Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:38

flinders schreef:
Ochjee wat een vragen _O-

Nu al geen zin om binnenkort onze 4 jarige E pony op sporthorses te zetten...
Is het slim om dan wel de prijs erop te zetten zodat mensen 'afschrikken'? Niet dat de pony in een hogere prijs klasse valt, maar ik wil juist die mensen vermijden die geen cent te makken hebben en de helft gaan bieden :wave:

Ja, ik vind het slim en ook fijn als er een richtprijs/vraagprijs genoemd wordt. Je hoeft je potentiële kopers niet af te schrikken, het is gewoon duidelijk. Helpt al in de selectie als je op zoek bent naar een paard. Het is al ingewikkeld genoeg. :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:39

flinders schreef:

Is het slim om dan wel de prijs erop te zetten zodat mensen 'afschrikken'? Niet dat de pony in een hogere prijs klasse valt, maar ik wil juist die mensen vermijden die geen cent te makken hebben en de helft gaan bieden :wave:

ik zou ook de prijs erbij juist fijn vinden. Als je aan het kijken bent dan heb je toch een bepaalde prijs in het hoofd tot hoever je kan gaan. Dan weet je in elk geval of hij binnen budget valt, net erboven maar misschien nog wel te doen met onderhandelen of toch iets meer uitgeven of zoveel boven budget dat je niet eens hoeft te bellen.
Hogere prijsklasse zegt mij niks, voor de ene is dat boven de 5000 en de ander zit dan aan 10.000 te denken (of nog meer). Je zou eventueel wel erbij kunnen zetten dat op biedingen die niet in de buurt van de prijs komen niet wordt gereageerd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:43

DuoPenotti schreef:
flinders schreef:

Toen ik ooit nog op zoek was naar een paard vond ik de prijs erbij wel fijn.
Anders moet je maar gaan raden wat ze vragen.
Als het boven budget was was dat zo, hoefde ik de mensen niet lastig te vallen.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 31-03-22 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:43

Padoertje schreef:
Scheelt mij een hoop appjes :j

Je hoeft niet te reageren hè?

Één reactie is nog wel netjes "sorry, prijs is vast" of andere duidelijk bericht. Komen ze terug met hele verhalen, gewoon negeren. Het kan. Echt. Zeker weten.

Anders ben je net één van mijn Whatsapp contacten. Maakt niet uit wat ik als laatste typ, al is het maar "ok", er komt ALTIJD een reactie terug. Kan ie gewoon niet laten :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:45

Ik had de prijs erbij staan. Was ook zeker geen fantasie prijs. Maar toch reageerden er mensen met een nog lager budget en zielige verhalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:48

Dreamboy schreef:
Ik had de prijs erbij staan. Was ook zeker geen fantasie prijs. Maar toch reageerden er mensen met een nog lager budget en zielige verhalen.

je quote hierboven klopt niet meer :D

Ja die mensen zul je houden.
Maar een groot deel van de mensen zal wel gewoon fatsoen houden en is het boven budget verder zoeken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:50

Zet de prijs er gewoon bij. Dat is eenvoudig en duidelijk voor beide partijen.Als er niet te marchanderen valt,zet er dan bij: Vaste prijs.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:50

DuoPenotti schreef:
Dreamboy schreef:

je quote hierboven klopt niet meer :D

Er ging iets mis met mijn vorige quote. Stond midden in het bericht dus ik heb hem verwijderd.

flinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:52

Dankjewel allemaal voor jullie tips!

joyce83 schreef:
flinders schreef:

ik zou ook de prijs erbij juist fijn vinden. Als je aan het kijken bent dan heb je toch een bepaalde prijs in het hoofd tot hoever je kan gaan. Dan weet je in elk geval of hij binnen budget valt, net erboven maar misschien nog wel te doen met onderhandelen of toch iets meer uitgeven of zoveel boven budget dat je niet eens hoeft te bellen.
Hogere prijsklasse zegt mij niks, voor de ene is dat boven de 5000 en de ander zit dan aan 10.000 te denken (of nog meer). Je zou eventueel wel erbij kunnen zetten dat op biedingen die niet in de buurt van de prijs komen niet wordt gereageerd.

Ja dat vind ik lastig ook, een hogere prijsklasse is voor mij boven de 10.000. Dat van die biedingen ga ik er zeker bij zetten, ik snap ook niet dat mensen geen schaamte voelen om zomaar de helft, of nog zelfs minder dan de helft te bieden :') Bedoel, je vraagt niet voor niks een bepaald bedrag voor je dier.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:55

Ik had eens een 2 jarig welsh hengstje te koop

"Is hij beleerd? Kan ik komen kijken en hem proefrijden"
Uh. Nee :')
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 31-03-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:55

flinders schreef:

Prijs (of in elk geval een richtprijs) erbij zetten
Hogere prijsklasse is voor mij te vaag €30.000 en €60.000 is beide hogere prijsklasse maar wel een flink verschil.

