Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Bereik van zijn been was wel meteen een stuk beter en hij leek nergens last van te hebben. Voorzichtig toch ook maar rechts gedaan, dat ging goed, stappen, niets aan de hand, drafje. Alles goed. Heel erg goed zelfs. Hij liep meteen een stuk ruimer en kon weer zakken met zijn hoofd. Zat blijkbaar ergens bij zijn schouder iets niet helemaal ok, nu weer wel
. Vorige week is de hoefsmid geweest, de veearts had gezegd dat aangepast beslag niet nodig was maar mijn gevoel zei dat de druk van die teen af moest. Toen Lo een aantal jaar geleden bevangen was en er niet uit kwam heeft hij eerst een open teen ijzer gehad en daarna een half zooltje. Helaas is die hoefsmid ermee gestopt maar zijn toenmalige stagiaire werkt nu met onze nieuwe smid, die niet snapte wat ik bedoelde maar zij gelukkig wel dus zij heeft het zooltje voor hem gemaakt.
. En ik denk dat hij wel iets langer had gemogen en ook het puntje van de straal moet bedekken. Maar je ziet duidelijk de bloedingen van de HB .
. De tweede dag wel iets warm en hele lichte pulsering voelbaar in beide benen, derde dag nog wel een heel warm bokhoefje zonder pulsering, en daarna niets meer, helemaal niets! Ik ben zo blij! Voor het eerst in ruim een jaar dat hij niet hoefbevangen is na de smid. 
. We begonnen een paar jaar geleden met een buikomvang van 183cm, op goed gewicht was hij stabiel op 164 en nu zit hij op 166-167cm waarbij je zijn ribben kunt voelen maar niet zien, bij 164 kun je ze zien als hij buigt zeg maar. Zijn buikhaar vertekent iets en hij heeft een enorm weke rug doordat we niet aan zijn buik/rug spieren konden werken wat we altijd heel fanatiek deden omdat ik weet dat hij daar genetisch aanleg voor heeft. Maar het grote probleem zijn al die bulten en kwabben. Een half jaar geleden plaatste ik ook al een foto waarop het te zien was maar ipv verbeterd is het nog erger geworden.

, dus tot zij weer naar buiten kunnen mag ik dit stukje gebruiken, meestal is dat rond 1 april al verwacht de boer dat het dit jaar wat later zal zijn, het is zo enorm nat! Maar ik hoop wel dat Lo tegen eind maart weer een beetje in conditie is om terug op onbeperkt hooi de groep in te kunnen.
. Weer een lange update.
.
. Ook zijn hangrug begon beetje bij beetje weer bij te trekken maar hij viel niet af, nog steeds niet en dat zou wel moeten.
. 
.
. Ik doe zo goed als zijn hele leven mestonderzoeken bij hem en hij heeft al zeker 8 jaar geen wormenkuren nodig gehad. Gaf enkel pramox in het najaar maar aangezien we geen last van horzels hebben en hij toch wel heftig op de kuur kan reageren ben ik daarmee ook gestopt tenzij er aanleiding voor is om hem toch te ontwormen. Uiteraard in overleg met de veearts.
. Stappen en koelen, hopen dat het meevalt en direct weer helemaal terug op geweekt hooi. Maar helaas, dag later liep hij echt heel poedersuiker.
, nu verwacht ik niet dat Lo daadwerkelijk besmet is, hij is geschoren, heeft geen manen en staat ernaast en heeft niet zoveel jeuk als de paarden die wel ook besmet lijken, maar met die lage weerstand moet hij toch behandeld worden maar die dat wel gewoon met dat poeder en niet met gif.
. Op de een of andere manier vind ik het ook veel lastiger om die beslissing voor Lo te maken dan voor mijn kat (met de originele naam Poes haha). Maar ik denk dat het verschil vooral is dat Poes met 18/19 gewoon hoog bejaard was en tot haar 14e nooit problemen heeft gehad. Lo die dit jaar 18 wordt is in principe nog helemaal niet zo oud maar heeft wel een lange geschiedenis van kwaaltjes waar hij steeds weer bovenop is gekomen, hij blijft vechten en het belangrijkste; hij blijft blij. 

.
).

heel veel sterkte...

Je hebt alles gedaan voor hem! Inclusief naar hem luisteren toen hij zei dat het tijd was..