[VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 19:16

Leuk om te lezen dat jullie meelezen! *\o/*
@MyChoice, niet eens! Het was een hele eigenwijze Fjord :+

Afgelopen week was het enorm druk met werk, dus ik ging ‘s ochtends vroeg voor werktijd al naar Nicky.
Voertje geven, daarna mag Nicky in de buitenbak rollen. Dat is echt ons ritueeltje <3
We doen even rustig aan, even lekker niks. In het weekend pakken wel wat leuke uitdagingen op, maar verder hebben als het ware een winterstop qua training. En dat kunnen we beide wel waarderen :j
We zien volgend jaar wel wat we weer gaan oppakken!

Nog wat kiekjes *-:)
Regen en mooi weer wisselde elkaar af:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een kleine uitdaging met de ikea mat, toch wel spannend om daarop te staan met alle vier de hoefjes! Nicky was super stoer en durfde het uiteindelijk! Volgens mij was ze ook erg trots op haarzelf, ze kreeg zo’n guitig koppie <3
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat selfies, dat vond ze ook reuze interessant!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Re: [VOLG] Nicky, de kleine stippelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:00

Ik word spontaan blij van dat kopje !

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 23:35

@Lukasje, ik ook <3

Vandaag had ik de bal weer eens tevoorschijn gehaald, Nicky werd behoorlijk fanatiek :=
Afbeelding

Maar gauw losgegooid zodat ik op veilige afstand naar haar fratsen kon kijken :))
Zo los durfde ze niet goed zelf de bal aan te raken, want da’s dood en dood eng opeens _O-
Haar hoefjes ging wel lekker van de vloer *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Of ze liet een parmantig drafje zien
Afbeelding

En uiteraard ook nog even samen een selfie gemaakt, met een speciale “vieze snoet filter” want mevrouw moest even testen of de mobiel eetbaar was Y)(^)
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 18:47

Ik merkte dat Nicky altijd toch wel veel trek had als ik haar voer gaf. Ik geef haar Hartog Comfort.
Ik heb haar vroeger ook wel Agrobs Leichtgenuss gevoerd, dus het leek me wel wat om de comfort aan te vullen met de leichtgenuss voor wat meer volume.
Voer besteld, vandaag opgehaald en uitgeprobeerd!
Nicky moest er wel even aan wennen. Ik heb haar enorm verwend met de Hartog Comfort die ze overduidelijk het lekkerst vindt :')
De leichtgenuss eet ze gelukkig nog wel, ik was even bang dat ik een hoop voer voor niks had gekocht :+
Ze kauwt nu langer op haar voer omdat de leichtgenuss een stuk grover is dan de zachte comfort. Wel laat ze de grofste/meest stengelige stukken staan. Die blieft ze niet :=
Maar da’s maar een klein gedeelte van het voer, dus da’s geen ramp. Ben allang blij dat ze het wel grotendeels eet :D
Misschien ga ik de verhoudingen nog wat aanpassen, nu krijgt ze van beide 1 schep. Wellicht is een halve schep leichtgenuss al voldoende extra.

Afbeelding

Wat ze laat staan;
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 17:43

In een van mijn laatste posts noemde ik een winterstop… Nicky was het daar absoluut niet mee eens :+
Dus ik had het bij het verkeerde eind, kan gebeuren.

Laatst kwam de bekapper langs, en tis altijd een verrassing hoe Nicky erop reageert. Afgelopen keren ging het heel goed, deed Nicky het allemaal heel braaf.
Maar dit keer… om wanhopig van te worden -O-
Bekapper heeft uiteindelijk de hoefjes niet kunnen bekappen. Nicky werd echt levensgevaarlijk; dreigen, bijten, trappen. Zelfs naar mij toe, zo heftig nog nooit meegemaakt.
Bekapper komt over een paar weekjes een nieuwe poging doen. Hopelijk gaat het dan beter!

