na de start van dit topic over hoe fout mensen dan wel niet zitten afgetopt met een vleugje persoonlijke aanval.
-er blijkbaar profielen worden doorzocht om mensen te vertellen dat ze niks moeten zeggen omdat ze zelf slechte dingen gedaan hebben...

Geven voor mij nou niet echt de "vibe" dat ik denk, wat een fijne dame/blad/aanhang, hier wil ik echt meer over lezen.

Nou precies dit!

Goede samenvatting, heb er niks aan toe te voegen.

Emmav02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:29

Elisa2 schreef:

Als Sarah anderen eens in hun waarde zou laten zou de wereld er een stuk beter uit zien.

En nee, je houdt me geen spiegel voor..je valt me persoonlijk aan. Daar bereik je dus helemaal niks mee.

En waar haal jij vandaan dat ze fokt met een stand afwijking en dat er geen hoefsmid komt? Denk dat je je eerst meer moet verdiepen voor je aannamens doet….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:29

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Bizar.

En er:

Ja same :=.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:30

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Bizar.

En er:

Zeg dat wel!

Geen gezellige aanhang. Wil daar niets mee te maken hebben en meer van leren.

Emmav02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:31

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Bizar.

En er:

Het is niet de dame/het blad of de aanhang.
Ik ken Sarah niet persoonlijk en ben dus ook geen aanhang maar kom wel op voor iemand die onterecht zwart gemaakt word. Paarden wereld is een misselijk makende wereld geworden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 09:32

Emmav02 schreef:
Elisa2 schreef:

En waar haal jij vandaan dat ze fokt met een stand afwijking en dat er geen hoefsmid komt? Denk dat je je eerst meer moet verdiepen voor je aannamens doet….

Is dat iemand zwart maken? Als er foto's gedeeld zijn van haar paarden waarop een standafwijking te zien is en lange hoeven? Die ik niet eens zelf heb gedeeld..

Dan kan ik inmiddels hier een aantal mensen ook wel aanklagen voor zwart maken want tegen mij worden er wel ergere dingen gezegd. :+

Emmav02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:35

Is dat iemand zwart maken? Als er foto's gedeeld zijn van haar paarden waarop een standafwijking te zien is en lange hoeven? Die ik niet eens zelf heb gedeeld..

Dan kan ik inmiddels hier een aantal mensen ook wel aanklagen voor zwart maken want tegen mij worden er wel ergere dingen gezegd. :+[/quote]

Ach ben je nu zielig? Foto’s zijn moment opnames.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:36

Emmav02 schreef:

Jeetje, ga je lekker?

Kom met goede argumenten. Dit is gewoon moddergooien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:43

Emmav02 schreef:

Maar als iemand een dier en recht aanhanger is die elk ander op de vingers tikt die het in haar ogen niet goed doet, dan is het wel zo goed om zelf het goede voorbeeld te geven.
En daar passen zulke moment opnames niet bij.

Overigens bij deze ook geen ontkenning, dus had Elisa het dus goed gezien blijkbaar en is het geen smaad en laster :)*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 09:46

Dat dus, stoort mij ook het meeste.

Als iemand altijd bezig is met fouten kijken bij een ander tot zelfs in de rechtbank aan toe, politiek probeert te beinvloeden etc. en dan ook niet met het eerlijke verhaal, dat is dus ook de enige reden waarom ik het uberhaupt aangehaald heb.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:47

Huni schreef:
Elisa2 schreef:
Ik weet wat een Franse stand is, hier zat de afwijking in de knieën. Heb zelf ook een gangenpaard gehad dus weet er wel iets van.

Als iemand zo hoog van de toren blaast zoals zij doet dan verwacht je eigenlijk dat ze zelf alles tiptop voor elkaar heeft.

Eigenlijk doe jij nu precies hetzelfde. Je blaast hoog van de toren naar als ik in je profiel kijk word ik ook niet zo heel erg blij van wat ik zie. Paard met lekker veel ijzer in de mond en in verzet.

Zelfs de grootste wetenschapper kan na jaren terug komen op zijn standpunt. Net wat Boras zegt. Niemand is perfect.

