Rotnieuws van de zadelmaker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:13

De mensen die Ansur zadels rijden zijn er echt helemaal weg van en willen nooit meer iets anders. Op de Ansur website is volgens mij trouwens ook een buy/sell forum, maar tweedehands zijn ze echt bijna niet te vinden...

Heather Moffett heeft ook al een treeless zadel ontwikkeld:

Afbeelding

En is bezig met een tweede generatie hiervan... Zij is trouwens erg actief op het forum op haar site en reageert ook op email. Mischien de moeite waard om een balletje op te gooien?

2000 is inderdaad veel geld voor een zadel, maarja, een paard waar je niet mee kan doen wat jij wil lijkt me ook niet echt leuk...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:43

Zoek anders eens op Ebay naar diverse namen, wie weet kom je iets tegen.
Het is idd een hoop geld, maar je hebt wel een zadel 'voor het leven' wat meegroeit met je paard en ook op andere paarden zal passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:52

Ik moest gelijk aan een Podium zadel denken, zoals ik die zadels bekijk, hoeven ze alleen geheel vanboven te passen, bij de schouders, en met de ribben heb je nog niks te maken. Op deze site staan er wat foto's en informatie. Endurance producten --> zadels --> podium. Misschien ook een optie om naar te kijken? Je moet er aan wennen, maar er is wel aardig op te rijden Lachen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:01

een Lementex schijnt wel een goed zadel te zijn voor paarden met een aparte rug, zoiets hoorde ik van iemand die hem had..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:49

Niet te snel wanhopen hoor! Mijn paard heeft ook een smalle schouder en daarbij een redelijke schoft. Ik heb in het totaal tegen de 30 zadels op haar gehad en iedere keer hetzelfde probleem -> naar voren schuiven.
Huilen
Nu heb ik een Passier met ingebouwde voorsingel en ik kan weer super rijden! Haha!

Het wordt, vrees ik, gewoon een kwestie van uitproberen!

NR1Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:52

Je moet anders eens een keer op www.dehaasdesign.nl kijken.
Een vriendin van mij had ook een paard met een 'onmogelijke rug' en die heeft nu dit zadel er op liggen, en dat ligt perfect dus misschien een optie voor je.

Groetjes jacky

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:11

NR1Jacky schreef:
Je moet anders eens een keer op www.dehaasdesign.nl kijken.
Een vriendin van mij had ook een paard met een 'onmogelijke rug' en die heeft nu dit zadel er op liggen, en dat ligt perfect dus misschien een optie voor je.

Groetjes jacky

Is dit zadel inmiddels te koop dan??
Ik krijg wel telkens die mailings maar ik had er geen idee van dat dit zadel al te koop was!
Of is het een soort van proefmodel of zo?

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:14

wat zielig voor je pony en het is natuurlijk niet leuk dat je nu niet meer kan rijden op der Huilen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 17:23

Sorry, ik had helemaal niet door dat er al weer zo veel reacties bijgekomen waren!

Even terugkomende op mijn opmerking dat 2000 euro wel erg veel voor een zadel is.. daarmee bedoel ik dat ik geen 2000 euro neertel voor een zadel wat ik alleen van een website ken, die er niet eens zo heel professioneel uit ziet. Voor een goed passend zadel, op maat gemaakt door de zadelmaker enz is het natuurlijk een heel ander verhaal, en heb ik dat er zeker ook wel voor over Lachen

Fleurtje wordt nu al een tijdje zonder zadel gereden, en dat gaat echt keurig! Ze loopt zo veel fijner en ruimer, en in de zomer vindt ik het geen enkel probleem zonder zadel te blijven rijden. Ik ga thuis even alle sites nakijken, vooral Heather Moffett en Ortho Flex lijken me erg interessant!

Heel erg bedankt weer Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:07

Even een megarotschop, mijn excuses daarvoor Bloos

Een stalgenootje merkte gister ineens op dat Fleur weer wat van vorm was veranderd, en nu qua bouw toch wel redelijk op haar paardje leek..

Redelijk sceptisch Fleur van stal gehaald en met haar Daaleman zadel opgezadeld.. en zowaar: het bleef liggen! OK dan!

Fleur liep vreselijk ruim en vrolijk door de bak te marcheren, keurige zweetplekjes waar ze horen te zitten en zo ver ik kan ziet past het echt netjes.

Haar oude zadel bleef soms ook wel een tijdje goed liggen, maar dit zadel klemt niet, en ze loopt er echt veel ruimer mee. Ik durf nog niet te zeggen dat dit 'm 100% is, maar ik hoop wel dat ik er qua zadels ontzettend naast heb gezeten!
(tis me trouwens nog steeds een raadsel waarom deze wel blijft liggen en al die anderen niet, maar goed, ik ben nu mijn stalgenootje gewoon erg dankbaar dat ik 'm zolang mag lenen!)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:10

Dat is super voor je! Nu idd hopen dat deze goed blijft liggen, dan weet je dat je Daaleman mag laten komen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:19

Belker schreef:
Dat is super voor je! Nu idd hopen dat deze goed blijft liggen, dan weet je dat je Daaleman mag laten komen.

Dat zat idd wel in de planning Haha!