AnSibin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:18

Onvoorstelbaar dat ouders pony's kopen alsof het een fiets is -:(-
Het zou toch zo mooi zijn als kopers eerst een soort test moesten doen voor ze een pony of paard mogen kopen/houden (net als een rijbewijs). Scheelt een hoop dierenleed.

Overigens ken ik als koper ook de eigenaardigheden van de andere kant... Verkopers die weinig tot geen paardenkennis hebben. Bijvoorbeeld geen idee hebben welke (genetisch bepaalde) aandoeningen bij het ras vaak voorkomen of je raar aankijken als je naar inentingen vraagt, etc. :n

flinders schreef:
Ja dat vind ik lastig ook, een hogere prijsklasse is voor mij boven de 10.000. Dat van die biedingen ga ik er zeker bij zetten, ik snap ook niet dat mensen geen schaamte voelen om zomaar de helft, of nog zelfs minder dan de helft te bieden Bedoel, je vraagt niet voor niks een bepaald bedrag voor je dier.

Tsja hier is ook wel nuancering te bedenken: sommige verkopers hebben fantasieprijzen in hun hoofd, hopen op een 'gek die het ervoor geeft' of verwachten expliciet dat er zal worden afgedongen. Die vragen dan ver boven de gemiddelde marktwaarde. Tsja dan wil ik toch nog wel eens daarover in onderhandeling proberen te gaan. Natuurlijk niet met een zielig bedelverhaal, maar vanuit serieus realistisch oogpunt. Overigens bij vermelding van 'vaste prijs' of 'valt niet over te onderhandelen' bij dergelijke fantasieprijzen denk ik altijd "nou veel succes daarmee" en reageer ik idd niet op de advertentie.

flinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:21

roxiie schreef:
flinders schreef:

Prijs (of in elk geval een richtprijs) erbij zetten
Hogere prijsklasse is voor mij te vaag €30.000 en €60.000 is beide hogere prijsklasse maar wel een flink verschil.

Daar heb je gelijk in, alleen vind ik voor een pony boven de €10.000 al een hogere prijsklasse. Paarden meer vanaf €30.000 denk ik? Maar wanneer je dan boven de €50.000 zit voor een paard zet je hem meestal niet op sporthorses :j

flinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:24

AnSibin schreef:
Onvoorstelbaar dat ouders pony's kopen alsof het een fiets is -:(-
Het zou toch zo mooi zijn als kopers eerst een soort test moesten doen voor ze een pony of paard mogen kopen/houden (net als een rijbewijs). Scheelt een hoop dierenleed.

Overigens ken ik als koper ook de eigenaardigheden van de andere kant... Verkopers die weinig tot geen paardenkennis hebben. Bijvoorbeeld geen idee hebben welke (genetisch bepaalde) aandoeningen bij het ras vaak voorkomen of je raar aankijken als je naar inentingen vraagt, etc. :n

flinders schreef:
Ja dat vind ik lastig ook, een hogere prijsklasse is voor mij boven de 10.000. Dat van die biedingen ga ik er zeker bij zetten, ik snap ook niet dat mensen geen schaamte voelen om zomaar de helft, of nog zelfs minder dan de helft te bieden Bedoel, je vraagt niet voor niks een bepaald bedrag voor je dier.

Tsja hier is ook wel nuancering te bedenken: sommige verkopers hebben fantasieprijzen in hun hoofd, hopen op een 'gek die het ervoor geeft' of verwachten expliciet dat er zal worden afgedongen. Die vragen dan ver boven de gemiddelde marktwaarde. Tsja dan wil ik toch nog wel eens daarover in onderhandeling proberen te gaan. Natuurlijk niet met een zielig bedelverhaal, maar vanuit serieus realistisch oogpunt. Overigens bij vermelding van 'vaste prijs' of 'valt niet over te onderhandelen' bij dergelijke fantasieprijzen denk ik altijd "nou veel succes daarmee" en reageer ik idd niet op de advertentie.

Ik zou zelf ook wat meer vragen omdat er meestal toch wat wordt af gedingt. Je kunt altijd zakken met de prijs, maar niet zomaar hoger gaan. Maar goed, je hoeft ook niet overal op te reageren en gelukkig doe jij dat ook niet. Moet wel zeggen dat het soms lastig is dat in de internationale markt je wel 'zoveel' vangt voor een dier dan in Nederland, dat mogen de Nederlanders ook niet vergeten.

alice0cullen

Re: Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:39

Het aller domste wat ik ooit iemand heb horen beweren was dat er een vader met dochter kwam kijken voor een welsh pony. Dochter was al best lang en deze pony was ongeveer 1,40. Dus mijn baas maakte de opmerking of ze niet beter voor iets groters konden kijken want ze zou van deze zo afgroeien. Zegt die vader oprecht, dan geven we hem toch die speciale brokken dan groeit die vast door naar een paard.