Wat is de reden dat zij jou zo triggert? Wat maakt dat je zo op haar reageert. Kan heel veel zijn. Zelfs een stukje jaloezie

ik snap deze opmerking niet zo goed. veel ijzer in de mond? ik zie een normale stang en trens en op elke foto hangen de teugels zo wat in een boog.
zal wel aan mij liggen maar ik vind dat gewoon een vriendelijk beeld?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:50

Allereerst verbaast het met dat Bit een activist in huis haalt, maar kennelijk is dit nieuwe strategie. Er is ook al iemand van Greenpeace bij Shell of zoiets naar binnen gehaald.

Verder zie ik weinig inhoudelijks voorbij komen in dit topic, behalve persoonlijke aanvallen op Sarah en de toch wel wat sleetse bingokaart met 'bitloos drukken paarden de rug weg' 'ja maar bitloos kan óók slecht zijn' en vast ook nog wel 'maar bitloos kun je de neus breken'

Dit rondje draaien we nu al een jaar of twintig denk ik en het levert tot nu toe weinig op. Het is een achterhoedegevecht, blijkt nu ook wel; want Bit kiest voor de vlucht vooruit.

Dus de wereld verandert en dat is voor sommige mensen kennelijk erg ingewikkeld.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:52

c_alsemgeest schreef:
Elisa2 schreef:

Bizar.

En er:

eens

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:02

Arabesk schreef:
Allereerst verbaast het met dat Bit een activist in huis haalt, maar kennelijk is dit nieuwe strategie. Er is ook al iemand van Greenpeace bij Shell of zoiets naar binnen gehaald.

Verder zie ik weinig inhoudelijks voorbij komen in dit topic, behalve persoonlijke aanvallen op Sarah en de toch wel wat sleetse bingokaart met 'bitloos drukken paarden de rug weg' 'ja maar bitloos kan óók slecht zijn' en vast ook nog wel 'maar bitloos kun je de neus breken'

Dit rondje draaien we nu al een jaar of twintig denk ik en het levert tot nu toe weinig op. Het is een achterhoedegevecht, blijkt nu ook wel; want Bit kiest voor de vlucht vooruit.

Dus de wereld verandert en dat is voor sommige mensen kennelijk erg ingewikkeld.

Is dat een vlucht vooruit?

Goed rijden is belangrijk. Daar zou de vlucht over moeten gaan.
En dat kan zowel met en zonder bit.

De vlucht vooruit die wel heb gezien dat er meer goede bitloze ruiters bij zijn gekomen, die ook goed met bit overweg konden als 20 jaar geleden. Waarschijnlijk omdat op wedstrijden het verplichte bit gedeeltelijk is los gelaten.

Maar ik zie nog steeds een hele boel bitloze ruiters die denken nu halleluja te hebben zonder bit, want hij doet zijn mond niet meer open. Eureka!
En een heleboel aanhang die ook niet verder kan kijken dan dat. En dat zie ik hier in dit topic ook terug over de opmerking van 2 bitten. Totaal geen benul er van.

En ja als men dan niet kan zien of een paard correct loopt heeft dat bitloze zo weinig zin...
Dan kan er nog beter dat bit in hangen, want dan zien die mensen tenminste ook dat het niet correct is :+

Dus ja die cirkel draait al lang, maar met activisten erbij betrekken gaat het zeker niet beter...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:05

Ging het nou over bit versus bitloos of over Sarah Pesie :+

De discussies over bit en bitloos hebben we denk ik zo'n duizend keer gevoerd. De KNHS koos destijds ook de vlucht vooruit en liet als eerste land ter wereld bitloos toe in dressuur.

Dus hou nog even vast aan oude overtuigingen uit de vorige eeuw. De rest van de wereld gaat verder :+

Sarah aanvallen op haar eigen paarden is een beetje zoiets als klimaatactivisten wijzen op het feit dat ze koffie drinken. Bij elke activist is wel iets te vinden om hem of haar te diskwalificeren omdat de boodschap je niet aanstaat. Het argument 'zo lang je zelf niet helemaal super perfect bent mag je dus nooit wat zeggen'. Ja bekende bokt truc, maar daar win je de discussie niet mee.

