Wat gek..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:09

Wow heel bijzonder! Dat kan geen toeval zijn.

Cinnepin

Re: Wat gek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:16

Heel bijzonder, ik ga volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:18

Agnes schreef:
Heb je vorige week ook extra tijd met haar doorgebracht bij de box???? Zou ik anders morgen zeker doen. Ik hoop ook op een goede afloop.

Vandaag heb ik inderdaad even wat tijd doorgebracht bij haar stal :)
Niet heel lang, voelde toch wat onwennig daar zo te staan bij een manegepaard.

FrNo schreef:
Had je ook het idee dat het paard jou nog kende?

Vind het heel moeilijk om dit in te schatten. Ze is al enkele jaren manegepaard en ziet zoveel verschillende mensen elke week... dus ik weet het niet. Ze was nog wel net zo tegemoetkomend maar misschien denkt ze gewoon dat ik wortels/snoepjes kwam geven?

Toen ik haar vandaag de eerste keer zag was ze rustig hooi aan het eten en kwam ze snuffelen.
Toen ik de tweede keer voorbij liep hinnikte ze toen ik de gang in liep en draaide ze om haar as. Maar misschien was het bijna voedertijd :Y)

Toen ik weer aan de bakrand stond waren er kinderen over haar aan het praten. Dat vond ik het allerlaatste teken :+ ik moest het gewoon vragen. Het heeft geen zin om te wachten en er dag in dag uit over te piekeren. Ik wilde graag weten aan wat ik me ongeveer kan verwachten.

Ik weet niet of er ook echt wat uit voortkomt. Eerst maar eens zien en dan geloven :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:23

Wat goed dat je het gevraagd hebt! Het was in ieder geval niet meteen een afwijzing!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:27

Wat een verhaal! Hoop zo dat je haar kan overnemen! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:34

Klopt inderdaad niet meteen afwijzing, wat ik eerlijk gezegd wel had verwacht! Dus momenteel kan alles nog :)

Ik plaats voor het idee een detailfoto van de neus, vroeger en nu :D

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:39

Precies dezelfde neus!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:43

Wat mooi dat ze na al die jaren weer op je pad is gekomen
Het is ook echt zo, sommige paarden kruipen onder je huid en gaan er niet meer uit, niet te omschrijven, het is echt een gevoel.
Ik ben benieuwd of je haar mag kopen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:44

Oh wauw dat kan niet missen. Echt geweldig. Mijn duimen draaien voor je TS!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:16

Ik volg, wat een fantastisch verhaal! Ik hoop zo dat ze bij jou terecht komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:18

Suzanne F. schreef:
Precies dezelfde neus!

De tekening is toch best anders of ben ik nou gek?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:21

Mindim schreef:
Suzanne F. schreef:
Precies dezelfde neus!

De tekening is toch best anders of ben ik nou gek?

Ik zie ook wel iets verschil, maar dat kan misschien met de jaren komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:42

Zal een duidelijkere foto plaatsen, de eerste was misschien wat klein ter vergelijkingsmateriaal :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:46

AMCM schreef:
Zal een duidelijkere foto plaatsen, de eerste was misschien wat klein ter vergelijkingsmateriaal :)

[ [url=m/UD8yyM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OvHkPn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze 2 gelijken idd, maar het kleine fotootje van een paar posts eerder, is een andere tekening op te zien, lijkt het. Daar zie ik een extra zwarte vlek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:49

Als je dat fijne witte boogje bedoelt op dat kleine fotootje, dat zijn snorharen, maar die zijn pas duidelijk op de originele foto dus kan inderdaad wat misleidend zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:51

AMCM schreef:
Als je dat fijne witte boogje bedoelt op dat kleine fotootje, dat zijn snorharen, maar die zijn pas duidelijk op de originele foto dus kan inderdaad wat misleidend zijn ;)

