[VOLG] Abby op weg naar de Welsh Cob dag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 23:22

We hebben vanwege het weer niet zoveel kunnen doen de laatste tijd, maar het werd toch weer tijd voor een update :D.

Met het koude weer valt ze snel af, dus er gaat elke dag een flinke bak fibrebeet in. Ze wil altijd na elke hap even komen vertellen dat het lekker is en dan krijg je dit soort foto's:

Afbeelding

Ik zit altijd heel lang te wachten tot het op is, dus ik heb heel veel slobber eet foto's }:0

Afbeelding

Tussen de regen en de vorst in konden we nog net wat doen in de longeerbak, dus maar even met balkjes aan de slag!

Afbeelding

Afbeelding

Zo jammer dat deze wazig is...
Afbeelding

Daarna was alles keihard bevroren, dus maar aan de slag met 'enge' dingen. Ik heb alleen nog niet echt veel dingen ontdekt die Abby eng vind...

Eerste keer paraplu:

Afbeelding

Kun je dat eten baas?

Afbeelding

Erg onder de indruk was ze niet...

Afbeelding

Dus maar iets echt vreselijk engs opgezocht: een zeil! En dan ook nog op het erf waar alles altijd extra spannend is.

Dus...

Afbeelding

Heel eng, dat zien jullie wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft hem zelf maar weer opgeruimd.

Afbeelding

Villanelle

Re: [VOLG] Abby op weg naar de Welsh Cob dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:19

Whaha haar hoofd op die slobber foto's. Lekker bezig geweest dus ondanks het weer :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:38

Wat een heerlijke foto’s weer. Dat hoofd boven die emmer slobber, ‘nee echt zó lekker, je moet een stukje proberen baas!’

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:30

Wat een dappere pony met dat zeil!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 19:37

moretje schreef:
Whaha haar hoofd op die slobber foto's. Lekker bezig geweest dus ondanks het weer :D

We zijn inderdaad lekker bezig geweest :D. Helaas zijn de mogelijkheden vrij beperkt in de winter op stal.

Eapy schreef:
Wat een heerlijke foto’s weer. Dat hoofd boven die emmer slobber, ‘nee echt zó lekker, je moet een stukje proberen baas!’

Abby die slobber eet is echt onwijs schattig! Ze komt na elke hap bij mij voor een aai. Ik mag niet weglopen, anders laat ze haar slobber staan en komt achter me aan <3 .

Josien_ schreef:
Wat een dappere pony met dat zeil!

Ze is echt heel dapper! Schriktraining is voor haar vooral een gekegeyom veel snoep te verdienen :D . Ik heb haar geleerd om enge dingen zelf aan te raken en ik heb veel gewerkt aan belonen bij ontspanning. Heeft goed geholpen! Nu nog op zoek naar dingen die ze wel spannend vindt :P .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:48

Wanneer is die keuring eigenlijk TS? Want ze is echt mega overbouwd nu. Te hopen dat ze tegen die tijd wat meer is bijgetrokken.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 19:52

Het is niet echt een keuring, het is vooral een hele gezellige dag met allemaal liefhebbers. Er vat niks te winnen :D. Afgelopen jaar was het begin oktober. Ze is inderdaad weer flink overbouwd, elke keer dat ik denk dat ze klaar met groeien begint ze weer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:22

Welsh cob dag is de afgelopen jaren altijd net aan het einde van het outdoor seizoen geweest dus half september. Afgelopen jaar inderdaad begin oktober.
Tijdens deze dag hadden ze altijd een bestgaande rijpony/menpony rubriek, dressuurproefjes, springen/vaardigheid en soms nog iets extra's. Maar vooral een dag lol met je knol staat centraal :D !

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 14:53

Josien_ schreef:
Welsh cob dag is de afgelopen jaren altijd net aan het einde van het outdoor seizoen geweest dus half september. Afgelopen jaar inderdaad begin oktober.
Tijdens deze dag hadden ze altijd een bestgaande rijpony/menpony rubriek, dressuurproefjes, springen/vaardigheid en soms nog iets extra's. Maar vooral een dag lol met je knol staat centraal :D !

Ik ben er afgelopen jaar voor het eerst geweest, was echt onwijs gezellig! Je zag alles van oude truien tot wedstrijdjasjes.

