Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Re: Wat zal ik bieden op een 4 jarige Freiberger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:25

Bied 8500 euro zou ik zeggen
Ga je nog heen om te bezichtigen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:33

LadyDaily schreef:

Maar je kunt toch niet gaan bieden voordat je hem gezien hebt?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 18:37

LadyDaily schreef:

Ja, stond ook al in de op dat ik al een afspraak had gemaakt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:44

LadyDaily schreef:

Hoop het niet >;)

Het lijkt mij trouwens dat bezichtigen in principe voor het uitbrengen van een bod komt.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:55

Over de prijs kan ik geen zinnig woord zeggen, maar wens je succes bij het bezichtigen en hoop dat dit het paard van je dromen is en dat je haar kan kopen voor een acceptabele prijs.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 18:56

Wat is dat nou weer voor reactie dan Femke tweety? Ik ken jou niet, jij mij niet en ik heb ook niks over of tegen jou gezegd. Waarom dan toch zo zuur doen?
En truus1957 bedankt voor je lieve berichtje :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:57

Obv de info die jij hier geeft ts is 10/m echt niet veel. Sterker nog; als het echt een goede gezonde merrie is met normaal gangenwerk dan is het een koopje. Ik zou me eerder zorgen maken over waarom ze zo goedkoop is. :D

Geimporteerde Freibergers zijn duur, idd zoals Sizzle zegt; de import en valutaverschil maken t duur. Daarbij is het een gewild ras. Tel uit je winst.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:01

Lizenlotte schreef:
Wat is dat nou weer voor reactie dan Femke tweety? Ik ken jou niet, jij mij niet en ik heb ook niks over of tegen jou gezegd. Waarom dan toch zo zuur doen?
En truus1957 bedankt voor je lieve berichtje :)

FemkeTweety reageert op 'ga je nog heen', wat in goed Nederlands betekent 'of je nog overlijdt.'.. je weet wel, heengaan. Daarom zegt ze 'hoop het niet'.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 19:07

Ah okay sorry dan voor de verwarring dan Femke Tweety, ik woon al jaren niet meer in NL dus had de uitdrukking niet herkend. Bedankt voor de uitleg Nicky!

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 19:13

IR111 ik snap dat je je haast afvraagt waarom ze zo goedkoop is, dat komt dus doordat zij en de veulens die er nog zijn weg moeten zijn voor het huis kan worden verkocht, en omdat de dieren niet op internet staan. Ik weet zeker dat ze ze zo kwijt was geweest als ze dat wel had gedaan, maar ze heeft dus gekozen voor het inschakelen van haar netwerk.
Voor de veulens komen er overigens ook al kijkers dus die zijn dan ook wel verkocht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:16

Lizenlotte schreef:
IR111 ik snap dat je je haast afvraagt waarom ze zo goedkoop is, dat komt dus doordat zij en de veulens die er nog zijn weg moeten zijn voor het huis kan worden verkocht, en omdat de dieren niet op internet staan. Ik weet zeker dat ze ze zo kwijt was geweest als ze dat wel had gedaan, maar ze heeft dus gekozen voor het inschakelen van haar netwerk.
Voor de veulens komen er overigens ook al kijkers dus die zijn dan ook wel verkocht.

Ja, nee, snap ik. :D Concreet antwoord op je vraag 'wat zal ik bieden' -> ik zou vragen wat ze hebben wil en me niet bekocht voelen als ze 10/m zegt :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:13

anjali schreef:
LadyDaily schreef:

Maar je kunt toch niet gaan bieden voordat je hem gezien hebt?

Ze vraagt toch om een bedrag en ik geef een bedrag op basis van de informatie die ik hier lees.
Ik weet niet hoe ts er financieel voor staat.
En als je te happig hoog bied kan het zijn dat eigenaar er nog meer voor wil hebben.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 05:58

@TS

Een paard kopen is vooral emotie naar mijn idee.