Nicky barst van de energie, en ik heb zo’n vermoeden dat het daaraan ligt.
Daarom zet ik haar weer aan het werk, en vandaag zijn we begonnen met een opfriscursus “leren luisteren” :))

Begin van de training, bommetje stond op ontploffen en dat is aan haar boevige gezicht goed te zien :=
Afbeelding

En ja hoor, daar ging ze!
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb haar nog nooit zo hoog zien springen :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ze was uitgeraasd, pakte we de basis van de basis weer even aan. Ze heeft al op jonge leeftijd tijdens wandelingen alles op stem geleerd; overgangen maken en halthouden. Dat weet ze dus prima, maar in de bak heeft ze er soms nog wel wat moeite mee. Vandaag voornamelijk de commando’s voorwaarts, achteruit, draf en ho opgefrist. Ze deed het super, en luisterde goed en snel. Behalve halthouden, dan wilt ze stiekem nog wat stapjes zetten. Maar al met al ging het heel goed, en was dit het resultaat. Een rustige, ontspannen pony.

Afbeelding

Nog een klein onderonsje <3

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:53

Dus Nicky wil echt wat te doen hebben.
En wat een boevenkoppie zeg :')

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 18:41

Lalladidoo schreef:
Dus Nicky wil echt wat te doen hebben.
En wat een boevenkoppie zeg :')

Ja, ze is ontzettend werkwillig! Toen ik vandaag op stal aankwam deed ze ook zelf haar koppie in het halster en stond ze enorm braaf stil (terwijl ze echt een bommetje energie was), toen ik het kaptoom om deed. Ze wilt echt heel graag!
Ikzelf ben alleen soms nog wat zoekende in hoe ik het beste eruit kan halen. Alsin, wat gaan we überhaupt trainen, wat is ons doel?
Ik denk dat we komend jaar ook lekker aan de slag gaan met vrijheidsdressuur. Ik denk dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden, kleine circus pony :D
En dat boevenkoppie, oh zo’n heerlijk gezicht maar oppassen geblazen met wat voor fratsen ze gaat uithalen :))

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:23

Fijn dat ze zo goed in haar vel zit.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:44

Nicky wil zeker graag wat doen! Wil altijd mee de paddock uit als ik een van die van mij mee wil nemen :-)

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 20:32

Long time no see!

We zitten alweer een tijdje in het nieuwe jaar ondertussen, ik vergeet telkens wat te posten oeps :')

Afgelopen dagen hebben we het aardig druk gehad.
Zo hadden we weer eens een lesje van Berith gehad, lange lijnen:
Afbeelding

En was het tijd voor de jaarlijkse inentingen, tandarts controle, en dit keer heb ik ook een buikfoto laten maken. Dat laatste om er zeker van te zijn hoeveel zand er in Nicky’s buik zit, gezien er met de laatste mestonderzoek naar voren kwam dat ze zand had. Zandkuurtje gedaan, maar was er toch niet helemaal gerust op. Maar baasje is weer helemaal gerustgesteld want er zat maar minimaal zand in Nicky’s buik, niks om zorgen over te maken :D
De tandjes zagen er ook goed uit! Zeer goed zelfs, volgens de tandarts, dus dat is helemaal mooi *\o/*
En natuurlijk moest ik een fotootje van haar duffe kop en centenbakkie maken :))
Afbeelding

En dan nog het grootste nieuws! Ik heb besloten om Nicky te verhuizen, eind deze maand.
Ik riep altijd dat ik Nicky niet meer zou verhuizen, maar een poosje terug kreeg ik een mooi aanbod van een oud-stalgenootje. Die heeft een plekje in eigen beheer, en zocht nog een maatje voor haar Shetlander. Toen moest ze aan Nicky denken, want haar Shetlander en Nicky waren dikke vriendinnetjes vroeger! Ook staat deze stal direct aan het bos, dus wandelen zal weer een mogelijkheid gaan worden. Na lang nadenken; wel of niet, heb ik besloten om Nicky te verhuizen. Al met al een superfijn vooruitzicht <3

De twee vriendinnetjes, toen ze nog samen stonden.
Zulke lieve ukkies <3
Ik ben heel benieuwd hoe ze op elkaar reageren bij de verhuizing!
Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:46

Leuke update! Ik hoop dat ze het weer goed kan vinden met haar vriendinnetje <3

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:43

Leuke update! Wat krijgt Nicky toch een top-verzorging! Succes met de verhuizing. Wat leuk dat ze weer herenigd wordt met een oud vriendje en het zal heerlijk zijn voor jullie om weer lekker naar het bos te kunnen!