Afbeelding
We waren weer lekker bezig vandaag! Ook weer gehangen, maar helaas geen foto.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:03

Wat een knap paard zo met dat zeil! Fijn dat ze het niet zo spannend vind! Vind het erg leuk om dit topic te volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:57

Wat een heerlijke update. Zo leuk om te zien dat ze dus eigenlijk niets eng vind. :D Ik vind haar een mooie kleur hebben.

Soms kunnen foto's overbouwd tonen wat in het echt reuze mee valt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:57

Petra_O schreef:
Het is niet echt een keuring, het is vooral een hele gezellige dag met allemaal liefhebbers. Er vat niks te winnen :D. Afgelopen jaar was het begin oktober. Ze is inderdaad weer flink overbouwd, elke keer dat ik denk dat ze klaar met groeien begint ze weer.

In mijn herinnering zat er ook altijd een exterieur beoordeling bij maar misschien haal ik nu dingen door elkaar hoor. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:50

Wat een dappere pony :-) Fijn hoor, dat ze zo koel is.

Wat lief hoe ze haar slobber eet.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 23:01

Ik heb hier niet zoveel gepost, maar we hebben ook niet zoveel gedaan de laatste tijd... Helaas vrij normaal op een doe-het-zelf buitenstal in de winter. Ik heb er niet meer opgezeten, omdat ze toch elke keer net teveel spanning had. Wel een paar keer gehangen en ondanks de spanning bleef ze heel braaf.

Afbeelding

Verder heb ik geoefend met haar bit. Dat vind ze nog niet erg leuk, maar ik kan hem nu goed in doen (met hulp van een paar snoepjes). Ze is er daarna nog wel heel erg onrustig mee.

Afbeelding

Afbeelding

Loswerken en grondwerk doet ze nog steeds super, en ik ben ook bezig met sturen oefenen als ik ernaast loop. Nog wel bitloos omdat ze het bit nog zo lastig vindt.

Verder staat ze lekker buiten en vermaakt zich prima met haar vriendinnetjes.

Afbeelding

Ik werk ook wel eens met een ander paard, en dan staat ze er zo bij:

Afbeelding

Ze benoemt zich er graag mee geloof ik :') .

En ik ben de eerste kilo kwijt, ook niet onbelangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 00:57

Lekker bezig en leuk een update met foto's erbij!

Misschien zit het hoofdstel wat strak?

Ik doe altijd het bit in op de poetsplaats tussen 2 haken in en ze blijft netjes staan omdat ze niet beter weet dan dat ze daar stil staat.

Weet ze al hoe ze spanning kan wegvloeien? Wij doen na elke oefening even wandelen en in het begin hielpen we haar kaak ontspannen met de hand.

Het leuke van een jonge pony is dat je van alles kunt aanleren.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 21:56

Ik heb hem al losser en strakker geprobeerd en het bit ook al een gaatje hoger en lager. Ze vind het nog steeds stom :') .
Ik doe met haar heel veel los en in vrijheid zodat ze kan weglopen als ze het teveel vindt. Ik ben aan het oefenen om haar zelf het bit op te laten happen en dat doet ze heel aardig. Maar als bij eenmaal in zit is ze het er niet zo mee eens.

Wel weer een meevaller vandaag! Er stond een trailer op het erf van een stalgenoot en ik wilde haar even later kijken. Loopt die mafkees er zo in :') . Trailer training wordt een makkie volgens mij.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 09:53

Brave pony :D ! Die van mij loopt er ook heel gemakkelijk op, daar ben ik heel blij mee. Eenmaal er op is ze wel wat onrustig, maar ook dat gaat gelukkig steeds beter.

Heb je al eens een ander bit gebruikt?
Hier was mijn merrie met bepaalde bitten duidelijk veel onrustiger in haar mond dan met anderen.
Wij gebruiken nu een dubbel gebroken kneveltrens en daar lijkt ze vrij rustig op met haar mond.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 10:15

Heerlijk die nuchtere pony's :D.

