Ik heb 2 shetlanders dankzij mijn ouders. Mijn vader kocht een stuk land en toen daarna Alex, want zo'n leeg weiland is ook maar zo leeg en ik eiste een pony als 11 jarige. Ik bedoelde een rijpony maar tja het werd een mini shet veulen, niet zeuren over een gekregen pony. Ik heb vervolgens zelf Jorie erbij gekocht 8 jaar geleden. Maar in principe tenzij je ouders de kosten kunnen dragen, dan kun je beter een lease of verzorgpony zoeken. Ik had geluk dat ik thuis stalling heb, mijn ouders ze willen verzorgen. Mijn pa maakt eigen hooi van ons land en koopt ook strooisel. Al kan ik alles nu makkelijk zelf bekostigen, hij heeft liever dat ik het in mijn spaarpotje stop voor een eigen huis. Super lief mijn ouders, maar ik wil ze gewoon ook terug betalen. Daarom gaan ze nu gratis mee naar Epe. Ze krijgen van mij niet eens de kans om een deel van het huisje te betalen, ze komen op mijn kosten mee. Zo kan ik ten minste weer wat voor ze terug doen. 
Als ik in de toekomst ooit een pony voor een kind ga kopen waar ik zelf niet op kan rijden, dan is mijn voorwaarde dat er een kar achter te knopen valt zodat mama er ook wat aan heeft. Ik vind door die shetlanders mennen inmiddels leuker dan rijden.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 28-02-24 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt