Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:50

Ik lees ook weer mee.
We zoeken en verkopen ieder jaar wel een aantal paarden.
Wat uit eigen fok/ opfok, en een goede fokmerrie is altijd welkom.
Wel springen/ eventing.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:16

Ik ben helemaal klaar met verkopen, ik doe het nooit weer. Inmiddels al meerdere malen gehad dat mensen een afspraak maken en die later toch weer afzeggen wegens geen budget. Of ze sturen de avond van tevoren ineens een bericht dat ze alleen komen als ze voor een veel lagere prijs weg mag -O-

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 14:07

Heide83 schreef:
cissy schreef:
Ik heb ook weer gestipt.
Ben nog oriënterende of ik weer een leuk paardje zou gaan kopen.
Ben al bij eentje wezen kijken maar dat was een schots en scheef paard en de smid moest nodig komen.

Ik twijfel heel erg, heb al sinds 1988 eigen paarden gehad, in 2020 is mijn laatste overleden en sindsdien paardloos. Het kriebelt echter enorm, ik 'sleutel' graag, van slecht paard goed paard maken zoiets :D

Maar, de wolf, gestegen kosten, goede stal vinden, etc houden me nog een beetje bezig.
Ik ga graag met paard op stap, naar clinics, bos, strand, vakantie. Word een dagje ouder.
Ik ben er nog niet uit met mezelf.
Aan de andere kant, nu kan het nog!

Zijn er hier ook mensen met zo'n dilemma?

Ja, hier ook dit dilemma, paard in januari in laten slapen. Ik heb het dilemma van goede stalling met paard genoeg buiten, het steeds duurder worden van onderhoud maar ook zeker de toekomst van de paardensport.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:16

Ik volg ook weer mee. Hoofdzakelijk voor het leuk.
We hebben 2 Friese merries thuis staan en recent is 1 Friese merrie ingeslapen.
Helaas veel pech met de paarden hier. 1 merrie heeft een lichte peesblessure en krijgt donderdag een echo.
De andere merrie hebben we vorig jaar minder goed gekocht, dan verwacht. Een prachtige glanzende 3 jarige die volledig goed was op de foto’s. Maar uiteindelijk darmen vol zand bleek te hebben en ook nog eens parasieten en daardoor een darm en lever ontsteking.
We zijn flink aan het dokteren en ik hoop eigenlijk dat ze deze zomer gewoon opgeknapt en zadelmak gemaakt kan worden, maar door alle onzekerheden, houd ik toch enigszins het paardenaanbod in de gaten.

Ik vind heel veel paarden leuk en ik rijd ook bijna met alles gewoon fijn weg. Al te zware koudbloed trekt me niet zo, maar al te luxe qua type ook niet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:26

Zo alweer deel 3.
Volg mee

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:33

Ik volg ook mee, voornamelijk als stille meelezer. Nu nog niet zoekende, maar ook weinig ervaren met paarden (kopen), want de mijne kocht ik van vrienden en heb dus geen echte zoektocht oid gehad. Wil daarin toch wat meelezen om alvast een beetje mee te krijgen hoe/wat daarin. Vorig deel ook al meegelezen, nu hier dus ook :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:51

IndianSu schreef:
Ik ben helemaal klaar met verkopen, ik doe het nooit weer. Inmiddels al meerdere malen gehad dat mensen een afspraak maken en die later toch weer afzeggen wegens geen budget. Of ze sturen de avond van tevoren ineens een bericht dat ze alleen komen als ze voor een veel lagere prijs weg mag -O-

Ik snap je helemaal.
Hier een die een afspraak maakte en ik wilde het een uur verzetten en nooit meer reactie gehad.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:20

Ben weer terug uit België, leuk paard gezien, mooie bouw, lief koppie, erg braaf maar gevoelig op het harde met steentjes. Smid stond al gepland dus als die geweest is krijg ik filmpjes van hoe hij dan loopt.

Die 2jarige Appie, ooohhoohhoh wát een mooi dier! Hele mooie bouw, halter gefokt maar wel functioneel. Ze had nog geen enkele reactie op advertentie gehad. Paardje komt uit top bloedlijnen maar heeft geen stippen, wellicht is dat het?
Maar wat een tof dier is dat....
(Nee, ik wil geen jonkie)

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:30

Ik doe ook nog mee. Nadat ik het al bijna had opgegeven en een stokpaard zou gaan kopen werd ik getipt door een vriendinnetje. Wezen kijken, beetje ielige onbeleerde zwarte pony van net 5. Ik was op zoek naar een doorgewinterde barokke schimmel. Dus je raad t al.. deze week komt ie hopelijk door de keuring want ik werd helemaal verliefd op zijn vriendelijke, zachte en mensgerichte karakter. Zijn eigenaar zal hem verder trainen zodat zijn basis nog verder verstevigd, voor mij een belangrijke voorwaarde.

Maar ik hoop echt dat hij door de keuring komt!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:57

Ik duim voor je Vidya! Klinkt superleuk!

