[VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 07:18

Afgelopen donderdag was ze mee naar les, gisteren mocht ze weer mee op pad. Normaal gesproken wordt ze op zondag gereden en dan pak ik haar dinsdag of woensdag weer. Maar zondag was een van de dames afwezig dus is het bij ontspannen longeren gebleven.

Mijn les is van de donderdag naar de maandag gegaan, en ik had gisteren een hele fijne groom tot mijn beschikking. Daarom Dee meegenomen :D En oh my.. die merrie leert zo super snel! Met inspannen staat ze gewoon op rust :') Zo super relaxed. Wij stonden er al over te grappen haha! Komt ook omdat Jody heel anders is.

Met rijden was ze alweer meer bevestigd dan donderdag. Hoe maf is dat. Diet loopt kaarsrecht over de AC lijn. Enige wat ik hoef te doen is er rustig achter blijven zitten met een constante verbinding in mijn handen. En daar gaat ze! Niks geen gewiebel, gewoon super stoer. Geldt ook voor de gebroken lijnen en de diagonalen. Bizar om dat zo te voelen bij een 3jarige.

De wedstrijden komen nu wel serieus in zicht, zeker als ze het zo goed op pakt :D Heb er enorm zin in!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Van groen paard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:53

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 13:06

Neonlight, dankjewel!

Ik heb nog beeldmateriaal voor de trouwe volgers :D Blijkbaar had mijn groom maandag stukjes gefilmd, hier een korte video:

Vandaag ga ik bij haar kijken terwijl ze er op stappen. Ben heel benieuwd!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:50

Wat een fijn paard!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 16:36

Gisteren een blok om geweest oa over de parallelweg naast een stuk autoweg waar auto's 100km per uur rijden. Er zit een brede berm tussen en een vangrail, maar je hoort die auto's wel goed. O-Jidee is zo dapper dat ze gewoon vet stoer en nuchter door loopt!!

Klein nieuwtje: we laten hele mooie content maken van de merries! :D

Nog een nieuwtje: ik ga bekijken of ik ook paarden van anderen zou kunnen trainen. Best spannend!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:55

Gaaf dat ze het zo goed doet en zo'n braaf karakter heeft <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 12:59

Hee hallo :D

Kleine up date. Dinsdag heb ik beide dames mee genomen naar de rijvereniging om ze te trainen. Ik kan ze in mn eentje laden en weer van de trailer halen, zo handig! Had Dee aan de longe en Jody voor de wagen. Dee reageerde nogal heftig op het bit, dacht ik. Had ik nog niet eerder gezien. Toen ik beter keek zag ik dat haar linkerlip verdikt is en dat deed haar pijn. Verder was ze gewoon fris en fruitig. Vandaag was het nog steeds dik en pijnlijk dus heb ik de DA gebeld. We kijken het aan tot maandag. Grote kans dat ze gestoken is door een insect oid.

Nog even wat foto's van dinsdag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik voel me echt helemaal de vrouw als ik me in mn eentje red met deze toppers :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:04

Super braaf zeg!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 13:12

AlwaysH ja he :D ik ben er ook zo onwijs blij mee! Nu kan ik zelf beslissen wanneer ik ga trainen, als je altijd hulp nodig hebt dan ben je deels afhankelijk van de agenda van een ander.

Het enige wat nog moet is dat Dee leert dat ik haar in mn eentje in span, maar mijn gevoel zegt dat die dag niet ver weg is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:10

Ja, ik doe het je niet na hoor. Alleen met de trailer brrr… met twee paarden? Gek!!! :D _O-
Ik vind het stoer

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:16

SophievdV schreef:
Hee hallo :D

Kleine up date. Dinsdag heb ik beide dames mee genomen naar de rijvereniging om ze te trainen. Ik kan ze in mn eentje laden en weer van de trailer halen, zo handig! Had Dee aan de longe en Jody voor de wagen. Dee reageerde nogal heftig op het bit, dacht ik. Had ik nog niet eerder gezien. Toen ik beter keek zag ik dat haar linkerlip verdikt is en dat deed haar pijn. Verder was ze gewoon fris en fruitig. Vandaag was het nog steeds dik en pijnlijk dus heb ik de DA gebeld. We kijken het aan tot maandag. Grote kans dat ze gestoken is door een insect oid.

Nog even wat foto's van dinsdag:

[ [url=m/Kt0gm5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3RPwL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9REWwT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik voel me echt helemaal de vrouw als ik me in mn eentje red met deze toppers :D

Heldin! Dit is toch dé droom van iedere paardenvrouw!
Alleen op pad :):) Geweldig! En dat hoofd van Dee, hihihi, ze kijkt echt zo van nou baas rij jij maar
lekker je rondje ik kom zo wel, om te smelten <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 16:40

Ja het geeft echt zo'n kicken gevoel als ik ze beiden mee kan nemen :D

Vandaag gekeken, Dee haar lip is nog dik. Stalhouder vertelde dat het gisteren nog dikker was dus dat zou betekenen dat het nu op zn retour is. Ik hoop het maar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:10

Wauw dat is echt heel erg gaaf, gewoon in je eentje met 2 paarden op pad respect!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 08:38

Mer1980 schreef:
Wauw dat is echt heel erg gaaf, gewoon in je eentje met 2 paarden op pad respect!

