Vandaag langsgeweest. Begin van het longeren wordt nu opgepakt. Ging gisteren blijkbaar erg slecht, vandaag zag het er wel redelijk uit.
Voetjes geven gaat heel goed! Woensdag komt de smid en zien we hoever hij komt.
Heel lang met Lara gepraat (waarvoor dank!), wat zij ervan denkt en wat zij denkt dat de toekomst ons kan brengen.
Jóna is wel echt een getraumatiseerd projectpaard. Haar gedrag is zeer zeker niet normaal voor een jong paard. Het gaat véél meer tijd kosten dan gepland. De verwachting is nu over 4 maand ruitermak (als Joon zo doorgaat als nu), enigszins rijdbaar 6 maanden.
Om het toch wat positief te zien: geeft mij 6 maanden tijd om 6 kilo af te vallen. Dat moet haalbaar zijn...
Zelf nog even gekroeld in de longeerbak, ze volgde me overal
Lara mag lekker verder werken met Jóna. Ondertussen richt ik me wat meer op Skóla. Het opbouwen gaat zeer goed, ze loopt heel netjes zuiver. We hebben enkel ruzie over het opbouwen zelf. Als het aan Skóla lag, zouden we nu een buitenrit met veel tölt gaan maken. Dat klasseer ik meer als het gewenste eindresultaat van het opbouwtraject, niet het midden Dus ik hou haar in en bescherm haar voor zichzelf, ook al is ze het daar niet mee eens.