Als een paard je echt aanspreekt en je wilt het dier dolgraag hebben dan zal je er ook meer geld voor over hebben.

Ik heb ook ooit eens een paardje voor eigenlijk te veel gekocht, iedereen verklaarde me voor gek: joh je hebt zeker 1000 euro te veel betaald , kreeg ik te horen!
Maar joh wat was ik gelukkig met dat dier! Dat ik te veel betaald heb boeide me voor geen meter!
Ik was gelukkig!

Veel plezier en succes maandag bij het kijken.

Waar ik dan weer bang voor zou zijn , is dat ze hem voor maandag al verkocht heeft, de handel is zo krankzinnig opt moment

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 07:33

Dat kan niet gebeuren karrij omdat het dier nergens geadverteerd staat, dat geluk heb ik

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:08

beetje onnozele vraag: wat is een Freiberger? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. :o?
Ik heb het eens gegoogled en ik zie een normaal bruin paard. Daarom vraag ik mij af: wat is er bijzonder aan dit ras?
Ik vraag dit niet om denigrerend te doen, zeker niet, gewoon gezonde interesse!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:11

sevke schreef:
beetje onnozele vraag: wat is een Freiberger? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. :o?

Een paard.

@ts: je zou op de fb pagina van freiberger (Nederlandse vrienden van het freibergerpaard) eens contact zoeken met Margot O. Zij is aardig thuis in bloedlijnen en heeft veel kennis vh ras, ook wanneer je bijv wil importeren (contacten). Ik denk dat ze jou vast kan helpen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:15

Oh ik volg dit ras al een paar jaar nu maar was me niet bewust van wat de prijzen tegenwoordig doen

Ik ben er al 99% zeker van dat mn volgende paard een Freiberger moet zijn.. wat een prachtig ras met heerlijke karakters (en voor mij ook nog is hoog zat) <3

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:19

Slmt9 schreef:
sevke schreef:

Een paard.

Zover was ik ook al. :roll:
Maar wat is er bijzonder aan dit ras? Dat vroeg ik mij af. Omdat je ze toch niet zo frequent tegenkomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:23

Ik heb geen verstand van de prijzen voor paarden op dit moment, en al helemaal niet van jouw ras in het bijzonder. Maar jij zelf wel lijkt me? Als je zelf zegt dat vergelijkbare paardjes voor een paar duizend euro meer dan 10.000 euro te koop staan? Worden ze ook verkocht voor 13.000 euro zeg maar, denk je...?

Dan is dat dus de marktwaarde waar je vanuit kan gaan :j

Hoe betrouwbaar is de prijs-indicatie van 5-10 duizend euro denk je, is dat echt een prijsklasse die de eigenaar zelf heeft aangegeven? Specifiek voor dit paard, of voor het hele clubje van paarden (inclusief jongere dieren) die ze nu nog te koop hebben?

Je geeft ook aan dat je an sich wel 10.000 euro voor het dier over hebt.
Wat me ook realistisch lijkt als je zegt dat dit al een hele schappelijke prijs lijkt vergeleken met verglijkbare paardjes die je online tegenkomt.

Ik zou dan zeggen, ga kijken bij het beestje en als je het graag wilt, vraag dan gewoon beleefd voor welke prijs ze weg mag. En als er dan nogmaals aangegeven wordt dat ze denken aan die prijsklasse en graag een bod willen, dan zou ik (met de info die ik vanuit dit topic heb) gewoon vriendelijk vragen wat ze denken van een bod van 8000 euro.

Lager dan dat zou ik uitknijperig vinden, op basis van de info die je geeft.

