[Volg] Ontembaar of onbegrepen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:11

Ayasha schreef:
superpony schreef:
Aan de andere kant; Paarden die "niet zo makkelijk" zijn, hebben mensen soms al van alles mee gedaan en zijn ze juist dat soort dingen al gewend, vlaggen, zakjes, poppen etc.

Sommige mensen zien een veld met rozen en kunnen enkel de doornen zien zelfs wanneer ze er alleen naar staan te kijken..

Nuttige bijdrage!!

Slaat werkelijk nergens op. TS heeft een paard met een verhaal en daar hoort een keerzijde soms ook bij. Hebben helaas al wat paarden met een verhaal gehad en dan kom je soms onverwachts achter dingen, blijven ze je verbazen.

Daar mag je het gewoon over hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:20

superpony schreef:
Aan de andere kant; Paarden die "niet zo makkelijk" zijn, hebben mensen soms al van alles mee gedaan en zijn ze juist dat soort dingen al gewend, vlaggen, zakjes, poppen etc.

Dat is niet mijn ervaring..vaak juist als mensen er veel mee gedaan hebben en ze niet zo makkelijk zijn zie je dat al snel genoeg met grondwerk als je weet waar je op moet letten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:40

Ayasha schreef:
superpony schreef:

Sommige mensen zien een veld met rozen en kunnen enkel de doornen zien zelfs wanneer ze er alleen naar staan te kijken..

superpony schreef:
Nuttige bijdrage!!

Slaat werkelijk nergens op. TS heeft een paard met een verhaal en daar hoort een keerzijde soms ook bij. Hebben helaas al wat paarden met een verhaal gehad en dan kom je soms onverwachts achter dingen, blijven ze je verbazen.

Daar mag je het gewoon over hebben.

Ik vind het zeer zeker wel een nuttige bijdrage. Je brengt iets als een feit en haalt daarmee dus het werk van de TS onderuit (want hey, het beest kende dit al, dus wat loop je nou blij te doen. Dat is het signaal dat jij met jouw post afgeeft), omdat jouw ervaring met al wat paarden anders was. Had je het nou als een mening gebracht of een keerzijde van de medaille, dan was het al heel anders gevallen.

TS ziet er fijn uit. Hoe ligt dit zadel op het paard, tov dat eerste zadel dat je erop had liggen? Of heb je het gevoel dat ze beter reageert omdat ze aan die druk op haar rug begint te wennen?

Avalanche

Re: [Volg] Ontembaar of onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:47

Ik lees het anders. Meer als een punt van: wees hier alert op. Aan de andere kant heeft TS er daarna ook op kunnen zitten, dus niets aan de hand imo :)

Superfijn dat het zo gegaan is! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:16

Rocamor schreef:
Ik vind het zeer zeker wel een nuttige bijdrage. Je brengt iets als een feit en haalt daarmee dus het werk van de TS onderuit (want hey, het beest kende dit al, dus wat loop je nou blij te doen. Dat is het signaal dat jij met jouw post afgeeft), omdat jouw ervaring met al wat paarden anders was. Had je het nou als een mening gebracht of een keerzijde van de medaille, dan was het al heel anders gevallen.

TS ziet er fijn uit. Hoe ligt dit zadel op het paard, tov dat eerste zadel dat je erop had liggen? Of heb je het gevoel dat ze beter reageert omdat ze aan die druk op haar rug begint te wennen?

Dat was dus wat het bij mij meteen op riep.. Alsof TS geen reden heeft om blij te zijn met het feit dat het dier rustiger wordt en TS meer en meer lijkt te accepteren en te vertrouwen.

TS heeft zover ik haar "ken" van bokt (en dat is puur van posts die ik gelezen heb door de jaren heen.) genoeg ervaring met paarden, zowel met als zonder verhaal, om te weten dat er verrassingen kunnen komen. Dat betekent nog niet dat je niet blij mag zijn als iets goed gaat.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 16:42

Ik weet inderdaad dat ik altijd zal moeten blijven opletten met haar (toch zeker het eerste jaar) maar daarom doen we ook alles stapje per stapje zodat ik hopelijk optijd zie waar zich problemen voordoen. Het zal een werk van lange adem zijn maar ze is het meer dan waard.

Dit westernzadel lijkt beter op haar te liggen dan het springzadel. Misschien dat ik voor nu met het westernzadel werk totdat we veilig kunnen rondstappen om dan misschien toch direct naar het dressuurzadel over te stappen. Dat dressuurzadel is een kort zadel met vrij brede boom dus hopelijk past dat haar goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:00

Zo op het oog vind ik haar ook relaxter lopen, maar foto's blijven moment opnames.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 19:56

Ze is vandaag gedekt door Reddy Wally ter linden. Om haar zo weinig mogelijk stress te laten ondervinden geef ik haar 2 a 3 weken rust en mag ze op de wei blijven waar ze het meest ontspannen is.

Haar op stal zetten, al is het maar om te borstelen, geeft haar enorm veel stress. Zelfs als haar vriendjes in de stallen naast haar staan vertoont ze dit gedrag. Hier gaan we zeker ook aan werken want ik wil dat ze zich ook in een stal comfortabel kan voelen, al is het maar voor noodsituaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:10

Ach wat sneu zeg

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:19

Sneu, maar wel herkenbaar. Mijn 2 paarden deden dit vorig jaar ook toen we gingen oefenen met in een box staan ivm dat ze de winter de nachten op stal zouden moeten. En die woonden al 4 jaar 24/7 buiten. Dus hele omschakeling. Met voeren en zelf erbij in de box werd het beter. Uiteindelijk vonden we voor de winter een andere 24/7 plek dus was het niet nodig, maar ze kunnen nu wel weer redelijk relaxt in een box staan. Vinden het wel nog steeds stom. Dus goed dat je ook dit soort dingen gewoon de tijd voor neemt!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:22

Ach arm ding. Goed dat je haar daarmee gaat helpen.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:06

Hoe gaat het nu met je paard?

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 17:44

Ze geniet van een pauze. Ik lig zelf even in de lappemand en mag tot oktober echt niet vallen dus nu zadelmak maken zou te risicovol zijn. Ze staat nu 24/7 op de wei en ik ga er elke dag heen om even te kroelen. Ze komt nu uit zichzelf naar me toe en geniet echt van die aandacht, ook is ze duidelijk meer ontspannen. Vanaf oktober neem ik haar terug rustig op en ga ik eerst focussen op het grondwerk. Mijn doel is om op 1 januari een eerste echte ritje met haar te doen zodat ze zonder stress en zonder tijdsdruk voorbereid kan worden op het rijden

Ze is ook terug opnieuw gedekt en nu is het afwachten of ze drachtig is.