Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
princequillo schreef:Sommige dingen hier vind ik ook wel een klein beetje oneerlijk hahaIedereen kan van een paard afvallen als deze (onverwachts) een wat scherpere wending maakt bijvoorbeeld. Ook zou ik het zelf niet erg vinden als iemand niet fatsoenlijk kan opzadelen etc, maar het juist als een kans nemen om het ze te leren (en dan uiteraard wel voor een tijdje onder toezicht). Dat iemand nog niet heel ervaren is of veel kennis heeft maakt ze niet direct slechte verzorgers of bijrijders, ik denk dat sommigen het juist heel erg zouden waarderen als een eigenaar dan de tijd neemt om het ze te leren!
>knip
K_nolan schreef:Schrik best een beetje hoeveel mensen zomaar het paard verkopen of verhuizen zonder dit te melden, vooral voor jonge kinderen is dat echt heel pittig.
Gelukkig nooit gehad, altijd eigen paarden.
K_nolan schreef:Schrik best een beetje hoeveel mensen zomaar het paard verkopen of verhuizen zonder dit te melden, vooral voor jonge kinderen is dat echt heel pittig.
Gelukkig nooit gehad, altijd eigen paarden.
DuoPenotti schreef:princequillo schreef:Sommige dingen hier vind ik ook wel een klein beetje oneerlijk hahaIedereen kan van een paard afvallen als deze (onverwachts) een wat scherpere wending maakt bijvoorbeeld. Ook zou ik het zelf niet erg vinden als iemand niet fatsoenlijk kan opzadelen etc, maar het juist als een kans nemen om het ze te leren (en dan uiteraard wel voor een tijdje onder toezicht). Dat iemand nog niet heel ervaren is of veel kennis heeft maakt ze niet direct slechte verzorgers of bijrijders, ik denk dat sommigen het juist heel erg zouden waarderen als een eigenaar dan de tijd neemt om het ze te leren!
>knip
Ik denk dat je daar op mijn stukje reageerde?
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar wel bij een passend paard.
Niet bij een gevoelig sportpaard waar ik geen manegeruiter zocht. En iemand het hele theorieboekje wel uit de kop had geleerd maar nog slechter zat als iemand die 10 lessen had gehad.
Ik ben als eigenaar wel verantwoordelijk als er iemand van mijn paard valt.
Ben als bijrijder eerlijk in je kunnen.
Ik heb later ook een bijrijder gehad voor een brave pony. Super leuke meid, onzeker maar ze reed juist weer veel beter dan ze zelf aangaf. Die heeft juist weer vertrouwen gekregen door mijn paardje.
Voor mij geen reden haar in eerste instantie niet te laten komen omdat ik wist dat dat paardje er geen misbruik van zou maken of dat er snel ongelukken zouden gaan gebeuren.
princequillo schreef:[
Ik heb het inderdaad over jouw post maar niet persoonlijk over jou zeg maar. Gewoon als voorbeeld omdat ik dit had gelezen
upendo schreef:Als ik alle verhalen nu ook lees.. Ik begin niet aan een bijrijder voor mijn paard. Jong dier die ik van achter naar voren gereden wil hebben.. Geloof niet dat dat op een manege aangeleerd wordt. Dus dan zet ik haar liever een paar dagen extra op de wei.