Edit; even opgezocht. Het gaat om wel drie hele artikelen :') . Ik dacht op z'n minst dat ze vaste columnist geworden was, zo dramatisch werd het hier voorgesteld.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:14

eeeuh jij hebt het over de dingen als "toch wel wat sleetse bingokaart met 'bitloos drukken paarden de rug weg' 'ja maar bitloos kan óók slecht zijn' en vast ook nog wel 'maar bitloos kun je de neus breken'"

En daar haak ik op aan. Maar ik mag dat niet? Okey... :')

Ja ik vind inderdaad als iemand zo ver gaat als dat soort activisten dat ze zelf op dat vlak zeker altijd het juiste voorbeeld moet geven.
Net als KLaver die nu 4 kinderen heeft kan ik ook niet serieus nemen.... Zo'n enorme grote voetprint maar andere wel de les lezen...neeh...

Ik heb daar geen moeite mee als het gewoon mensen zijn die hun best doen en de rest niet de les lezen, op dat niveau. Dan kan ik er best van leren, wil ik er ook mee discussiëren. Maar niet van die activisten die andere voor de rechter slepen en dan zelf hun dieren niet eens op tijd naar de smid laten gaan...nee dan kan ik iemand niet meer serieus nemen.

Celaeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:18

Arabesk schreef:
Ging het nou over bit versus bitloos of over Sarah Pesie :+

De discussies over bit en bitloos hebben we denk ik zo'n duizend keer gevoerd. De KNHS koos destijds ook de vlucht vooruit en liet als eerste land ter wereld bitloos toe in dressuur.

Dus hou nog even vast aan oude overtuigingen uit de vorige eeuw. De rest van de wereld gaat verder :+

Sarah aanvallen op haar eigen paarden is een beetje zoiets als klimaatactivisten wijzen op het feit dat ze koffie drinken. Bij elke activist is wel iets te vinden om hem of haar te diskwalificeren omdat de boodschap je niet aanstaat. Het argument 'zo lang je zelf niet helemaal super perfect bent mag je dus nooit wat zeggen'. Ja bekende bokt truc, maar daar win je de discussie niet mee.

Edit; even opgezocht. Het gaat om wel drie hele artikelen :') . Ik dacht op z'n minst dat ze vaste columnist geworden was, zo dramatisch werd het hier voorgesteld.
Als je overal met gestrekt been ingaat, dingen vernielt, er een alles of niets discussie van maakt en iedereen de grond in trapt en voor rotte vis uitmaakt die niet 100% achter jouw denkbeelden staat, moet je zelf wel superperfect zijn inderdaad. Je kunt niet mij verguizen voor het hebben van een auto als je zelf koffie drinkt en met een Nike tas rondloopt, want die koffie is ook niet op de rug van een kameel van Ghana naar Nederland gekomen, en je polyester tas is niet uit China naar Nederland komen waaien. Dan ben je inderdaad af.

Larislaatje schreef:
Huni schreef:
Eigenlijk doe jij nu precies hetzelfde. Je blaast hoog van de toren naar als ik in je profiel kijk word ik ook niet zo heel erg blij van wat ik zie. Paard met lekker veel ijzer in de mond en in verzet.

Zelfs de grootste wetenschapper kan na jaren terug komen op zijn standpunt. Net wat Boras zegt. Niemand is perfect.

Wat is de reden dat zij jou zo triggert? Wat maakt dat je zo op haar reageert. Kan heel veel zijn. Zelfs een stukje jaloezie

ik snap deze opmerking niet zo goed. veel ijzer in de mond? ik zie een normale stang en trens en op elke foto hangen de teugels zo wat in een boog.
zal wel aan mij liggen maar ik vind dat gewoon een vriendelijk beeld?
Weggedrukte rug met S&T met teugels in een boogje is niet wezenlijk anders dan weggedrukte rug zonder bit. Als je ageert tegen het een, moet je ook geen voorstander zijn van het ander.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:22

DuoPenotti schreef:
eeeuh jij hebt het over de dingen als "toch wel wat sleetse bingokaart met 'bitloos drukken paarden de rug weg' 'ja maar bitloos kan óók slecht zijn' en vast ook nog wel 'maar bitloos kun je de neus breken'"

En daar haak ik op aan. Maar ik mag dat niet? Okey... :')

Ja ik vind inderdaad als iemand zo ver gaat als dat soort activisten dat ze zelf op dat vlak zeker altijd het juiste voorbeeld moet geven.
Net als KLaver die nu 4 kinderen heeft kan ik ook niet serieus nemen.... Zo'n enorme grote voetprint maar andere wel de les lezen...neeh...

