prugelpiet schreef:Vanes_6 schreef:Dat vervoer met een klein busje vind ik zelf denk ik het fijnst. Dan ben ik van niemand afhankelijk en kan ik zelf gewoon ermee rijden. Vind ik denk ik fijner dan met een trailer.
We hebben hier bij de benzinepomp om de hoek trouwens ook trailers te huur, dus dat zou ook nog kunnen met onze auto.
Maar mocht ik een paard tegenkomen die niet graag de trailer op gaat, neem ik liever de paardentaxi. Heb begrepen dat daar fijne ervaringen mee zijn met paarden die wat lastiger de trailer op te krijgen zijn. Dat is echt alleen van horen zeggen, zelf nog geen ervaring mee overigens.
Ik haak hier even op in, als je zelf gaat rijden zorg dan wel dat je weet dat het paard braaf is. Als je niet zoveel ervaring hebt met het rijden met paarden achterin, en je hebt er eentje die gek doet, dan kan dat best eens spannend zijn. Maar dan nog zal er altijd wel iemand zijn die met je mee wil.
Ik weet niet hoe handig je zelf bent met rijden, maar als je kind voorlopig nog niet op dit paard hoeft, zou je ook kunnen kijken naar een wat jonger paard. Of schakel een tussenpersoon in, kleinschaligere stallen die zelf misschien niet wat hebben staan weten vaak wel mensen die wel wat hebben staan. Ook voor dat geld. En anders zoeken ze het voor je.
Edit: Ik zie op Sporthorses best wat leuke paarden staan. Misschien niet allemaal in de buurt, maar ik vrees dat je dat moet loslaten.
Ik ga eens op sporthorses kijken. Benieuwd of ik daar iets in mijn prijsklasse kan vinden.
Dat in de buurt of niet: het is een wens, geen eis. Dus die kan ik zeker wel loslaten.
Wat betreft het rijden met een paard achterin: dat hangt idd af of het paard braaf is of niet. Anders maak ik graag gebruik van een paardentaxi. Anders wordt het me ook te spannend haha.
Ik kan mijn mannetje wel staan met rijden, maar ik voel me niet fijn als ik een paard berijd die onder me uit springt enzo. Of die overal van schrikt. Daar krijg ik de kriebels van (iets met een lelijke val in het verleden).
Een jonger paard vind ik ook oke, maar wel eentje met een brave inborst. Dan wil ik er best mee aan de slag en nog aan werken. Het is dat het me van alle kanten wordt afgeraden hoor, om jonger te gaan om diverse redenen. Ikzelf zou het nog wel aandurven eerlijk gezegd, maar ben ook bang dat ik dan aan iets begin en later ga ‘beseffen’ waarom ik beter had kunnen luisteren

Die tussenpersoon, waar moet ik dan aan denken concreet? Handelsstallen bedoel je?