Hanczi34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:26

Wat leuk om te lezen over je speciale momenten met Nicky! De kleine uitdagingen, zoals het Ikea-matje en de bal, klinken echt leuk en het is geweldig om te zien hoe goed ze het doet met haar training. Het is duidelijk dat jullie twee enorm van de tijd samen genieten, en het is mooi om te zien hoe Nicky’s persoonlijkheid echt naar voren komt – vooral met die ondeugende blik! Ik wens jullie beide het beste voor de komende training en uitdagingen in het nieuwe jaar! Blijf vooral de foto's en updates delen – Nicky’s avonturen zijn altijd een plezier om te lezen!

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 20:44

Dankjulliewel voor de lieve reacties! <3

Vandaag was het zo ver, de verhuizing!
Ik vond het best wel spannend, ze heeft zo lang (voor haar doen) op de vorige stal gestaan, en dan ook nog de vraag of het wel weer zou klikken met de andere Shetlander, Nora. Maar ik maakte me zorgen voor niks want het verliep allemaal super *\o/*

Het trailerladen was wel een beetje spannend, eerst liep ze er prima op maar toen ik haar wou vastzetten was het even paniek. Maar uiteindelijk kregen we haar wel op de trailer. Nora vervolgens opgehaald en dat ging ook goed. Samen naar de nieuwe stal gebracht, dat ze precies saampjes hun plekje konden gaan ontdekken. Dat verliep ook allemaal soepel, binnen no time konden ze los rond scharrelen en even later gingen ook de halsters af.
Ze deden gelijk alles samen; samen uit hetzelfde hooinet eten, samen water drinken, samen even rollen, zelfs samen poepen en plassen :+
Waar de een liep, liep de ander ook. Ging eentje er zelf op onderzoek uit, kwam de ander in een drafje erachteraan :D
De buurpaarden vonden het allemaal reuze interessant, maar eentje had er wel wat moeite mee dus die had wat planken uit het hek geslagen :=
Gelukkig was even later de rust wel weer wedergekeerd, het is voor alle paardjes even wennen natuurlijk. Maar ze doen het allemaal super en toen ik weer naar huis ging voelde ik me ook relaxt omdat de paardjes ook heel relaxt zijn. Het lijkt net alsof Nick & Noor al weken bijelkaar staan, zo goed gaat het gewoon, echt heel fijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:37

Zelfs hun namen passen bij elkaar
Klinkt als een heel leuk setje <3

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 16:21

Super, wat een mooi plekje hebben ze.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 11:26

Lalladidoo schreef:
Zelfs hun namen passen bij elkaar
Klinkt als een heel leuk setje <3

Jaaa, grappig hè! Ze zijn zo leuk samen <3

Berith schreef:
Super, wat een mooi plekje hebben ze.

Ja, echt heel mooi! Ben er echt heel blij mee :D

Het gaat boven verwachting goed, waar de twee dames op de eerste dag veel aan elkaar plakte en alles samen gingen ontdekken, staan ze nu op hun eigen vier beentjes en doen lekker hun eigen ding. Ook heel fijn, want uiteindelijk wil ik Nicky af en toe uit de paddock plukken en dan is het wel fijn dat ze ook zonder elkaar kunnen :))