Ik heb daar geen moeite mee als het gewoon mensen zijn die hun best doen en de rest niet de les lezen, op dat niveau. Dan kan ik er best van leren, wil ik er ook mee discussiëren. Maar niet van die activisten die andere voor de rechter slepen en dan zelf hun dieren niet eens op tijd naar de smid laten gaan...nee dan kan ik iemand niet meer serieus nemen.

Dat is jouw persoonlijke vrijheid om te kiezen om mensen die een ongemakkelijke boodschap hebben op die manier weg te zetten. Maar het feit dat je ze op die manier probeert weg te zetten, geeft aan dat de boodschap dus wel degelijk wat met je doet. Anders maakte je je er niet zo druk om.

Jesse Klaver met kinderen
Greta Thunberg die ooit in een auto zat
Sarah Pesie die ooit op een paard zat (want rijden is niet natuurlijk en de rest van de bingokaart)

Het is alleen maar zoeken naar uitvluchten om maar vooral niet zelf te hoeven veranderen. Feit is dat als Jesse Klaver géén kinderen zou nemen, dat helemaal NIETS uitmaakt. Het gaat om systeemverandering, niet om het individu, maar dat is wel wat de neoliberale maatschappij je laat geloven.

Terug naar de paardenwereld; het paardenwelzijn verandert niet noemenswaardig als Sarah met of zonder bit zou rijden, individuele keuze heeft geen enkele invloed. Maar stichting Dier en Recht heeft wél enorme invloed met hun boodschap. En je kunt de mensen van Dier en Recht persoonlijk aanvallen, maar daarmee verdwijnt dier en recht niet. Deze stichting blijft en zal doorgaan.

Dus de boodschapper de maat nemen, is een volstrekt zinloze actie, en een achterhoedegevecht. Denk je dat iemand zich druk maakt over wat jij hier schrijft ergens in een uithoek van bokt? Dat dat enig effect heeft? Ten opzichte van de campagnes die Dier en Recht voert? En de rechtzaken die ze voeren?

Jouw invloed is ongeveer gelijk aan nul, het spijt me.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 08-07-24 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:23

Arabesk schreef:

Helemaal mee eens. Wat er allemaal in dit topic gebeurt vind ik eigenlijk een beetje triest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:26

Ongemakkelijke boodschap?
Nee ik vind hem niet ongemakkelijk, de kosten die ze ons opleggen voor iets waar je niet achter staat vind ik wel ongemakkelijk. Daar is geen vrije keuze in.

Nee ik heb niet het idee dat iemand zich druk maakt om wat ik hier schrijf.
Maar die luitjes willen wel dat ik, met mij andere, zich aansluiten bij hun gedachtegoed.
En denk jij met de manier waarop ze dat doen gaan bereiken?

Ik denk van niet... die hen geweldig vind loopt al achter ze aan, de rest holt alleen maar verder weg....

Euridicey

Re: Sarah Pesie werkt nu voor Bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:35

uiteindelijk gaat het gewoon om een activist dat wordt neergezet als deskundige en haar artikelen neerzet als opiniestukken waar ook ik overval. Ik vind onderzoek super interessant en ik zal de eerste zijn die het bit uit mijn paard haar mond al trekken als er een echt onafhankelijk onderzoek is die aanduidt dat bitloos beter is.
Tot nu toe zie ik vooral hackmores gepakt worden ipv een traditioneel hoofdstel als het paard "te sterk is" voor normaal bitloos.
Dat terzijde. Wat gebeurt er in dit topic? Er mag toch een mening geuit worden, hoezo smaad en laster XD In dat geval kan heel Bokt nog wel aangeklaagd worden.