@cissy, zo te horen heb je je hart aan de 2 jarige verloren :D Maar hoe een 2-jarige onder t zadel uitpakt is toch altijd spannend, van die ander weet je t i.i.g. al.
Wat gaat de smid bij die ander doen? IJzertje eronder? Heel eerlijk; die van mij loopt ook voorzichtig als er op ‘t asfalt scherpe stenen liggen, maar aangezien hij daar eigenlijk nooit op hoeft te lopen laat ik m gewoon blootsvoets staan

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:07

Ik lees ook mee. We hebben er op dit moment 105 in pension staan, daar komt wel eens wat van te koop wat ik hier tip. Of iemand zoekt wat.

Zelf zijn onze Fjordenveulens en Tinkerveulems soms te koop. En we hebben zelf nog zo'n 5 Dravers staan die we verkopen als recreatiepaard als dat in de koers niet meer gaat.

Ik weet ook betrouwbare trainers, voor als iemand een Draver wil.

Lang verhaal, heb hier niks te zoeken maar blijf wel vaak hangen :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:16

Op de steentjes gevoelig is toch niet zo gek

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 21:17

Mijn merrie is ook gevoelig op steentjes op blote voeten. Over t asfalt geen probleem.
Heb trouwens hoefschoenen voor het buitenrijden.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:59

Vandaag wordt diegene die ik op't oog heb gekeurd :) spannend dus!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:28

Mijn oude pony komt te koop. Heb er gewoon stress van.. pony is te dun en dr voeten zijn 144 waardig. Ze wil het bedrag wat ze bij mij betaald heeft weer terug maar dat gaat ze nooit krijgen in deze staat. Vind het zo vervelend voor Amy, t is een hele lieve nuchtere pony en dit heeft ze gewoon niet verdiend. Twijfel om dr maar terug te kopen en dr bij te laten komen. Maar ja vriend zegt ook je kan niet alles redden en is ook wel echt tegen.

Ze is nu 3 en rond 150, kruising tinker echt knappe pony.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:46

Zoiets vind ik best grappig als projectje, maar dan moet het ook een projectprijs zijn en dat klinkt niet zo :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:48

Ja, wat sneu..
Zie wel veel van die projectjes staan voor droom prijzen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:57

MarjanB schreef:
Mijn oude pony komt te koop. Heb er gewoon stress van.. pony is te dun en dr voeten zijn 144 waardig. Ze wil het bedrag wat ze bij mij betaald heeft weer terug maar dat gaat ze nooit krijgen in deze staat. Vind het zo vervelend voor Amy, t is een hele lieve nuchtere pony en dit heeft ze gewoon niet verdiend. Twijfel om dr maar terug te kopen en dr bij te laten komen. Maar ja vriend zegt ook je kan niet alles redden en is ook wel echt tegen.

Wat ontzettend balen Marjan, deze heb je toch nog helemaal niet zo lang geleden verkocht? -O- hopelijk vindt Amy snel een fijn huisje.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:59

Hier toch even geïnformeerd bij een leuk dier dat een voor mij interessante bloedlijn had, paard had al M gelopen in meerdere disciplines. Nouja paard, eerder ingemeten als pony en nog onder de 1.60. Paard moest 20K kosten, op zich voor dat niveau en leeftijd niet gek, maar aan de hoge kant voor zo'n kleintje. Tot bleek dat het dier op 2 benen een flinke bemerking heeft... Ben benieuwd of ze iemand vinden die zo gek is :+ .

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:02

Dat zie ik vaker. Een paard dat aangeprezen wordt vanwege winstpunten in de ZZZ, met bijbehorende vraagprijs, en dan onderaan de advertentie bemerkingen blijkt te hebben waarmee een recreatief ritje het hoogst haalbare is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:11

Wat verdrietig Marjan! Snap dat je daar stress van hebt. Hopelijk komt er snel een fijn nieuw huisje voor Amy.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:47

MarjanB schreef:

Ah dat is heel sneu! Ze wil niet zakken als je hem terugneemt?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:49

Ik ben gisteren eigenlijk wel bij een heel leuk paard wezen kijken, uiteraard aan de andere kant van NL. Mocht ook gelijk op bosrit dus dat was ook wel erg fijn.

Nu wil ik wel graag laten keuren, zijn er mensen bekend met fijne keuringsartsen in de buurt van Varsseveld?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:57

Sneu Marjan! Op zich is er natuurlijk geen reden om aan te nemen dat ze het niet goed zou hebben bij haar nieuwe baasjes, dus hopelijk komen er snel leuke lieve baasjes voor Amy op haar pad.

Spannend Damelza!
Dierenkliniek Zeddam kan prima keuren en de Graafschap dierenartsen ook.
Ik heb het idee dat dit jaar de prijzen voor paarden die niet Zadelmak zijn , lager liggen dan vorig jaar.
Of vergis ik me hierin?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:05

Klopt, prijzen liggen over het algemeen wel wat lager. Handel is heel rustig op het moment.