Wat leuk dat jullie volgen!
Marie heeft de bonte shetlander ingeruild voor een Fjord. I knew it
Marie is nooit de hoogste in rang maar 'valt' wel op ze, ze wordt altijd vrienden met de baas van de kudde. Niet de verantwoordelijkheid, wel de status. Slim.
Gisteren ons eerste buitenritje gemaakt. Stalhouder was een beetje bezorgd dat ik zonder bit ga, maar was er wel lief over. Dat had mijn stalhouder thuis ook heel erg, had me zelfs nog één van zijn hoofdstellen aangeboden toen ik met de autumn desert trail mee ging doen. Hij zag ons al oncontroleerbaar over de vlaktes racen denk ik
Maar Marie gaat heel goed met ons bitloos hoofdstel. Ook handig dat hij als halster te gebruiken is, dan kan ik er makkelijk af als ze iets spannend vind.
Marietjes manen zijn nu los omdat dat thuis nooit kan en dat leek me wel lekker voor haar, maar jemig wat is het onhandig om met losse manen te rijden als het hard waait

We zijn de duin op gegaan tot we de zee konden zien, toen ben ik afgestapt en zijn we zo weer teruggewandeld. Marie heeft helaas nogal last van verlatingsangst en heeft wat minder steun aan me als ik op haar rug zit. Ze doet dan niks engs maar staat vooral veel stil. Wat bij haar dan helpt is een aai over haar hals, die is dan erg gespannen en ik heb het gevoel dat ze die spanning makkelijker los kan laten als ze er bewust van is. Het is een pukkie en ik ben onwijs trots op haar! Stoer beest.

Als het weer mee zit gaan we binnenkort ook foto's maken! 12 of 13 november hopelijk. Twee vrienden komen langs en één neemt zijn waadpak mee
Dus hopelijk toffe foto's vanuit de zee. We gaan het zien!