Onvoorstelbaar dat ouders pony's kopen alsof het een fiets is
Het zou toch zo mooi zijn als kopers eerst een soort test moesten doen voor ze een pony of paard mogen kopen/houden (net als een rijbewijs). Scheelt een hoop dierenleed.
Overigens ken ik als koper ook de eigenaardigheden van de andere kant... Verkopers die weinig tot geen paardenkennis hebben. Bijvoorbeeld geen idee hebben welke (genetisch bepaalde) aandoeningen bij het ras vaak voorkomen of je raar aankijken als je naar inentingen vraagt, etc.
flinders schreef:Ja dat vind ik lastig ook, een hogere prijsklasse is voor mij boven de 10.000. Dat van die biedingen ga ik er zeker bij zetten, ik snap ook niet dat mensen geen schaamte voelen om zomaar de helft, of nog zelfs minder dan de helft te bieden Bedoel, je vraagt niet voor niks een bepaald bedrag voor je dier.
Tsja hier is ook wel nuancering te bedenken: sommige verkopers hebben fantasieprijzen in hun hoofd, hopen op een 'gek die het ervoor geeft' of verwachten expliciet dat er zal worden afgedongen. Die vragen dan ver boven de gemiddelde marktwaarde. Tsja dan wil ik toch nog wel eens daarover in onderhandeling proberen te gaan. Natuurlijk niet met een zielig bedelverhaal, maar vanuit serieus realistisch oogpunt. Overigens bij vermelding van 'vaste prijs' of 'valt niet over te onderhandelen' bij dergelijke fantasieprijzen denk ik altijd "nou veel succes daarmee" en reageer ik idd niet op de advertentie.