Die man dacht oprecht dat je van een pony een paard kon maken door van die podogrow brokken te voeren. . Ze zijn uiteindelijk kwaad weg gegaan omdat wij allebei in de lacht schoten omdat we dachten dat ze een slechte grap maakte.
Dit is echt jaren geleden gebeurd en we lachen er nogsteeds om op stal.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:40

wat is er mis met deze vragen???? :D :D :D

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:56

DuoPenotti schreef:
Afanaisa91 schreef:
Andersom heb ik ooit een paard laten staan, omdat de eigenaar beweerde dat ‘dit paard zo slim is dat hij z’n bemerkingen bij de klinische keuring fakete, omdat hij de situatie helemaal overziet en eigenlijk niet verkocht wil worden’.

:wave:

Of een paard met zware cornage die moe is.
Ik was namelijk de 2e die kwam bezichtigen die dag....

Tot zover een eerlijk antwoord op is hij gezond. Voordat je helemaal komt kijken.
En ja die mensen waren paardenmens genoeg dit te weten. Die zochten dus een persoon als waar dit topic over gaat, domme gansjes die geloven dat hij wel moe is en daarom "hijgt".

Ook eens meegemaakt. Ik rij helemaal naar Duitsland voor een paard. Ik had vooraf gevraagd of het paard droog op de benen was en geen schiefels of dergelijk had - de benen stonden immers niet haarscherp op de foto's. Drie uur gereden, ik zie het paard in de stal staan met twee dikke sprongen en kon gewoon terug naar huis rijden. Het betrof een professionele fokker.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:59

LDRD schreef:
Heel herkenbaar.

Ik had een 3 jarige E sportpony hengst te koop. Er reageerde iemand die hem wilde kopen voor haar 5 jarige zoontje. Voor de verandering speelde geld nu eens geen enkele rol. Mevrouw was zeer boos dat ik hem aan haar niet wilde verkopen :j .

Mijn moeder is toen wel een 3 jarige d pony hengst verkocht voor mij, toen was ik 8 geloof ik :')
Gelukkig wel moeder met ervaring maar het bleef toch groen&groen=bont&blauw :+

Ik had een Welsh veulen te koop. "Ik heb interesse maar de prijs moet wel minder"
- Prijs valt te overleggen als u komt kijken.
"Maar ik neem meteen de trailer mee, anders rijd ik dat stuk voor niks"
Vervelend, maar hij gaat niet met de eerste beste mee naar huis :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:00

anjali schreef:
truus1957 schreef:
Dat heb ik vroeger op onze ponyclub wel gezien. Kinderen met totaal ongeschikte pony’s, ouders die er nul kijk op hadden, maar toch dachten de wijsheid in pacht te hebben. Dat ging vrijwel altijd mis. Pony werd weer weggedaan en óf ze stopten, óf er werd een ouder hobbel pony’tje teruggekocht

Ja dat klopt. Ouders kopen een schitterende jonge showpony voor hun kind.Maar dan blijkt dat het kind de pony niet aankan en moeten ze hem door oudere beter rijdende meisjes laten rijden en heeft het kind zelf er niets aan.

Staat heel insta vol mee, bloedirritant, of goede, top bewegende pony s die zichtbaar hinder ondervinden en zo verpest worden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:04

Ja maar ja maar...de juf op de manege zegt dat dochterlief zo goed rijd en echt alle moeilijke pony's rijd :j

Juf vergeet alleen wel te zeggen dat een keer een bokkende pony door zijn slecht zittende zadel wat anders is dan een jonge sportpony met dito temperament die alles nog moet leren.

Snap de instructeur ook nog want als je tegen die omhoog gevallen moeder zegt dat het rijden echt geen hoog niveau is gaan ze naar een andere manege waar ze wel naar de mond toe gepraat worden, want prinsesje is geweldig natuurlijk en dat moet vooral gezegd worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:09

Maar dat is het ook, en die ruitertjes en zeker de ouders kunnen totaal niet met kritiek omgaan :=

En daardoor leren ze ook nooit rijden of met paarden omgaan.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:47

O mijn god wat ben ik aan het lezen :'DDDD

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:10

Ik zou een extra advertentie maken met een hout hobbel paard. 'deze pony lijkt mij voor jullie niet zo geschikt, maar in mijn andere advertentie staat wel een leuke kinderpony. Eet niet zoveel wat scheelt in de kostten en super braaf!'

:')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:17

}:) Ik zou gewoon die pony opzadelen, hindernis van 1 M neerzetten en heel hard GAAAALOP roepen.

Nee hoor, zou ik niet doen. Tjonge wat een ellende.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:22

is met auto's beetje idem, laatst audi van vriend te koop, liep niet zuiver, dus meer sloopprijsje, heb 200! pb berichtjes gehad wat uiterste prijs was tot uit frankrijk toe. Heb allemaal gezegt doe niet aan uiterste prijs, wil je over prijs praten kom je eerst kijken, maar nu kost ie ..... dit.

je weet wat vraagprijs is, dat staat bij de adv., kom kijken en ga dan evt. over prijs praten vind ik. Maar niet bij voorbaat zeuren of prijs naar beneden kan voordat je koop maar gezien hebt.