Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
psychonaut schreef:Jeetje je zou me bijna anti kinderen kunnen noemen, maar deze reacties gaan mij zelfs te ver. Het leven is heel snel veel duurder geworden, en je weet de situatie van TS niet. Een zwangere vrouw een schuldgevoel aanpraten lijkt me toch echt wel not done.
Ik vraag me ergens wel af wat nou jouw rechten zijn met het asiel. Ik denk dat je dan dus een bruikleen overeenkomst hebt? Deze zijn zover ik weet ook altijd voor een bepaalde tijd? Want uiteindelijk vraag ik me af dat als er geen lease contract is, iemand je wat maken kan als iemand jou dus vrijwillig wat geld geeft en ook op het paardje rijd. Ik zeg nu ook maar wat hoor, maar een bijrijder/verzorger kan toch wel heel fijn zijn omdat je het vanaf nu echt drukker gaat hebben.
mvdbijl schreef:Hoe doe je het na je zwangerschap? De kosten zullen niet minder worden, blijf je hetzelfde werken, wat doet het met jullie inkomen/Uitgave?
Je schrijft dat hij van een asiel komt, nemen zij hem niet terug?
Hoeveel tijd heb je straks voor je paard en wat haal je ervoor jezelf uit? Veel ontspanning of enkel spanning om de rekening te betalen?
Het paard missen zal jammer zijn maar als je om het dier geeft moet je er het beste voor willen.
Veel succes met je beslissing.
marleen_usar schreef:Mijn laatste veearts rekening was 2000 euro, als ik weinig te besteden zou hebben zou ik me echt niet fijn voelen. Een paard houden is gewoon een dure hobby.
Yessy schreef:Verstandig om nu te kijken of het werkt met je bijbaantje (10 uur per week is zelfs tegen een tientje netto per uur al ruim 400 euro per maand dus dan kan je ineens weer prima sparen). Maar hou er wel rekening mee dat het op de lange termijn heel lastig gaat worden. Een baby, twee (oververmoeide) ouders met banen van 45 uur per week, je huishouden en een paard, dat klinkt haast als een garantie op een burn-out ben ik bang.
mvdende schreef:Je kan je paard in de verzekering zetten, dan krijg je een groot deel van de kosten vergoed mochten er eens onvoorziene medische kosten komen.