Dan zal dat het zijn! :D

De klik herken ik. Dat had ik ook met een merrie op mijn hondenroute. Ik kende haar nog van vroeger. Ten tijde dat ik haar weer zag, stond ze alleen in een landje, de eigenaar had zijn boerderij verkocht en naar haar werd er eigenlijk niet meer omgekeken. Ik liep dagelijks langs en ze kwam altijd luid hinnikend mee rennen. Op een dag was ze weg, midden in de winter met - 10 en een harde wind. Later vond ik haar, de vacht zo vies, je kon tot op de huid kijken en met haar halster vast in wat schapengaas en dat met veel wind en ijzige temperaturen.
Ik ben naar huis gegaan, op de fiets naar de eigenaar geweest en die wilde haar wel kwijt. Ik heb haar in de storm 5 km mee aan de hand genomen naar stal. Ze was 18 jaar en niet geschikt als rijpaard. Toch was het de beste keuze die ik heb gemaakt, zo een klik had ik met haar. Ze is 35 jaar geworden :D

Dus ga er voor !!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:18

Wat apart! Ik hoop dat je haar kan kopen dus ik duim mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:02

Wat een mooi verhaal ook Mindim <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:04

Bedankt aan alle mensen die mee duimen :o

Ik hoop nog steeds niet te hard.
De manegehouder moet immers ook aan een nieuw manegepaard geraken dan en in huidige tijden... maar goed, voorlopig nog positief denken!

Volgende zaterdag wellicht een update.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:26

Als een dier heel geliefd is/weinig ziek dan wordt over verkoop vaak niet na gedacht. Een vervanger vinden is tegenwoordig een hel.op de manege waar ik vroeger reed gingen de paarden echt pas weg als ze op waren met een jaar of 26 en er zijn altijd wel liefhebbers voor te vinden.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:50

Wat een lief verhaal
Wellicht is er een constructie te maken dat het paard een (aantal) dag(en) mee blijft lopen in de lessen, daar kan dan van alles tegenover staan (korting op de stal huur, noem het maar op)

Als je dat wil, natuurlijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:59

Op de manege waar ik reed was er ook een prive paard die ook in de lessen meeliep.Misschien zoiets voorstellen?Wat Divers hierboven ook zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:03

Inderdaad veranadautje, daar ben ik me ook zeer bewust van. Het is nu echt een bizarre tijd om een paard te vinden. Maar misschien heeft ze wel connecties genoeg, wie weet.

Ik kan er wel vrede mee sluiten als ze haar nu niet zou verkopen, ze gaf gisteren in elk geval wel aan dat het oké was om wat te laten weten na haar 'dienstjaren'. Zodat ze voor haar oude dag naar mij kon. Dus dat zorgt ervoor dat ik wel opluchting voel ergens.

Maar liefst 'red' je het paard van het manegeleven natuurlijk :o maar misschien moet ik dat maar relativeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:11

Dat zou inderdaad zeker een optie zijn, heb er ook al aan gedacht. Maar voor mij is het eigenlijk voornamelijk het doel om haar uit die lessen te krijgen, eerder dan haar 'in bezit' te hebben.

Dus gevoelsmatig zou dat toch niet de juiste oplossing zijn :o

Heb haar wel voorgesteld daar op stal te blijven staan mocht ze verkocht worden. Maar na een rondje over het erf merkte ik dat het écht vol staat dus weet niet of ze daar op zit te wachten.

Het enige sprankeltje hoop dat ik koester is dat pony's daar meer in trek zijn dan paarden. Er komen daar zoveel kinderen en je moet echt op tijd reserveren voor een pony.
Dus misschien overweegt ze wel om een pony in de plek te nemen...

Het is in ieder geval een super aardige vrouw :) ze neemt de kwestie echt serieus heb ik de indruk. Dus wat er ook uit de bus komt, er is zorgvuldig over nagedacht. Het had net zo goed een principekwestie kunnen worden, zo'n manegehouders ben ik ook wel tegengekomen inderdaad.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 13:12

Ik duim met je mee :j