Ze is al aan haar derde bitje... Dubbel gebroken was geen succes en ongebroken kunststof ook niet. Ze heeft nu een dubbel gebroken bit dat maar beperkt kan bewegen, die lijkt tot nu toe de beste maar echt blij is ze er niet mee.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:51

Leuke update Petra! Vind de sokjes aan de voorkant zo schattig :-)

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:27

Wat een leuke update! Heel herkenbaar met de buitenstal haha, ik sta ook op een buitenstal waar niks overdekt is. Helaas met dit weer heel irritant ;( . Wat vervelend dat ze het bit zo onprettig vind. Ik rijd zelf met een bit waar zo'n rolletje in het midden zit. Heel dun bit, dit werkt erg fijn voor mijn 5 jarige ruin. Hij is heel druk met het rolletje aan het spelen als hij het bit in heeft en word daar ook erg ontspannen van. Misschien een idee voor jou? :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 13:32

Moet ook zeggen dat een paard er vaak ook even aan moet wennen. Dus gewoon vaak in doen en even in laten, misschien een stukje lopen en dan weer uit doen. En als het dan uiteindelijk nog blijft bestaan een ander bitje gaan testen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:13

Mijn tip is: bitje in doen en lekker even mee laten lopen. Elke x in doen met grondwerken en dan niets aan het hoofdstel vragen :) Gewoon laten zijn, of mee laten grazen etc.
Niet te veel wisselen in het begin.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 23:14

moretje schreef:
Leuke update Petra! Vind de sokjes aan de voorkant zo schattig :-)

Ze heeft inderdaad hele leuke sokjes! Ze heeft ook vlekjes in de kroonrand die doorlopen in haar hoeven. Ze zijn wel vies... Wassen kent ze ook nog niet.

Ballard_L schreef:
Moet ook zeggen dat een paard er vaak ook even aan moet wennen. Dus gewoon vaak in doen en even in laten, misschien een stukje lopen en dan weer uit doen. En als het dan uiteindelijk nog blijft bestaan een ander bitje gaan testen

Dat doe ik nu inderdaad. Even loswerken met bit in en verder niks bijzonders vragen. Het is dan vooral lastig dat ze de hele tijd haar hoofd wil schuren : .

Nadinetjuhh schreef:
Wat een leuke update! Heel herkenbaar met de buitenstal haha, ik sta ook op een buitenstal waar niks overdekt is. Helaas met dit weer heel irritant ;( . Wat vervelend dat ze het bit zo onprettig vind. Ik rijd zelf met een bit waar zo'n rolletje in het midden zit. Heel dun bit, dit werkt erg fijn voor mijn 5 jarige ruin. Hij is heel druk met het rolletje aan het spelen als hij het bit in heeft en word daar ook erg ontspannen van. Misschien een idee voor jou? :)

Heerlijk he? Paarden hebben het super, baasjes moeten bikkelen :D . Heb je een plaatje van je bit misschien? Die ik nu heb lijkt een beetje op een Myler, maar dan ietsje dikker.

MaritB schreef:
Mijn tip is: bitje in doen en lekker even mee laten lopen. Elke x in doen met grondwerken en dan niets aan het hoofdstel vragen :) Gewoon laten zijn, of mee laten grazen etc.
Niet te veel wisselen in het begin.

Dat is nu mijn tactiek inderdaad! Het bit past goed en is niet heel dik, dus voorlopig laat ik het hierbij. Ik doe hem bijna elke dag even in en dat zie ik wel hoe het gaat.

Ik heb vandaag nog een beetje aan het hoofdstel versteld en ik had wel het idee dat het iets beter ging. Ze was minder met haar hoofd aan het schudden en toen ze eenmaal liep hield ze haar mond ook een stuk rustiger. Eerst was ze zo met het bit bezig dat ze hem elke keer rondjes draaide in haar mond. De bakstukken zaken elke keer in een wokkel :') .

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 15:48

Ik heb er vandaag weer even opgezeten! Een paar keer gehangen, daarna been eroverheen, belonen en er weer af. Ze stond gewoon los en braaf weer braaf stilstaan. Het is zo'n heerlijke pony!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 00:02

Vandaag weer lekker bezig geweest! Ze was weer z verschrikkelijk braaf :D .

Ik vraag haar altijd eerst om het krukje aan te raken. Doet ze dat niet gaat we niet beginnen. Op die manier kan ze dus ook nee zeggen als ze opdat moment niet klaar voor is.

Afbeelding

Eerst er rustig overheen vragen om mijn hand aan te raken:

Afbeelding

Daarna een paar keer hangen:

Afbeelding

En opstappen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze was zo lief, weer geen stap verkeerd gezet!

Zelf ook 2,5 kilo kwijt, lekker bezig!