Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DJZ schreef:Interessant om te lezen
Ik moet iedere dag, aangezien ze in eigen beheer staan pp 14 kilometer van huis. Het is afhankelijk wat voor dienst(en) ik die week heb. Ik werk in de horeca, dus ergens tussen 7:00 en 1:30 moet ik een 8 uurs dienst draaien, 5x in de week... Meeste diensten die ik draai zijn 10-18, 11-19 of 12-20.. Als ik 10 uur of eerder moet beginnen, ga ik na werktijd naar de paarden. Als ik 11 uur of later moet beginnen, ga ik voor die tijd.
De paarden lopen 24/7 buiten, kunnen naar binnen als ze willen en hebben 24/7 hooi tot hun beschikking, dus ik hoef maar 1 keer per dag.
Met de dagelijkse klusjes ben ik tussen de 30 en 45 minuten bezig. Afhankelijk van weer, tijd en energie ben ik 2 tot 4 keer per week wel echt aan het werk met de 2 grote en de kleine pak ik vaak tussendoor even.
Op mijn vrije dagen ga ik vaak eind van de ochtend er heen en doe ik klusjes waar ik de andere dagen niet aan toe kom. Dit varieert van tuig poetsen tot nieuwe palen slaan/draad spannen/waterbakken uitschrobben/bak aanharken/ hooi plekken schoonmaken, weide onderhoud, enz.
Ik heb nu 2 winters achter elkaar niks met de paarden gedaan. Vorig jaar geen motivatie, dit jaar was het mij veel te nat, in combinatie met veel werken
FireAndIce schreef:Oud topic, ik weet het maar zo interessant om te lezen!
Ik zit een beetje met een probleem.
Mijn PRE ruin staat op een manege/pensionstal met enkel kleine paddocks een box, binnen en buitenbak en longeerbak.
Wel aan bos duin en strand, maar bijna geen vrije beweging mogelijk.
Waar ik tegenaan loop is het hooivoer groepje waar ik in zit.
Het gaat om 4 paarden waarover we elke maand een rooster hebben. Nu ben ik afgelopen zondag vroeg op stal geweest voor een wedstrijd en ben daarna naar mijn ouders geweest vanwege moederdag nu had ik hooivoerdienst(altijd om 17:00 uur)maar ben straal vergeten om terug naar stal te gaan.
Gelukkig staan ze op stro maar wat voelde ik me schuldig!
Ik zit er nu aan te denken om voortaan gewoon elke dag alleen mijn eigen paard hooi te voeren na het beweging geven.
Dat geeft denk ik veel meer rust en heb ik geen verplichting naar andere paarden toe en regelmaat zal helpen.
Ik vraag mij af hoe anderen dit soort dingen oplossen?