Hoop dat het geluk hierna wel weer jouw kant op komt hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Blijkbaar belde ze 's middags haar vader op om uitgebreid over haar avontuur te vertellen. 
Eenmaal aangekomen was Vi over het erf aan het rondstuiteren terwijl we op de DA en haar stagiaires wachtten, want de receptie was nog niet open. Ik vroeg aan Violet of ze wist of het paspoort in de cabine lag, waarop ze heel bijdehand naar haar moeder toe liep en vroeg: "mum, did you forget the passport?
"
Ja dus - we hoopten dat ze er niet naar zouden vragen en hoewel dat bij de stagiaires inderdaad het geval was, was MK, de veearts, een stuk wakkerder, dus nadat we Auroch even in haar box gezet hadden, Tessa snel naar school was vertrokken en ik nog wat administratieve zaken doornam, kon ik nog een keer op en neer rijden om het paspoort te halen.
Mijn eerste reactie was vooral: dat was snel, daarna kwam pas de gigantische opluchting. Later die middag werd ik weer gebeld door de chirurg en kreeg ik bijna een hartverzakking, maar gelukkig wilde ze alleen toestemming vragen of ze mochten sederen, want madame was rondjes aan het lopen, de trut.
Verder ging het prima en heeft ze er weer een hoop fans bij dankzij haar charmes.
We hebben nu dus ook groen licht gekregen om haar wat meer ruimte te geven, en dat is het stukje gras waar ze nu staat, naast Moppet, de pony van Tessa's dochter.ikke schreef:Ja, Violet is hilarisch! Ze is ook echt feral, maar op een leuke manier. Laatst kwam ze ook naar haar moeder toe met een dode duif die ze ergens op het erf had gevonden "look mum, it's dead!" "Yes, Violet, it's dead, now put it away." "But look, it's dead!"Leuk hè, die bij-de-handse kids![]()
![]()
Maar klinkt als dat het goed verlopen isOp naar volledig herstel.
Ze heeft ook allemaal matchy-matchy hat silks en shirts waar ze heel trots op is, dus laatst zei ik: "kom, jockey, dan geef ik je een voetje als een echte jockey." Prachtig vond ze dat.
Auroch zelf staat nu overdag op de track samen met de Shet, zodat de kudde weer aan haar aanwezigheid kan wennen en zijzelf en Moppet makkelijker naar het erf te halen zijn 's avonds. Ze voelt zich verder goed, is rad en de wond is nu wel gewoon dicht, dus ik verwacht niet veel verrassingen meer. Met een beetje geluk is het volgende week dus gedaan met haar luizenleventje. 
Onder andere hier: https://www.racingpost.com/bloodstock/s ... ent/590353 en in het overzicht hier: https://www.racingpost.com/bloodstock/s ... ale/590381
!

Meer zat er toch niet in, want ik lig zelf ook in de lappenmand met een gekneusd bekken, maar ik kon het niet laten er toch even op te kruipen vandaag.
Het opstappen met een blok kent ze niet, dus dat is nog wat vreemd en lastig, maar zodra je erop zit, is ze zo ontzettend safe. Zelfs in deze vrieskou en met toch een paar maanden het equivalent van boxrust, is er geen gekkigheid, geen spanning, frisheid of bakkabouters, ook al gebeurde er genoeg om haar heen.
. Knapperd.
. _San87_ schreef:Dat vergt zelfdiscipline en common sense. Van beide heb ik bijzonder weinig.Yay, Auroch. Knapperd.
Let je wel even op je eigen gezondheid, ook.
Maar zonder gekheid: ik moet het inderdaad wat rustiger aan doen. Het is alleen zo moeilijk. 
Sherivey schreef:Ik kan je vertellen dat ik daarna het bad in gekropen ben en m'n rechterbeen met de hand de auto in moest tillen, want die ging nergens meer heen.Bikkel hoor, erop klimmen met een gekneusd bekken.
Hoop dat verdere pech jullie bespaard blijft
Dagelijkse bezigheden gaan wel aardig momenteel, maar die beweging onder je van een paard, en dan ook nog op een half tree zadel, was toch weer wat teveel van het goede. Dus ik zie het wel de komende weken: op dagen dat ik niet teveel pijn heb, is er ook genoeg leuks wat ik aan de hand kan doen met 'r.
braaf paard! Hoe zeg je auroch eigenlijk, vast niet au -rog ? Xd
Sintara schreef:Haha, nee, ik spreek het op z'n Engels uit, dus OH-rok.Yaaybraaf paard! Hoe zeg je auroch eigenlijk, vast niet au -rog ? Xd

Raineri schreef:Hopelijk blijft het hier inderdaad bij en kunnen we volgend jaar gewoon lekker op avontuur.Super leuk!! Super braaf dier is het ook. Fijn dat alles goed gaat. Nu hebben jullie wel weer genoeg pech gehad voor de komende periode
Mkango schreef:_San87_ schreef:Dat vergt zelfdiscipline en common sense. Van beide heb ik bijzonder weinig.Yay, Auroch. Knapperd.
Let je wel even op je eigen gezondheid, ook.
Maar zonder gekheid: ik moet het inderdaad wat rustiger aan doen. Het is alleen zo moeilijk.
Sherivey schreef:Ik kan je vertellen dat ik daarna het bad in gekropen ben en m'n rechterbeen met de hand de auto in moest tillen, want die ging nergens meer heen.Bikkel hoor, erop klimmen met een gekneusd bekken.
Hoop dat verdere pech jullie bespaard blijftDagelijkse bezigheden gaan wel aardig momenteel, maar die beweging onder je van een paard, en dan ook nog op een half tree zadel, was toch weer wat teveel van het goede. Dus ik zie het wel de komende weken: op dagen dat ik niet teveel pijn heb, is er ook genoeg leuks wat ik aan de hand kan doen met 'r.
.
Gelukkig heb ik een hekel aan paarden zonder manieren, dus ze heeft inmiddels ook ervaren wat er gebeurt als ze haar middelvinger naar me opsteekt.
Daarna was ze opeens schaapmak, héél apart. 
) groen licht om weer aan de slag te gaan. Er is uiteraard nog wel wat te zien in het bot omdat ze wet hebben weggeschept, maar het ziet er rustig uit en de rest van het herstel komt mettertijd, en is geen reden om haar nog op rust te laten staan. Ik wilde haar eigenlijk vandaag nog vrij geven, maar werd door de dames op stal overgehaald om er gewoon meteen op te klimmen, dus ik heb nog even gewacht tot de sedatie was uitgewerkt en daarna: gaan!
Ook niet toen ze nog de enige op het erf was; gek genoeg heeft ze daar onder het zadel helemaal niks van. Die concentratie komt ook vanzelf wel en hopelijk valt ook het kwartje voor de teugelhulpen snel, want dat vindt ze nog wat vreemd met de side pull. En zo niet, komt er gewoon een hoofdstel met bit, daar ben ik ook niet zo moeilijk in.
Verder heb ik gewoon wat gestapt en gedraafd, veel (slangen)voltes gereden en vooral genoten.