Terwijl Jody en ik door de bossen gingen gisteren liep Dee weer onder de vrouw. Beide merries zijn zo slim dat ze trots kunnen zijn op zichzelf. Check de blik van Dee op het einde van deze korte video:

Wij zijn ook apetrots en het moment dat ik er zelf op stap is niet ver weg!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:52

Wat een lekker paard is Dee Sophie, loopt zo lekker al in het ritme en met cadans voor de wagen. En stoer hoor in je eentje wegkunnen met twee paarden en kar en alles zelf kunnen doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:06

Heerlijk dier <3 gaat je zo blij maken!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 08:29

Ze is echt fantastisch! Maandagavond weer les gehad en toen was ze wat afgeleid, maar dat was wel even goed. Het leek al too good to be true :') Nu moest ik er wat meer aan rijden. Daar leren we weer van.

Daarna moest ik haar in mn eentje jn het donker laden. Ik had enige weerstand verwacht, normaal heb ik hulp of ze loopt achter Jody aan. Nu waren we op elkaar aangewezen en wat denk je? Ze liep er sneller op dan ik had verwacht. Echt in 1 streep! Ik moest gewoon opzij stappen omdat zij zo doelbewust de trailer op liep :D

Daarna werd het minder leuk. Heb Dee thuis gebracht en ben zelf naar huis gegaan. Gedurende de rit naar huis voelde ik me steeds minder worden. Thuis direct onder de wol gekropen en 's nachts kwam er een hevige pijn in mijn rug bij. Lang verhaal kort: ik blijk een longontsteking te hebben en ben daar gisteren voor opgenomen in het ziekenhuis! Te bizar hoe snel zoiets kan gaan. Ik weet nog niet wanneer ik weer naar huis mag, maar ik weet wel dat het herstel lang duurt. Ik moet even kijken hoeveel ik aan trainen toe kom de komende weken...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:41

Oh bah Sophie, dat is echt balen en apart hoe snel dat ging.

Balen, zeker hoe goed het nu ging met beide paarden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:09

Oh jeetje zeg dat is schrikken, zo heb ik een keer acute nierbekkenontsteking gehad heel bizar hoe snel zoiets kan opkomen. Beterschap en hoop dat je snel thuis bent.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 09:40

Thanks ladies!! Het kan inderdaad bizar snel gaan. Het is vooral voor mijn omgeving schokkend merk ik, zelf ga je gewoon met de flow mee. Je hebt geen keuze.

Vandaag dag 3 in het zhuis. Weet nog niet wanneer ze me weer laten gaan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:03

Beterschap. Hoop dat je snel weer naar huis mag.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:17

Beterschap! Wat een pech. De ene longontsteking is de andere niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 18:21

Boras schreef:
Beterschap! Wat een pech. De ene longontsteking is de andere niet.

Dat klopt, het bleek hier om een sepsis te gaan. Ze vreesden voor nierfalen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Daar ben ik heel dankbaar voor!

Vrijdag ben ik thuis gekomen. Vandaag gaat het alweer beter. Had steeds zo'n hoofdpijn en snapte maar niet waar dat vandaan kwam. Inmiddels is duidelijk dat het door een gebrek aan cafeïne kwam :') kopje koffie en het verdween als sneeuw voor de zon :D

Nu voel ik me op zich niet raar. Doe wel rustig aan, maar het is wonderlijk hoe mijn lichaam herstelt.

Ondertussen heeft Dee haar topkarakter nog even laten zien, kijk mee zou ik zeggen :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 15:11

Lieve volgers,

Hier een kleine update :D

Het gaat met mij helaas nog lang niet goed genoeg. Dat betekent dat ik nog heel veel rust nodig heb en ik ga nog steeds slecht op veel drukte en verplichtingen. Helaas betekent dat ook dat ik weinig toe kom aan trainen.

Woensdag is de beste dag van de week, want dan ga ik, zodra mijn lichaam het toe laat, naar de dames om Dee voor de wagen te trainen :D Ze is nog steeds top braaf en ze gaat ook wekelijks vooruit. Dankzij mijn lieve naasten kan ik even lekker mijn verstand op 0 zetten als ik op de bok zit. Zonder hulp zou dit me niet lukken. Dee is echt ongelooflijk betrouwbaar in het werk. Ook als het ijzig koud is laat ze zich goed bewerken. Toppertje!

Gelukkig staat ze hele dagen buiten met een maatje en hebben ze altijd toegang tot goed ruwvoer. Naast het trainen voor de wagen loopt ze ook nog een keer per week onder het zadel. Voor zo'n jong paard is het prima zo :)

Oh en nog een klein nieuwtje.. We hebben een nieuw gezinslid, een jonge Patterdale Terriër, Morris heet hij :D

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:53

Dikke knuffel :knuffel: rustig opbouwen het is niet niks wat je meegemaakt hebt. Fijn dat je op woensdag lekker weer op de bok kan.

Leuk hondje <3