En dan zie je vanzelf wel op welk bedrag je uitkomt, toch...? :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:35

Ik vind 10.000 voor een Freiberger die geen (goed afgesloten) Feldtest gelopen heeft en ook nog niet betuigd is een boel geld.
Je zou dan ook zelf een beetje bij fokkers en consumentenverkoop kunnen rondkijken tussen de paarden die niet voor de Test aangeboden zijn, dan kom je meestal wel lager uit.
Persoonlijk zou ik dan ergens rond de 6-8000 gaan zitten. Een merrie zonder Feldtest is voor de fokkerij in feite oninterressant tenzij je buiten het stamboek fokt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:51

sevke schreef:
Slmt9 schreef:

Een paard.
s

Zover was ik ook al. :roll:
Maar wat is er bijzonder aan dit ras? Dat vroeg ik mij af. Omdat je ze toch niet zo frequent tegenkomt.

;)

Ze voldoen in mijn ogen grotendeels naar waar (met name) de recreatieruiter naar zoekt: bomproof paardje waar vrijwel iedereen zo op weg rijdt. Oorspronkelijk worden ze in het leger gebruikt.
Ze zijn wat kleiner dan de gemiddelde kwpn’er, maar je ziet ze steeds meer wat ‘chiquer’ gefokt, waardoor ik ze tegenwoordig naar mensen omschrijf als koudbloed in een kwpn jasje :+

Ik volg ze nu ook een paar jaar omdat mijn volgende ook een freiberger wordt. De prijzen zijn hoger (in NL best schaars), maar ja, de hele markt stijgt en dus stijgt dit mee.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:59

Lizenlotte schreef:
Dat kan niet gebeuren karrij omdat het dier nergens geadverteerd staat, dat geluk heb ik

Nou dat zeg je maar zo, maar dat is mij wel eens overkomen.
wonen deze mensen niet in Olst, Overijssel?

Ik zou daar eens , ook voor een Freiberger kijken. echte handelaren, ik ben er niet netjes behandeld

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:32

karrij schreef:
Lizenlotte schreef:

Ik zou daar eens , ook voor een Freiberger kijken. echte handelaren, ik ben er niet netjes behandeld

ik ook niet,

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:41

Met de info die je hier deelt, vind ik een vraagprijs die tussen de 5 en 10K valt, op zich heel prima klinken. Freibergers zijn over het algemeen lekker nuchtere allrounders, hoewel ik ook best een paar behoorlijk hitsige gifkikkertjes ertussen heb gezien. Maar elk gemiddelde komt tot stand vanuit ook extremen, dus kwestie van gewoon goed testen of het dier bij je past.
Misschien wat wantrouwend van mij; ik vraag me wel af waarom er wel tijd gestoken is in een dier om te langeteugelen en vrijheidsdressuur te doen, maar het niet aangeboden is (aanname van mijn kant) voor de veldtest. Het rijniveau van deze test is niet hoog, maar het is wel een mooie indicatie.

Al met al klinkt het als een heel interessant dier om te gaan kijken of het je past. Veel succes!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:52

karrij schreef:
Lizenlotte schreef:

ik ook niet,[/quote]

Ooooh echt joh, ze had destijds precies het paard dat ik zocht! Dier zou dat weekend bij haar binnen komen en zou op maandag eerste gekeurd worden eer ik mocht komen kijken! Ze zou die maandag na de keuring bellen. Ik heel de dag in spanning en heb toen om 8 uur savonds even gebeld(had het niet van de spanning heel de dag, tja je verheugd je er toch op , nietwaar?) .

Wat bleek, ze had hem gelijk dat weekend al verkocht aan een ander! Ja zegt ze: Als ik op iedereen moet wacht tot ze een keer komen kijken dan kan ik wachten tot ik een ons weeg! En een heel relaas over hoe onbetrouwbaar sommige mensen wel niet waren, kort gezegd een hoop bla bla! Ik zei, nog maar jij zou mij bellen na de keuring! Kreeg ik weer een heel relaas met hoe druk zij wel niet was en als ze nog achter iedereen aan moest bellen dan had ze daar een dagtaak aan!

Was helemaal klaar met die vrouw, wat was ik er sneu van dat ze me zo behandelde!

Dus een Freiberger uit Olst is voor mij bij voorbaat al een NoGo!