Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
L16a schreef:[ [url=m/xGvRul.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neva_da schreef:Het is wat gevaarlijk om een pony/paard te kopen voor een kind. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik was 11 (nu 24j) toen we mijn merrie hebben gekocht (ze was toen ook nog niet zadelmak, 2.5j oud) en de eerste jaren had ik veel tijd maar met secundair en dan universiteit heb ik chronisch tijdtekort. Plus nu heb ik ook problemen met tussenwervelschijf in mijn rug en mede daarom nu al meer dan twee jaar niet meer gereden. Verder gebruiken mijn ouders mijn paard nu tegen mij als ik zeg dat ik bijna mijn studies ga afronden, werken en ooit verhuizen. Mijn mama zegt dan "en wat met Giana?" maar stalling in de buurt is veel te duur met een startloon dus ik moet ooit gaan uitleggen dat ik ze niet zomaar kan meenemen.. ben in de loop der jaren ook wat uit de paardensport gegroeid; het voordeel is wel dat onze twee paarden thuis staan dus ik zie en verzorg ze nog dagelijks en daar geniet nog steeds enorm van!
Neon schreef:Als "ervaren" paardenmens zeg ik hierop... het karakter van dit dier kun je nu niet inschatten... dier ziet er slecht uit... als die weer beter in zijn vel zit heb je daar hoogstwaarschijnlijk een heel ander en fitter dier aan...
Waarom zegt jouw lesgeefster dat dit een match is? Kende ze dit dier al voordat het zich in deze schandalige conditie bevond?
Ennn zeker uitvoerig laten keuren...
sevke schreef:Een oude pony die alles al gezien en meegemaakt heeft. Zeker geen pony met een rugzak of gebruiksaanwijzing.