Vandaag besloten om dat gelijk uit te proberen. Het kriebelde ontzettend om gelijk een wandeling richting het bos te maken, maar ik hou me nog een beetje in, eerst rustig het terrein rondom de paddock ontdekken. Oftewel, de buitenbak.
Maar eerst een hapje eten, en Nicky kon niet wachten op haar bak voer :')
Afbeelding
En vervolgens gingen we de buitenbak onderzoeken, na wat rondscharrelen en snuffelen, werd de bak goedgekeurd, Nicky ging lekker rollen :D
Nora keek niet op of om, maar was wel weer blij toen we terug kwamen.
Afbeelding

Op dit moment zit ik lekker op een stoeltje in de paddock, Nicky staat lekker met haar beentje op rust te dutten, beide van de zon aan het genieten.
Nora heb ik al meerdere keren zien liggen, Nicky nog niet. Ik hoop dat ze zo ook even gaat liggen, wel zo fijn voor der als ze echt goed kan uitrusten :j

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:35

Lekker in het zand rollen <3
Dat liggen komt vast wel :j

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 11:39

Lalladidoo schreef:
Lekker in het zand rollen <3
Dat liggen komt vast wel :j

En ja hoor, kijk <3
Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:39

Het hielp kennelijk om het op bokt te plaatsen *D

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 11:54

Lalladidoo schreef:
Het hielp kennelijk om het op bokt te plaatsen *D

Ja, ik denk het :))
Ondertussen zijn de rollen weer omgedraaid, Nicky staat weer te eten en Nora ligt te relaxen. Heerlijk dat ze elkaar zo afwisselen <3

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 19:20

Vandaag werd Nicky een beetje baldadig, ik merkte dat ze wel aan de slag kon. Dus vandaag heeft ze aan de longe mogen huppelen :D
Ik denk dat we binnenkort ook wel een beginnetje kunnen maken met wandelen *\o/*
Morgen moet ik klusjes doen, dus dan heeft ze vrij. Maar vrijdag wil ik eens proberen om een stukje te wandelen, of anders zaterdag. Ik kan echt niet wachten, hopelijk vind madam het ook leuk :):)

M’n knappe stippelsnoet <3
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 20:34

Dit topic opende ik bijna precies 1 jaar geleden, met een heel verhaal dat we nooit meer zouden gaan wandelen, omdat dit te gevaarlijk werd door andere weggebruikers. Maar nu, 1 jaar later, zijn we verhuisd naar een plekje direct aan het bos. Nicky staat er nu een weekje en wauw, het is alsof ze daar al maanden staat, zo relaxed staat ze erbij <3
Het voelde dus goed om vandaag, met zulk prachtig mooi weer, een stukje te gaan wandelen. Wel spannend, maar het ging zo goed!! *\o/* *\o/* *\o/*
Nicky keek der ogen uit!
Afbeelding
Beetje rondsnuffelen, al zo relaxed, heeeerlijk <3
Afbeelding
Even opkijken van dat gehinnik van Nora, die was het er nog niet helemaal mee eens :))
Afbeelding

Dit eerste wandelingetje hebben we heel kort gehouden, we zijn nog geeneens 10 minuutjes weggeweest. Klein stukje het bos in, en weer terug.
Eerst maar weer even goede herinneringen maken aan wandelen, niet te veel willen.
De (goede) spanning van de wandeling kwam er op de terugweg wel een beetje uit toen we over het weiland richting de paddock liepen, Nicky maakte toen wat gekke steigersprongen, haha
Maar da’s helemaal oké, een hele begrijpelijke reactie na zo’n avontuur. Dat breintje moet het allemaal weer even verwerken :j
Al met al ging het wel echt super, Nicky luistert super braaf naar m’n hulpen en genoot duidelijk van de wandeling, alles was reuze interessant! :D
Helemaal blij hoe het is gegaan, en kijk nu al uit maar de vele kilometers die we gaan maken *\o/*

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:37

Heerlijk, zeker met dit weer is het echt genieten dat je nu weer nieuwe avonturen kan gaan maken.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:15

Wat super leuk dat jullie het wandelen weer oppakken en fijn dat deze stalling op je pad is gekomen! Veel veilige kilometers samen!