Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus ik hou haar in en bescherm haar voor zichzelf, ook al is ze het daar niet mee eens. 
Dan kun je er tenminste rekening mee houden.. 
goed zo Jóna

Er is gewerkt in de rijbak. Longeren in draf vind ze daar nog lastig. Schriktraining gaat echt top! Zeiltje, door flessen lopen, linten, paraplu... Ze geeft er weinig om. Een keertje geschrokken, ze sprong en liep even weg maar kwam meteen terug toen dat gevraagd werd. Goede reactie dus
Er is ook een beginnetje gemaakt met de longeersingel.

Dit is zoveel meer dan ik ooit had kunnen dromen. Ik ben echt SUPER blij voor haar dat ze mensen steeds meer vertrouwt in plaats van dat ze er stress van krijgt 
Zooo blij hiermee, het voelde goed. Wat een ontzettend slim en werkwillig paard. Heel gevoelig, maar zo heb ik ze graag.

. Gouden karakter heeft ze. Ondanks dat ze duidelijk ernstige slechte ervaringen opgelopen heeft in haar jeugd, blijft ze open en wilt ze zo graag haar best doen. Echt bewonderenswaardig... Gelukkig kan L. haar nu goede ervaringen meegeven, wat ik uiteraard zal verderzetten wanneer ze weer thuiskomt. Alles voor mijn prinsesje

Ben benieuwd hoe ze er in zomervacht uitziet, maar dat zal nog wel een paar weken duren. Ook nog even gewoon bij haar gezeten, ze plakte zowat aan me vast 

Dit zijn echt heel waardevolle leermomenten voor haar, dat ze zelf kan meemaken dat mensen haar geen pijn willen doen.